"נדרשת דמוקרטיזציה של בינה מלאכותית"

"מחקרים מעלים כי בשנת 2030 הבינה המלאכותית תניע 14% מהכלכלה העולמית. 90% מהמנכ''לים של ארגונים חושבים שבינה מלאכותית תסייע להם לצמוח", אמר אלסיו בגנרזי, מנהל תחום ניתוח ובינה מלאכותית לאזור אירופה במיקרוסופט

"מחקרים מעלים כי בשנת 2030 הבינה המלאכותית תניע 14% מהכלכלה העולמית. 90% מהמנכ"לים של ארגונים חושבים שבינה מלאכותית תסייע להם לצמוח. נדרשת דמוקרטיזציה של בינה מלאכותית, כדי לצרוך את הטכנולוגיה בקלות ולהגיע לשוק עם מוצרים ושירותים – במהירות", כך אמר אלסיו בגנרזי, מנהל תחום ניתוח ובינה מלאכותית לאזור אירופה במיקרוסופט.

בגנרזי דיבר בכנס FUTURE of AI. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך זו השנה השניה, והוא התקיים היום (ד') באולם אירועים LAGO בראשון ציון, בהשתתפות למעלה מ-1,500 מקצוענים לתחום. את הכנס הנחה דיוויד זקס, מנכ"ל טומובוקס.

לדברי בגנרזי, "ארגונים נדרשים לאסטרטגיה כוללנית לתחום הבינה המלאכותית, כדי לנצל בצורה מירבית את התועלות הטמונות בתחום. חשוב שארגונים יבנו מרכזי מצוינות, כשלב מקדים להטמעת בינה מלאכותית. הבינה המלאכותית עשויה לסייע בתחומים רבים: ניהול שרשרת אספקה, טיפול בלקוחות ושירות לקוחות, עבודה בשטח ומניעת הונאה. ה-AI מסייע לארגונים לעבור בשלום את הטרנספורמציה הדיגיטלית. הגישה שלנו היא הזרקת בינה מלאכותית בכל אפליקציה, בכל תהליך עסקי – ולכל עובד. יש לנו פתרונות רבים סביב בינה מלאכותית, שיעזרו למדענים במחקר עתידי שלהם, כמו זה הנוכחי".

כך, אמר, "רנו ו-ב.מ.וו מנסות להגיע לשוק כלי הרכב האוטונומיים, ושם יש מערכות שלנו, המטפלות בהדמיות של נסיעה, שימור מידע וניתוח נתונים. בינה מלאכותית מסייעת לפיתוח ולשדרוג אפליקציות ארגוניות, מאפשרת לעובדי ארגונים 'לשמוע', 'לדבר' – ולהבין. כך, טלפוניקה אימצה את טכנולוגיות הבינה המלאכותית שלנו לטובת עשרות מיליוני לקוחות. יצרנו עבורם חויית לקוח מותאמת אישית, עם יכולות מועצמות. ה-AI יוצר מהפכה בכל מגזר – פיננסי, קמעונאות, ייצור, חינוך, בריאות וממשל. אנו משקיעים סכום של 155 מיליון דולרים בשנה לטובת מו"פ בשלושה תחומים בבינה מלאכותית: פיתוח פתרונות נגישות לבעלי מוגבלויות, פתרונות לשימור הסביבה ולהפיכתה לירוקה יותר, ופתרונות לעזרה הומניטרית בעת אסונות טבע".

הוא ציטט מחקר שביצעה מיקרוסופט, "ממנו עולה כי הסיכוי שחברה בעלת צמיחה מהירה תטמיע טכנולוגיית בינה מלאכותית- כפול מחברות בעלות שיעור צמיחה נמוך. כמחצית מהחברות אשר נמצאות בצמיחה גבוהה, הכריזו כי בכוונתן להטמיע טכנולוגיית בינה מלאכותית, לעומת כשליש מחברות בעלות שיעור צמיחה נמוך. בשנים האחרונות כמה מהחברות הצומחות ביותר בעולם – נעזרו בטכנולוגיות AI כדי לפתור בעיות עסקיות".

בינה מלאכותית. צילום: Phonlamaiphoto/BigStock

בינה מלאכותית. צילום: Phonlamaiphoto/BigStock

בית ספר מקוון לבינה מלאכותית לאנשי עסקים ומפתחים

בגנרזי סיפר למשתתפים כי מיקרוסופט העולמית הודיעה על השקתו של בית הספר העסקי המקוון הראשון בעולם לבינה מלאכותית, בלא עלות. "בבית הספר", אמר, "המנהלים והמפתחים ילמדו כיצד להטמיע טכנולוגיות בינה מלאכותית בחברה, תוך מענה על שאלות, כמו היכן להתחיל את הטמעת הטכנולוגיה? כיצד להשתמש בבינה מלאכותית באחריות – תוך שמירה על פרטיות ועמידה בכללים ובתקנות הממשלה? בנינו תכנית מקצועית לבינה מלאכותית, המספקת מיומנויות עבודה, כישורים וניסיון – עבור כל מי שחפץ לשפר את ידיעותיו וכישוריו בתחום מדע הנתונים".

"פיתוח אסטרטגיית בינה מלאכותית והטמעת הטכנולוגיה", ציין, "דורשים שינויים ארגוניים רבים, הקשורים להתנהגות, תרבות ארגונית ומנהיגות בית הספר המקוון נועד להעצים אנשי עסקים ומפתחים, על ידי הבנה ולמידה של יתרונות הבינה המלאכותית במרחב העסקי. הקורסים המקוונים זמינים בלא תשלום, בפורמט נוח לצריכה ולפי הנושאים הרלוונטיים לכל סטודנט. הוא יתעדכן בתוכן רלוונטי וחדשני בהתאם למגמות הרווחות בתחומי הבינה המלאכותיתI. התוכן הנלמד מחולק לארבעה נושאים עיקריים, שנועדו ללמד כיצד להשתמש בבינה מלאכותית כדי להצליח: אסטרטגיה, תרבות, טכנולוגיה ואחריות".

הוא סיים בציינו כי "היבט נוסף שיילמד בבית הספר העסקי לבינה מלאכותית הוא פיתוח תרבות עסקית, האחראית לשימוש בטכנולוגיות בינה מלאכותית. זאת, מתוך התפיסה שידע בנושאי AI גורם לאנשי עסקים, מנהלים ומפתחים – להטמיע טכנולוגיות AI בצורה אחראית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים