הפורום הכלכלי בדאבוס: הוקם מרכז הגנת סייבר

מטרת המרכז היא להוות רשת גלובלית של שותפים מהמגזר העסקי, גופים ממשלתיים, ארגונים בינלאומיים, אקדמיה וחברות אזרחיות ● פורטינט הוכרזה כשותפה המייסדת הראשונה שלו

עשור של סייבר. אילוסטרציה: BigStock

הפורום הכלכלי העולמי, המתכנס השבוע בדאבוס, הכריז אמש (ב') על הקמת מרכז לאבטחת סייבר – רשת גלובלית של שותפים מהמגזר העסקי, גופים ממשלתיים, ארגונים בינלאומיים, אקדמיה וחברות אזרחיות. פורטינט הוכרזה כשותפה המייסדת הראשונה של המרכז.

בשנים האחרונות, אחת המטרות המרכזיות של הפורום היא לקבץ את החברות הטכנולוגיות הגדולות ואת הממשלות כדי לדון בדרכים שבהן ניתן להגביר את החוסן של התשתיות הגלובליות נגד האיומים של פשיעת הסייבר. לפי המרכז ללימודים אסטרטגיים ובינלאומיים, פשיעת הסייבר מסבה נזק של יותר מחצי טריליון דולר – כ-600 מיליארד דולר – מדי שנה.

"השבוע, נציגי חברות צרכניות, שרי ממשלה וחברות טכנולוגיה ידונו בדרכים שבהן ניתן לגבש מסגרת כדי להתמודד עם האתגרים הנובעים מהסיכונים הגוברים של הטכנולוגיה", אמר מירק דוסק, הסגן לעניינים אזוריים וגיאו-פוליטיים וחבר בוועד המנהל של הפורום. "הטכנולוגיות משתנות במהירות והדבר החשוב ביותר הוא לעמוד בקצב עם התקדמות זו, כדי לוודא שאנחנו מספקים את האבטחה הראויה".

במה תתמקד פעילות המרכז?

אחת היוזמות של הפורום היא כאמור, הקמת המרכז לאבטחת סייבר, לטובת שיתוף פעולה נגד ההאקרים ושאר איומי הרשת. המרכז יקים ויתפעל תיאום גלובלי של שותפויות ציבוריות-פרטיות, לעידוד שיתוף מודיעין ופיתוח סטנדרטים של אבטחת סייבר; פיתוח, בדיקה והטמעה קולקטיביים של ידע חדשני וכלים כדי לחזות ולהתגונן מפני התקפות סייבר בהווה ובעתיד; הטמעה גלובלית של תכניות הדרכה להכשרת הדור הבא של מומחי אבטחת סייבר; וכן יבצע הקמה, תיאום וסיוע ביצירת צוות מענה גלובלי לאיומי אבטחת סייבר, המורכב ממומחים מקהילת השותפים, במטרה לצמצם את ההשפעות השליליות של מתקפות סייבר גלובליות חמורות.

קן קסי, מנכ"ל פורטינט. צילום: יח"צ

קן קסי, מנכ"ל פורטינט. צילום: יח"צ

קן קסי, מנכ"ל פורטינט, ישמש כחבר בוועד המייעץ של המרכז. קסי יוביל בפורום דיון בנושא המחסור העולמי בכוח אדם בתחום אבטחת הסייבר. לדבריו, "אנחנו מצפים לשתף פעולה עם מובילים גלובליים מהמגזרים הפרטי והציבורי. חשיבות המרכז לאבטחת סייבר בפורום הכלכלי העולמי נעוצה בשיתוף פעולה בין בעלי עניין".

הוא ציין כי "נספק תגובה לאיומים ההולכים וגדלים בעולם אבטחת הסייבר. נפעל לסייע להוביל את היוזמות הבאות: בניית אמון בין גבולות בינלאומיים, באמצעות שיתוף פעולה מתמשך עם ארגוני ביטחון ציבוריים; יצירת הזדמנויות חדשות לאוכלוסיות ולעובדים בכלכלה הדיגיטלית, על מנת לסייע להתמודד עם המחסור במומחי אבטחה מיומנים; והגנה על תשתיות קריטיות שעליהן מסתמכות מדינות מתפתחות ומפותחות, בשל הגידול באיומים מצד מדינות ופושעים על תשתיות אלה; ה-OT (הטכנולוגיה התפעולית) מתחברת למערכות IT מסורתיות ומספקת לפושעים את היכולת להשפיע על אוכלוסיות נרחבות או כלכלות, מבלי להשתמש באקדח או בפצצות; בניית סטנדרטים בינלאומיים של התנהגות במרחב הסייבר, שתייצב את הסביבה ותאפשר למדינות ליהנות מהיתרונות של הטרנספורמציה הדיגיטלית".

קסי הוסיף ש-"אנחנו מאמינים שיש לבדיקת מוצרי אבטחה על ידי צד ג' תפקיד קריטי במאבק נגד פושעי סייבר, והיא נותנת אפשרות לצוותי IT לפתח את תשתיות האבטחה שלהם בצורה ראויה. השוק רווי בפתרונות אבטחה של יצרנים שונים, ובדיקות צד ג' עצמאיות יסייעו לעסקים וממשלות לאמץ במהירות ובבטחה את פתרונות האבטחה הטובים ביותר עבורם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים