בכיר באפל: "אני מודע לדאגות ממחירי ה-iPhone וה-Mac"

כך אמר סמנכ"ל התפעול של אפל, ג'ף וויליאמס, בנאום באוניברסיטת אלון שבצפון קרוליינה אחרי שנשאל האם אפל מתכוונת להוריד מחירים ● הוא הבטיח שהכוונה של הענקית שבה הוא מועסק היא לעשות שמוצריה יהיו נגישים לכל, אבל טען שאנליסטים שדוחקים באפל להוזיל את מוצריה לא יודעים כמה מאמץ עומד מאחוריהם

ביס מהכסף. אפל. אילוסטרציה: BigStock

ביום ו' האחרון התייצב ג'ף וויליאמס, סמנכ"ל התפעול של אפל,¬ ונאם באוניברסיטת אלון שבצפון מדינת קרוליינה. עקב שאלה מהקהל הצהיר וויליאמס כי אפל לא רוצה להיות מזוהה כחברה אליטיסטית במיוחד בשל העלויות הגבוהות של ה-iPhone ורוצה להפוך למותג נגיש לכל.

דבריו של וויליאמס סוקרו באופן נרחב על ידי ה-Burlington Times News, ולפי הדיווח כללו אזכור של ההיסטוריה שלו בחברה מקופרטינו, שאל שורותיה הצטרף כבר בשנת 1998, ואף סאשן של שאלות ותשובות שערך עם הסטודנטים שנכחו בקהל. כחלק מאותו שלב במפגש, שאל סטודנט אחד את וויליאמס אם אפל מתכננת להוריד מחירים, בהתחשב ברווחים הלכאורה גדולים שהחברה עושה על מוצריה, על סמך דו"חות של אנליסטים. "אני מודע מאוד לדאגות ממחירי ה-iPhone וה-Mac", הוא הבטיח לשומעיו.

ככלל, במהלך נאומו דן וויליאמס במספר נושאים, כולל בעליית מחירי מוצרי אפל ובאי-דיוקים של הערכות עלות של אנליסטים. "הסיפורים שצצים על עלות המוצרים שלנו היו שם מראשית הקיום שלי ומראשית הזמן, כולל מימינו הראשונים", אמר. "אנליסטים לא מבינים באמת את המחיר של מה שאנחנו עושים וכמה אכפתיות אנחנו מכניסים אל המוצרים שלנו".

"הרבה עבודה בשווקים מתפתחים"

כך למשל, בכל הנוגע ב-Apple Watch, אמר סמנכ"ל התפעול של ענקית הטכנולוגיה, אפל "הקימה מעבדה פיזיולוגית שלמה, עם 40 אחיות מורשות, וגייסה את עזרתם של 10,000 משתתפים, בכדי להמשיך ולחקור כיצד קלוריות נשרפות בתרגילי כושר שונים".

וויליאמס אמר שהוא מכיר את המחירים המאמירים של ה-iPhone, שמשמעותם הוא שמוצרי הדגל של אפל מתקשים להמריא בשווקים מפתחים, שבהם לצרכנים יש הכנסה נמוכה ופחות כסף להוציא. בהודו למשל, אפל מצליחה למכור את מכשיריה רק ל-3% מנתח השוק.

הוא הבהיר עוד כי "אנחנו רוצים להיות חברה שוויונית ויש לנו הרבה עבודה בשווקים מתפתחים", צוטט וויליאמס בטיימס ניוז.

הערותיו אלו של ווילאמס הגיעו לאחר שאפל המשיכה להעלות את המחיר של מכשירי ה-iPhone שלה, שמחיריהם הממוצעים גדלו מאז 2010 בכמעט 27% ועומדים כעת בארצות הברית על 793 דולר. ערך ממוצע גבוה זה נעוץ בחלקו ב-1,000 הדולר שהוא מכירו של ה-iPhone X, המכשיר הכי לוהט של הענקית כיום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים