פייסבוק השיקה רשמית מצב כהה במסנג'ר – אבל איך מפעילים אותו?

אחרי מספר חודשים של פיילוט מקומי, המצב הכהה מגיע סופסוף בעדכון האחרון לכל משתמשי המסנג'ר ● מעבר לענייני עיצוב וסגנון, ה-Dark Mode נועד בכדי להקל על עיניים שהתעייפו מבהירות המסך של כלי המסרים המידיים והצ'אטים, כמו גם לסייע לסוללה של הנייד להיות יותר עמידה *● בקרוב גם בווטסאפ?

באפליקציה? רק בנייד. ייסבוק. צילום: BigStock

ה-Messenger של פייסבוק נבדק בגרסת מצב כהה (Dark Mode) בחודשים האחרונים וכעת הוא מגיע למשתמשים בכל רחבי העולם, כולל בישראל.

התכונה החדשה הופכת את הרקע הקודם והלבן לשחור, כשהטקסט השחור מוחלף בלבן, וכל דבר שהוא אפור בהיר בממשק המשתמש הסטנדרטי מוחלף בגוון כהה יותר. עם זאת, האלמנטים הצבעוניים נותרים ללא שינוי.

המצב הכהה במסנג'ר היה צפוי כבר מזה זמן מה, במיוחד לאחר שפייסבוק הודיעה על ממשק משתמש חדש ופשוט, שאותו היא מכנה Messenger 4, בכנס השנתי שלה למפתחים, F8, שנערך בחודש אוקטובר האחרון. בנוסף, בתחילת ינואר חשפה חוקרת האפליקציות ג'יין מנצ'ון וונג בדף הטוויטר שלה כי גרסת האנדרואיד של היישום הפופולרי להעברת הודעות של פייסבוק נמצאת כבר בפיילוט למצב הכהה העתידי.

המצב הכהה מקל על הצפייה במסך הטלפון בשעות הלילה וגם מאריך את חיי הסוללה של טלפונים חכמים מבוססי אנדרואיד. גוגל אישרה כי השימוש בצבעים בהירים בתוך יישומים מרוקן את הסוללה של הטלפון ביתר שאת.

אם השתכנעתם ורצתם לעדכן גרסה ולהגדיר את המצב יתכן שנתקלתם בקשיים לאיתורו, ולא במקרה – לפי כמה דיווחים, פייסבוק הסתירה את הפונקציה, לפחות בעבור חלק מהמשתמשים, קצת כמו ביצת פסחא שמתכנתים מחביאים ביישום, והוא מתחבא מאחורי טריק שמעורב בו אימוג'י.

מצב חשיכה במסנג'ר של פייסבוק. צילום מסך

מצב כהה במסנג'ר של פייסבוק. צילום מסך

אז איך בכל זאת ניתן להפעיל את הפונקציה החדשה?

זה קצת מסובך אבל מאתגר – ראשית, ודאו שהאפליקציה Messenger מותקנת במכשירכם ומעודכנת לגרסה האחרונה. לאחר מכן, עברו לכל צ'אט שהוא והיכנסו לשיחה ספציפית. שלחו אמוג'י ירח (זה שצורתו סהר ולא הירח שלם) לנמען שלכם. המסך אמור להתמלא במבול ירחים ותתבשרו שמצאתם את ה-Dark Mode ושכל הכבוד לכם. כעת תשאלו אם תחפצו שהמצב יופעל, ותוכלו להזיז את המתג ל-On.

כל זה מסבך אתכם מדי? אל חשש – סביר להניח שפייסבוק תהפוך את הגדרות המצב הכהה לזמינות ונוחות לכל המשתמשים בקרוב, ולא רק למי שיודע לתמרן את הטריק.

יצוין כי לפי דיווחים, נראה שגם כלי המסרים המידיים הנוסף של פייסבוק, ווטסאפ, בודק מצב כהה באפליקציה, הן לאנדרואיד והן ל-iOS, אבל בינתיים מדובר בתכונה שעדיין נמצאת בשלב הבטא שלה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים