פייסבוק: סופסוף ניתן למחוק הודעה שנשלחה ב-Messenger

בין אם מדובר על אימוג'י שגוי בסגנון האגודל הזקור, שקורה שמתפלק בטעות ומביך, ובין אם זהו טקסט הכולל חשיפת רגשות אישית, שנשלח בטעות למישהו או שהתחרטתם עליו מיד עם הלחיצה על Send - מעכשיו תוכלו למחוק את ההודעה מיד לאחר שליחתה

Facebook Messenger. אילוסטרציה: BigStock

כלי המסרים המידיים והצ'אט של פייסבוק, ה-Messenger, מתחיל סוף סוף לאפשר את התכונה 'הסרת הודעה', שמוחקת הודעה שנשלחה. המחיקה היא בעבור כל מי שקיבל את ההודעה בצ'אט, ולא רק בתיבת ההודעות האישית, כפי שהיה עד כה.

במשך שנים אנשים שולחים מסרים שהם מתחרטים עליהם מאוחר מדי – בין אם זה מתרחש בגלל שגיאת הקלדה או נגיעה שגויה על מקש אקראי, כמו למשל האגודל למעלה שנוטה לקפוץ בלי שהוזמן לחגיגה; משום שחזרתם שיכורים מבילוי ותפסתם דחף ומהר מאוד קלטתם שהוא בעל פוטנציאל הרסני; כי התוודתם על רגשות ואז התחרטתם; או פשוט שכתבתם משהו שהבנתם שהוא לא נכון. כעת כל זה עומד לקבל תפנית. כמו בשירות המקביל למסנג'ר, ושנמצא גם הוא בידי פייסבוק, הווטסאפ, סופסוף תוכלו 'להסיר' (Remove) גם בכלי המסרים של פייס מסרים שנשלחו בטעות.

אפשרות המחיקה, מן הסתם, לא תתקיים בעבור אותה ההודעה שכבר נשלחה לתמיד – שהרי סביר שהנמען כבר העיף בה מבט כעבור X דקות. המשתמשים יצטרכו להבין שעשו משלוח שגוי ולבחור במחיקה בתוך 10 דקות מרגע הלחיצה על 'שלח', אבל פרק הזמן הזה, שמוקצה גם בווטסאפ, אמור לזמן לכל אחד את האפשרות לחזור בו משיגור ההודעה הלא רצוי.

לפעמים חשיפות משנות מציאות

עם זאת חשוב לדעת שההודעות שלכם, בין אם נמחקו או אם נשארו בצ'אט, נותרות חיות וקיימות על השרתים של פייסבוק.

TechCrunch חשף באפריל האחרון כי מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, חזר עד 2010 בכדי למחוק כמה הודעות משלו, כולל הודעות שנשלחו למי שאינם עובדי פייסבוק. ולפעמים חשיפות משנות מציאות.

בזמנו אישרו שלושה מקורות שונים ל-TechCrunch שהודעות פייסבוק הישנות שקיבלו מצוקרברג נעלמו מתיבת הדואר הנכנס שלהם במסנג'ר, בעוד שהתשובות שלהם למנכ"ל נשארו. מאחר שפייסבוק זיהתה לאחר הפרסום שהעובדה שהיא נותנת אפשרויות פרטיות פריבילגיות לבכירים ולא לכלל המשתמשים אינה הוגנת היא הבטיחה להוסיף "תכונת מחיקה רחבה יותר" ליישום Messenger.

באותה עת אמר דובר פייסבוק ל-Gizmodo כי עד שהתכונה תהיה זמינה לכל, הבכירים כבר לא ימחקו הודעות לאחר שליחה. ואכן, אתמול (ג') פייסבוק הודיעה כי האפשרות החדשה להעלים מה שכבר נשלח בעבור כולם מגיעה לאפליקציית Messenger הן באנדרואיד והן ב-iOS.

בכדי למחוק הודעה, יש להקיש על ההודעה שברצונכם להעלים. כשתעשו זאת, תקבלו שתי אפשרויות בתחתית המסך: "הסר בעבור כולם" ו-"הסר בעבורך". האפשרות הראשונה, והחדשה, תמחק את ההודעה אצל כל מי שנמצא בשרשור הצ'אט. חשוב עם זאת לדעת שהאקט שלכם לא יהיה חסוי, וכולם בשרשור יראו, במקום מה ששלחתם ובתקווה שלא הספיקו לקרוא, טקסט שאומר שההודעה הוסרה על ידיכם.

לפי התקשורת, התכונה החדשה מתגלגלת לאט, כך שאולי עדיין לא זכיתם בה – אז בינתיים נסו להתאזר בסבלנות עם משלוח טקסטים שאתם לא סגורים עליהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים