נתראה באקזיט? הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2019

הם בעלי רעיונות יצירתיים פורצי דרך, הם שאפתנים, נמרצים, חדורי מוטיבציה – ובעיקר הם כאן כדי להישאר • קבלו את הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2019 של אנשים ומחשבים בתחומי הבריאות, הסייבר, התחבורה, הלייף-סטייל, החינוך, התיירות, הקמעונות והבלוקצ'יין • חלק א'

26/12/2018 16:03
נתראה באקזיט. צילום: BigStock

הם בעלי רעיונות יצירתיים פורצי דרך, הם שאפתנים, נמרצים, חדורי מוטיבציה – ובעיקר הם כאן כדי להישאר. למרות שרובם כבר הגיעו להישגים מכובדים, אם בגיוסים, בתחרויות יוקרתיות או באקסלרטורים של החברות המובילות, הם עדיין בראשית דרכם. ועם כל זאת, מעל הכל- הם רוצים לשנות את העולם לטוב יותר עם הטכנולוגיה בתחומי הבריאות, הסייבר, החינוך, התחבורה, התיירות, הבלוקצ'יין והלייף-סטייל.

מערכת אנשים ומחשבים גאה להגיש לכם את החלק הראשון ברשימת הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2019, לאור הישגיהם ופריצתם המשמעותית במהלך שנת 2018. והפעם: הנבחרים בתחומי התחבורה החכמה והבריאות.

תחבורה, רכבים אוטונומים ותנועה

NoTraffic

החברה פיתחה פלטפורמת לניהול תנועת התחבורה העשויה להפחית את העומסים בערים בעשרות אחוזים ולסייע במניעת תאונות בין כלי הרכב עם הולכי רגל, כלי רכב לא מחוברים ונהגים ש"גונבים" רמזורים אדומים. השנה גייסה החברה 3.2 מיליון דולר בסבב גיוס ראשוני. החברה פרטית והוקמה ב-2017 על ידי שלושה שותפים: אוריאל כץ, מנהל הטכנולוגיות הראשי,אור סלע, מנהל המחקר והפיתוח, וטל קרייזלר, המנכ"ל.

NOTRAFFIC. מימין לשמאל: טל קרייזלר, אוריאל כץ ואור סלע. צילום: יח"צ

NOTRAFFIC. מימין לשמאל: טל קרייזלר, אוריאל כץ ואור סלע. צילום: יח"צ

וולנס

וולנס היא חברת שבבים ישראלית שהוקמה ב-2006. החברה היא המפתחת של טכנולוגיית HDBaseT, שמאפשרת התקנה של מערכות לשוק האודיו-וידיאו ברכבים, לצורך הפצת תוכן מולטימדיה Ultra HD "ללא דחיסה" ולמרחקים ארוכים. הטכנולוגיה מוגנת בפטנטים ומקודמת באמצעות ארגון HDBaseT..

דרור ירושלמי, מנכ"ל ולנס. צילום: דוד גראב

דרור ירושלמי, מנכ"ל ולנס. צילום: דוד גראב

לאחרונה הושקע בחברה סכום נכבד של  63 מיליון דולר אשר ישמשו לקצר את זמן הגעת המוצר לשוק, שמיועד לתחום הרכבים האוטונומיים ועל כןם היא צפוייה לפרות עוד יותר השנה.

ריידס

ריידס מציעה שיתוף של רכבים פרטיים בקהילה. לדברי יעל וקנין, מייסדת המיזם, "מדובר בפלטפורמה להחלפת רכבים בין אנשים פרטיים. המטרה שלנו היא לעזור לבעלי רכבים לצמצם את עלויות הרכב שלהם, שמגיעות בממוצע בין 17 ל-20 אלף שקל בשנה בלי הוצאות דלק. בנוסף, רוב הזמן הרכב עומד בחנייה ללא שימוש. אנשים שצריכים רכב פותחים את האפליקציה ורואים היכן יש רכב פנוי", אמרה וקנין. המיזם השתתף השנה באקסלרטור של עיריית תל אביב לקידום מיזמים המיועדים לערים חכמות.

יעל ועקנין, מייסדת RIDES/ צילום: רלי כהן

בריאות ורפואה

Diagnoz.me

הסטארט-אפ Diagnoz.me פיתח ערכה חדשנית לסיוע באבחון דלקות בנרתיק בקרב נשים באמצעות הסמארטפון בתוך רבע שעה בלבד, בחברה סיפרו כי למרות שמדובר בבעיה גינקולוגית נפוצה ביותר, המביאה בין היתר ללמעלה 10 מיליון ביקורי רופא בשנה בארצות הברית, נשים רבות דוחות ואף נמנעות מלהגיע למרפאה ולבדוק האם הן סובלות מהדלקת מסיבות שונות כמו דחיינות, אי-נעימות ומחסור בזמן. הערכה שפיתחה החברה מאפשרת אבחון ביתי ומהיר ברמת דיוק של מעבדה. תוצאות הבדיקה נשלחות ישירות לרופא לצורך קביעת הטיפול המתאים ומתן מרשם וכל זאת מבלי שהמטופלת צריכה להגיע פיסית למרפאה. Diagnoz.me הוקם על ידי תמיר אפשטיין ואריאל ליבנה והוא נתמך על ידי הרשות לחדשנות ומלווה על ידי גינקולוגים ומומחים טכנולוגיים מהארץ ומהעולם. המיזם זכה באחרונה במקום הראשון בתחרות הסטארט-אפים של חממת  Ventures ואנשים ומחשבים.

מייסדי Diagnoz.me, תמיר אפשטיין ואריאל ליבנה, מקבלים את הפרס. צילום: ניב קנטור

מייסדי Diagnoz.me, תמיר אפשטיין ואריאל ליבנה, מקבלים את הפרס. צילום: ניב קנטור

HT BioImaging

הסטארט-אפ שהוקם על ידי שני טולדנו פיתח מערכת לגילוי מוקדם של מחלת הסרטן המבוססת על זרימת חום. לדברי טולדנו, "המערכת מפזרת חום ברקמה ומאלצת תהליך של דיפוזיה תרמית ברקמה. סרטן ורקמה בריאה יעבירו את החום באופן שונה, אנחנו קוראים את הסיגנל הזה ומתרגמים אותו לתמונה שמאפשרת לרופא לראות סרטן בקליניקה במקרים שבהם אין לו שום דרך אחרת לזהות את הרקמה הסרטנית". החברה השלימה ניסוי היתכנות קליני ראשון בבית החולים שיבא וכעת מרחיבה את הניסויים הקליניים לאתר חדש בחו"ל באחרונה אף סיימה טולדנו את המחזור האחרון של האקסלרטור היוקרתי של יבמ.

שני טולדנו, מנכ"לית ומייסדת htbioimaging. צילום: יניב פאר

שני טולדנו, מנכ"לית ומייסדת htbioimaging. צילום: יניב פאר

ספיק אפ

הסטארט-אפ פיתח אפליקציה חדשה שמבקשת לפתור את בעיות הפרעות שטף הדיבור. מבעיה זו סובלים כיום ברחבי העולם כ-75 מיליון אנשים ובכלל זה נמנות הפרעות כגון גמגום, דיבור חטוף וקשיי דיקציה. סטודנטית מהמכון הטכנולוגי בחולון מצאה את הדרך לטיפול בבעיה, והתוצאה היא במיזם זה שפיתחה.

Day Two

החברה מתמחה בהתאמת תזונה לפי נתוני גנטיקה אישיים של המשתמשים, השנה נכנס כמשקיע בחברה שחקן האנ.בי.איי הישראלי עמרי כספי, מה שכבר בלי מאמץ נתן לחברה חשיפה אדירה וצעד גדול קדימה. כספי פועל להרחבת פעילות החברה מהוד השרון לשוק האמריקני, ובעיקר לתחום הספורט המקצועי

עומרי כספי "מטביע" ל-Day Two. צילום: מתוך ויקיפדיה

עומרי כספי "מטביע" ל-Day Two. צילום: מתוך ויקיפדיה

אגמון 

הסטארט-אפ מציע פלטפורמת מידע בתחום הרפואי, המספקת כלים ושירותים לגישה מהירה ויעילה למידע רפואי איכותי. הפלטפורמה מקשרת בין גופי רפואה – בתי חולים, קופות חולים וקליניקות – לשותפים מכל קצוות מערכת הבריאות. מיכל מאירי ורותם לב-צביקל, מייסדות משותפות של אגמון, השתתפו באחרונה בכנס Oracle Open World 2018, שנערך בסן פרנסיסקו..

מיכל מאירי ורותם לב-צביקל, מייסדות משותפות של אגמון. צילום: עזרא לוי

מיכל מאירי ורותם לב-צביקל, מייסדות משותפות של אגמון. צילום: עזרא לוי

Carbyne

הסטארט-אפ הישראלי מפתח מערכת לדיווח חכם למוקדי הצלה וחירום ומשנה את הדרך בה אירועי חירום מטופלים – החל מחדר הבקרה ועד למתן הסיוע בשטח, במצבי חירום וגם במצבי שגרה. המערכת של Carbyne מאפשרת לאזרחים לדווח למוקדי חירום באמצעות ערוצי תקשורת שונים, להעביר בקלות ובאופן אוטומטי את המיקום המדויק של האירוע, כולל שידור וידאו חי. כך, מוקדי חירום יכולים ללמוד על המתרחש מהר יותר ולהיערך למשלוח הסיוע המתאים לאופי אירוע. החברה הוקמה ב-2014, על ידי אליחי, אלכס דיזנגוף, ליטל לשם ויוני יאטסון – תחת השם ריפורטי. היא מונה 70 עובדים וגייסה 24 מיליון דולרים. החברה זכתה השנה במקום הראשון כחברת הסטארט-אפ המבטיחה בכנס החדשנות של אוניברסיטת תל אביב Tau Innovation.

אמיר אליחי, מייסד ומנכ''ל Carbyne. צילום: יח"צ

אמיר אליחי, מייסד ומנכ"ל Carbyne. צילום: יח"צ

Safe Allergy
הסטארט-אפ פיתח סטיק המזהה רכיבים אלרגניים במזון. בניגוד לשאר החברות המוזכרות בכתבה זו, מיזם זה הוא פרי עמלם של תלמידי כיתה י"ב שזכו השנה במקום הראשון בתחרות יזמות בני נוער של עמותת יוניסטרים

מחר יפורסם החלק השני ברשימה.  

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים