הממשלה תגייס 30 טאלנטי היי-טק להטמעת טכנולוגיות חדשניות במשרדיה

כך אמר יאיר פראנק, יו"ר רשות התקשוב הממשלתי, בדיון בכנסת, שעסק בשילוב חדשנות במשרדי הממשלה ● פורום המנמ"רים והמנכ"לים C3 של אנשים ומחשבים היה אורח ועדת המדע ואגף המחשוב של הכנסת ● רונן זרצקי, יו"ר הפורום: "יש פער עצום בין אומת הסטארט-אפ ליישומה בממשלה"

יאיר פראנק, הראש הפורש של רשות התקשוב הממשלתי. צילום: ניב קנטור

בצעד חסר תקדים, רשות התקשוב תצא בקרוב בקול קורא לגיוס 30 מהנדסים, טאלנטי היי-טק בעלי ניסיון וידע רבים, שיעבדו במשך שנתיים במשרדי הממשלה השונים ויטמיעו את הטכנולוגיות החדשניות ביותר. הרשות נמצאת בימים אלה במשא ומתן עם נציבות שירות המדינה על מנת לתגמל את המהנדסים שיגויסו ברמות השכר המקובלות בענף.

דברים אלה נחשפו על ידי ראש רשות התקשוב הממשלתי, יאיר פראנק, בדיון שהתקיים היום (ג') בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, ושעסק בשאלה כיצד רותמים את החדשנות ואת אומת הסטארט-אפ לקידום התהליכים במשרדי הממשלה, לטובת האזרחים. היה זה הדיון האחרון של הוועדה לפני היציאה לפגרת הבחירות. השתתפו בו חברי פורום המנמ"רים והמנכ"לים C3 של אנשים ומחשבים, שהיו אורחים של יו"ר הוועדה, ח"כ אורי מקלב, ושל אגף המחשוב של הכנסת, בראשות רובי סנדמן, מנמ"ר הכנסת, ועוז כהן, סגנו. בחלק הראשון של היום שמעו חברי הפורום סקירה מפני אנשי המחשוב של הכנסת על פעילות האגף.

לדברי פראנק, מהלך גיוס מקצועני ההיי-טק הוא חלק ממדיניות אותה מובילה הממשלה להגברת שיתוף הפעולה בינה לבין התעשייה, על מנת לגייס את כוח האדם האיכותי והידע שיש אצל סטארט-אפים וחברות גדולות יותר לטובת הממשלה.

עוד הוא ציין כי "אנחנו מבינים שיש מאיצי צמיחה ובמקביל לגיוס אנשי ההיי-טק, פותחים את מאגרי המידע והידע שלנו לציבור הרחב, ללא כל תמורה. אנחנו קוראים לכל אחד לעשות בהם שימוש ככל העולה על רוחו".

הקריאה: להקים "חממה מדינתית"

פראנק הגיב לדברי הפתיחה של אל"מ (מיל) רונן זרצקי, יו"ר פורום C3, שאמר כי "יש פער עצום בין אומת הסטארט-אפ, שמייצאת את הטכנולוגיה שלה לכל העולם, לבין רמת היישום שלה בשירות הציבורי בכלל ובגופי הממשלה בפרט. דוגמה אחת לכך היא שעל אף שיש הצעת חוק שלא לדרוש שימוש בפקס, עדיין יש משרדים שמבקשים לשלוח פקס".

הוא ציין כי רשות התקשוב עושה עבודה טובה, אבל יש צורך דחוף בשילוב הידע של הסטארט-אפים אל תוך השירות הממשלתי. זרצקי קרא להקים "חממה מדינתית, שתשלב את הידע והכוחות של חברות טכנולוגיות גדולות הפועלות בארץ לטובת הממשלה ולטובת פיתוח שירותים טובים יותר, למען האזרח".

רונן זרצקי, יו"ר ועדת התכנים של פורום C3 של אנשים ומחשבים. צילום: פלי הנמר

רונן זרצקי, יו"ר פורום C3 של אנשים ומחשבים. צילום: פלי הנמר

פער נוסף שאליו התייחס זרצקי הוא זה שקיים, לדבריו, בחדשנות בין המחשוב ברשויות המקומיות לבין משרדי הממשלה. הוא הציע שהממשלה והרשויות יקימו מסגרת שבה כל רשות מקומית גדולה ויציבה תאמץ רשות חלשה יותר ותטמיע בה את הטכנולוגיות שלה. "עניי עירך קודמים הוא ביטוי שמתאים כאן", אמר. "גופים ציבוריים וראשי רשויות נוסעים בעולם, ומאמצים ערים תאומות, גם מבחינה טכנולוגית. מדוע שהם לא יאמצו עיר או מועצה חלשה בדרום או בצפון?"

עוד הוא ציין שיש פער בין משרדי הממשלה לבין עצמם, וכי המצב מחייב שיתוף פעולה ביניהם, שיביא לשיפור השירות לאזרחים.

"חשוב שבעלי מוגבלויות ישולבו בהיי-טק"

ח"כ מקלב ציין לטובה את פעילות פורום המנמ"רים של הממשלה. הוא סיפר על השתתפותו בשבוע שעבר בכנס eGov של אנשים ומחשבים, והתרשם מהעוצמה ומהחשיבות של עבודת המנמ"רים, לרבות במגזר הממשלתי. ח"כ מקלב חזר על קריאתו כי אסור שהקיצוץ התקציבי במשרדי הממשלה יפגע בעבודת המנמ"רים, שמיום ליום נעשית חיונית יותר ויותר. עוד הוא אמר ש-"אנחנו רואים יותר ויותר תהליכי דיגיטליזציה בפעולות המשרדים. המחשוב תופס מקום מכובד, וזה הולך ומתעצם. זאת, לצד נושאים כמו סייבר והגנה על הפרטיות".

ח"כ אורי מקלב, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת. צילום: פלי הנמר

ח"כ אורי מקלב, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת. צילום: פלי הנמר

הדיון עסק גם בשילוב בעלי מוגבלויות בהיי-טק ובעולם התעסוקה בכלל – לרגל יום הנגישות, שצוין בכנסת. נציגים של ארגונים שפועלים למען אוכלוסייה זו נכחו בישיבה. ח"כ מקלב אמר כי "זה נושא חשוב מעין כמותו, ובמיוחד חשוב שאנשים אלה ישולבו בהיי-טק ובכלל". בהקשר זה סיפרו כמה ממשתתפי הדיון – בהם זרצקי, ליאור אשכנזי, מנמ"ר משרד הדתות, ועוז כהן, סגן מנמ"ר הכנסת – כיצד הם עושים מאמצים לשלב בעלי מוגבלויות ומעסיקים כתוצאה מכך עובדים מעולים.

את הדיון סיכם פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, שציין את העבודה המקצועית של ועדת המדע והטכנולוגיה, "שהפכה לבית של ענף ההיי-טק".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נכה צ 40+

    האם יגוייסו נכים קשישים???? הנדסאי אלקט ומחשבים

אירועים קרובים