פייסבוק הסירה מודעות המועמדת הדמוק' המובילה לנשיאות ארה"ב

אליזבת' וורן איימה לשבור את ענקיות הטכנולוגיה, ולמעשה לפרק אותן מכוחן העצום על ידי חקיקה נגד ריכוזיות בתעשייה ● אחת המטרות הגדולות שסימנה היא פייסבוק - כמו גם גוגל, אמזון ואפל - אבל הרשת החברתית הדומיננטית לא רצתה לאפשר לוורן להדהד את משנתה נגדה דרך הפלטפורמה

מצטרפת לטרנד השיחות הקוליות בשידור חי. פייסבוק. צילום: BigStock

פייסבוק לא אהבה את מה שאליזבת וורן, סנאטורית ממסצ'וסטס והמועמדת הדמוקרטית המובילה לנשיאות, מתכננת כפעולה אם תבחר – אז היא הסירה את המודעות של וורן מהרשת החברתית שלה.

בסוף השבוע האחרון הצהירה וורן על כוונתה, אם תבחר, "לשבור" את חברות הטכנולוגיה המשפיעות ביותר. את הדברים פרסמה וורן כפוסט, ואז השמיעה בהרחבה בראיון בוועידת SXSW, שמתקיימת בימים אלו באוסטין שבטקסס. היא הבהירה שברצונה לפרק את החברות הבנות של ענקיות כמו גוגל ופייסבוק, הכוללות את יוטיוב, אינסטגרם ו-ווטסאפ, בכדי לנטרל את כוחן העצום של החברות האם שלהן. מאוחר יותר שוחחה וורן עם The Verge וציינה כי גם אפל על הכוונת שלה ומאותם טעמים בדיוק.אתמול (ב'), ובמהלך שיכול בעצם רק לחזק את מתנגדיה, החליטה פייסבוק להסיר מספר מודעות של הסנאטורית וורן, מהלך שעליו דיווח לראשונה המגזין פוליטיקו.

לאחר הפרסום, באופן אפילו מתמיה עוד יותר, הודיעה פייסבוק כי היא חוזרת בה. "הסרנו את המודעות משום שהן הפרו את המדיניות שלנו נגד השימוש בלוגו הארגוני שלנו", אמר דובר פייסבוק לפוליטיקו והצהיר כי "מתוך המטרה לאפשר דיון נרחב, אנחנו משחזרים את המודעות", כאילו לא היה לחברה כל מושג שהמהלך עלול לזכות אותה בביקורת על השתקת השיח וחופש הביטוי והדעות.

"אסור שיהיה להם כוח כה רב"

פוליטיקו ציין שרק חלק מהמודעות של וורן הוסרו, ולא כולן, וכי המודעות המסוימות שפייסבוק העלימה עסקו באג'נדת ההגבלים העסקיים בטכנולוגיה שאותה מקדמת כעת וורן ביתר שאת. "לשלוש חברות יש כוח עצום על הכלכלה שלנו ועל הדמוקרטיה שלנו. פייסבוק, אמזון וגוגל", נכתב במודעות. "כולנו משתמשים בהן, אבל עם עליית כוחן הן הדפו תחרות, השתמשו במידע הפרטי שלנו למטרות רווח, והטו את המשחק במגרש לטובתן".

בתגובה לאירועים פרסמה וורן ציוץ בטוויטר שבו כתבה: "סקרנים למה אני חושב שלפייסבוק יש יותר מדי כוח? בואו נתחיל מהיכולת שלהם לסגור את הדיון האם לפייסבוק יש יותר מדי כוח".

היא חתמה את הציוץ במלים: "תודה על שחזור המודעות שלי", הוסיפה וורן, "אבל אני רוצה שוק מדיה חברתית שלא נשלט על ידי צנזור בודד".

מאוחר יותר הוסיפה הסנאטורית טוויט ובו כתבה ש"לא צריך ליצור קשר עם מחלקת הפרסום של פייסבוק בכדי שהם יחליטו 'לאפשר דיון נרחב' בפייסבוק. אסור שיהיה להם כוח כה רב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים