אפל ביקשה מבית המשפט לאסור על יבוא מכשירים מתקדמים של HTC לארה"ב

הבקשה מתמקדת, בין השאר, בייבוא מכשירי HD2 - הטלפונים הראשונים עם מערכת חלונות מובייל של מיקרוסופט, אשר מצוידים בצג מגע דמוי iPhone - דבר שלטענת אפל יש בו משום הפרת פטנט ● מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס: "אנו יכולים לשבת בחיבוק ידיים ולראות כיצד המתחרים גונבים פטנטים והמצאות שלנו - או שאנו יכולים לעשות משהו בעניין. החלטנו לעשות"

אפל (Apple) דורשת לאסור על יבוא לארה"ב של מכשירים מתוצרת HTC, אשר מצוידים במערכת ההפעלה חלונות מובייל (Windows Mobile) של מיקרוסופט (Microsoft). על פי כתב התביעה, אשר הוגש בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בדלאוור ולרשות האמריקנית לסחר בינלאומי, עלולה אפל לספוג "נזקים שלא ניתן לתקן, ואשר אין תרופה שהולמת אותם", כתוצאה מהפרת זכויות פטנטים.

בכתב התביעה מוזכרים גם מכשירי HD2 העתידיים של HTC – שעל פי החברה הם המכשירים מבוססי חלונות הראשונים שמצוידים בצג מגע קיבולי. המשמעות היא, שהמשתמשים יוכלו להפעיל יישומים ולפתוח דפי אינטרנט בהעברת אצבע או במחוות אחרות – בדומה למכשירי iPhone. מאותה סיבה, מבקשת אפל לאסור גם על יבוא מכשירי Nexus One של גוגל (Google), שגם הם מצוידים בצג מגע מתקדם.

התביעה עלולה לפגוע גם בחברת הסלולר T-Mobile, שאמורה הייתה ליהנות מבלעדיות על השיווק בארה"ב של מכשירי HD2, אותם התכוונה HTC להשיק באביב הקרוב. לטענת אפל, יש במכשירים אלה משום הפרה של זכויותיה ב-20 פטנטים שמתייחסים לטכנולוגיות שונות של צגי מגע, כגון זיהוי מחוות, גלילה, ניהול צריכת חשמל, ועוד. בנוסף למכשירי HD2 ו- Nexus One, מוזכרים בכתב התביעה גם מכשירי Touch Pro 2, myTouch 3D, Imagio, Hero Droid, ועוד.

לאחרונה, הגבירה אפל את פעילותה כנגד חברות שלשיטתה מפירות את זכויותיה בפטנטים. לקראת סוף השנה שעברה הגישה החברה תביעה כנגד נוקיה (Nokia), בגין הפרת זכויות בפטנטים ששולבו במכשירי iPhone, והדיונים בנושא עדיין מתנהלים.

"אנו יכולים לשבת בחיבוק ידיים ולראות כיצד המתחרים גונבים פטנטים והמצאות שלנו – או שאנו יכולים לעשות משהו בעניין. החלטנו לעשות", ציין בנחרצות מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, בהודעה שפרסמה החברה בשבוע שעבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים