נעים להכיר: משפחת לנובו החדשה

השיקה משפחה חדשה של מחשבים בשם Lenovo 14 ובני משפחה חדשים ל-ThinkPad ● חלקם מגיעים עם תמיכה בקישוריות LTE-A כדי לאפשר להתחבר לאינטרנט כמעט מכל מקום במיוחד כשנמצאים בדרכים ואמצעי אבטחה מתקדמים לבחירה

דגמי ה-ThinkPad. צילום: יח"צ

לנובו, למרות הבעלות על המותג מוטורולה, התרכזה גם ב-MWC 2019 בהיבט של הניידות באמצעות מחשבים עם שורה של מחשבים חדשים במשפחת ה-ThinkPad העסקית שלה בסדרות ה-T וה-X שמגיעים עם תמיכה בקישוריות LTE-A כדי לאפשר, באמצעות שילוב של סים, להתחבר לאינטרנט כמעט מכל מקום במיוחד כשנמצאים בדרכים.

בין דגמי ה-ThinkPad החדשים, שאמורים להגיע לשוק במהלך החודשיים הקרובים, ניתן למצוא לדוגמה את ה-ThinkPad T490 שמבוסס על מעבד Core מהדור השמיני של אינטל שלצידו ניתן לשלב את הכרטיס הגרפי GeForce MX250 של .NVIDIA

הוא מצויד במסך 14 אינץ' עם בהירות שניתנת לבחירה עד 500 ניט עם תמיכה ב-DolbyVision ברזולוציית WQHD. יש גם אפשרות להתקנת עד 48 גיגה-בייט זיכרון DDR4-2400 ואחסון SSD בנפח של עד 1 טרה-בייט, וכל זה במשקל של 1.46 ק"ג.

מה שמבליטה לנובו במחשב במיוחד הוא אמצעי האבטחה שניתנים לבחירה מחבילת ThinkShield: מכסה פיזי לכיסוי המצלמה כשהיא לא בשימוש, קורא טביעות אצבע ששומר בזיכרון עצמאי משלו את תמונת האצבע ואפליקציות אבטחה כמו PrivacyGuard ו-PrivacyAlert.

לא מייעדת אותם לשוק החינוך

ב-ThinkPad T490s לעומת זאת ניתן לשלב על 32 גיגה-בייט זיכרון RAM, אין אפשרות לכרטיס תצוגה ייעודי וגם קצב העברת הנתונים הסלולארי המרבי נמוך יותר עם תמיכה ב-Cat9 לעומת Cat16 באח הגדול. עם סוללה שאמורה להספיק לעד 20 שעות שימוש מציע המחשב גם משקל נמוך יותר של 1.29 ק"ג לעומת האח הגדול.

ThinkPad T590 כבר מגיע עם מסך 15 אינץ', ועם אפשרויות תצורה דומות מאוד לאלו של ה-T490, עם סוללה ל-15 שעות עבודה לכל היותר ועם משקל מסיבי יותר של 1.75 ק"ג, ועם המהירות הסלולארית המרבית הנמוכה יותר.

מעבר לכך תשיק החברה גם את ה-ThinkPad X390 שמציע מסך 13.3 אינץ' בגוף ששוקל 1.22 ק"ג, עם מעבד דור שמיני עד Core i7 וסוללה של עד 17.5 שעות, ואת ה-ThinkPad X390 Yoga שכמו ששמו רומז, הוא מחשב הפיך תומך מגע ששוקל 1.32 ק"ג עם מסך זהה, ועם תצורה פחות או יותר דומה לחברו למשפחה, אבל עם סוללה שמספיקה לעד 14.5 שעות בגלל התמיכה במגע.

מעבר לכך הכריזה לנובו על משפחה חדשה של מחשבים בשם Lenovo 14 שמכילה שתי תצורות: 14w מבוססת Windows ואחת 14e שהיא מחשב Chromebook שמבוסס על Chrome OS של גוגל.

מה שמפתיע הוא ששני המחשבים מבוססים על מעבדי AMD בלבד, AMD A6-9220c ו-AMD A4-9120c בכדי להוזיל את המחיר שלהם לרמה של אל מתחת ל-300 דולרים.

למרות המחיר, הנמוך מאוד עבור מחשבים עם מסכי 14 אינץ', לנובו לא מייעדת אותם לשוק החינוך אלא למגזר עובדים מאוד מסוים בשוק העסקי שהיא מכנה 'עובדי הקו הראשון', במיוחד בארגונים גדולים שהפעילות העיקרית שלהם כמעט אך ורק בתוך החברה. כך לדוגמה מכוונים המחשבים לעובדי רצפת ייצור. בהתאם לכך, מחשבים אלו גם מצוידים בסוללת 57 וואט/שעה שאמורה להספיק ליותר מיום עבודה שלם.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. א. סימון

    שלום רב, כיצד פונים להנהלת לנובו? ק.אס.פי מכרו לי מכשיר פגום ובמעבדת לנובו לא מצליחים לתקן אותו. בתודה

  2. יובל

    עם השירות הגרוע שהם נותנים, לא הייתי קונה גם בעבור שקל.

אירועים קרובים