מטריקס רוכשת את השליטה בדנה הנדסה ב-52 מיליון שקלים

השלמת העסקה כפופה להתקיימותם של כמה תנאים, ביניהם קבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים • דן הולצמן, ממייסדי החברה, יחזיק ביתרת ה-20% וימשיך לכהן כמנכ"ל

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס. צילום: יח"צ

אביב ניהול הנדסה ומערכות מידע, שבשליטת מטריקס, תרכוש 80% מדנה הנדסה, העוסקת בניהול פרויקטים בתחום התשתיות הלאומיות – תמורת 52 מיליון שקלים. השלמת העסקה כפופה להתקיימותם של כמה תנאים, ביניהם קבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

דנה הנדסה עוסקת בתחום ניהול ובקרה על פרויקטים בתחום התשתיות והבניה למגורים, משלב ניהול התכנון ועד שלב הביצוע. היא מתמחה בניהול פרויקטי תשתיות גדולים בתחום התחבורה – תחבורה ציבורית, נתיבי רכבות, כבישים, מחלפים, מנהרות ועוד.

דנה הנדסה מונה כיום יותר ממאה עובדים וקבלני משנה, רובם בתחום ההנדסה האזרחית. עיקר לקוחות החברה הם גופים ציבוריים. בין הפרויקטים אשר נוהלו או מנוהלים על ידה: הקו הירוק, הקו האדום והקו הסגול של הרכבת הקלה בתל אביב; ניהול ביצוע קו הרכבת המהירה לירושלים, תחנת רכבת בנייני האומה ירושלים, שדרוג תחנת השלום – עבור רכבת ישראל; פיתוח שכונות מגורים במחוז הצפון של משרד השיכון, ועוד.

נרכשה על ידי מטריקס בסוף 2016

דן הולצמן, ממייסדי החברה אותה הקים ב-1994 עם חנה שטרן – יחזיק ביתרת ה-20% וימשיך לכהן כמנכ"ל החברה לתקופה ארוכה. לפני הקמת החברה שימש הולצמן כמשנה למהנדס העיר תל אביב וכמנכ"ל נתיבי איילון.

אביב נרכשה על ידי מטריקס בסוף 2016 תמורת עשרות מיליוני שקלים ומונה כ-350 עובדים. היא אחת מחברות הייעוץ וניהול הפרויקטים הגדולות בישראל. אביב עוסקת בין היתר בייעוץ ניהולי, ניהול פרויקטים בתחום התעשייה והתשתיות, תכנון מתארי ארצי ועירוני, איכות סביבה וכן מנהלות ניהול גדולות עבור רשויות ממשלתיות ומשרדי ממשלה. רכישת דנה תרחיב את תחומי הפעילות של אביב לתחומי ההנדסה האזרחית ופרוייקטי תשתית לאומיים.

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, אמר כי "אסטרטגיית הצמיחה של מטריקס מושתתת בעיקרה על שלושה כיוונים: האחד, המשך צמיחה בישראל בתחומי הליבה העסקית של החברה, בהתבסס על גידול אורגני ועל רכישות מקומיות – דוגמת הרכישות של אינטגריטי, קמביום ונח טכנולוגיות שהושלמו השנה. השני, צמיחת פעילות מטריקס בחו"ל, ובעיקר בארצות הברית, גם כאן בהתבסס על גידול אורגני של החברות הבנות של מטריקס בארצות הברית ועל רכישות, דוגמת הרכישות של ALIUS ו-PVBS שהושלמו השנה. הכיוון השלישי הוא התרחבות לתחומי פעילות משיקים, אשר יש בהם פוטנציאל עסקי משמעותי להמשך צמיחה לאורך זמן".

לדברי גוטמן, "רכישת חברת הייעוץ וניהול הפרויקטים אביב ורכישת חברת הייעוץ והניהול הלוגיסטי והתפעולי פרוגרמה לפני כשנתיים היוו חלק מאסטרטגיה זו. רכישת דנה הנדסה תאפשר לאביב לספק פתרון כולל ומקיף בתחום הייעוץ ההנדסי והפרויקטלי, לרבות ניהול פרויקטי תשתית גדולים – ובהתבסס על תקציבי ענק רב-שנתיים. הרכישה תאפשר להרחיב ולחזק את בסיס הלקוחות של מטריקס ואביב ותחומי פעילותן בתחום שירותי הערך המוסף".

קובי בן משה, מנכ"ל אביב, הוסיף כי "אנו שמחים להרחיב את פעילותנו באופן סינרגטי עם דנה הנדסה – בתחומים כגון פרויקטי בינוי, אנרגיה, איכות סביבה, תעופה, תחבורה ועוד. דנה הנדסה פועלת בשוק עתיר תקציבי פיתוח: תקציב המדינה השנתי להשקעה בתשתיות ובבינוי בשנים 2017 ו-2018 עמד על כ-25 מיליארד שקלים לשנה. ההערכות הן שתקציבי המדינה בנושאי פיתוח תשתיות, בעיקר בתחום התחבורה, יעמדו בעשור הקרוב על מאות מיליארדי שקלים. כ-3-7% מתקציבים אלה מיועדים לניהול פרויקטים. בנוסף, לפי נתוני בנק ישראל, התשתיות בישראל נמצאות ברמה נמוכה בהשוואה למדינות המפותחות, נתון המצביע על פוטנציאל צמיחה משמעותי בשנים הקרובות".

הולצמן הוסיף כי "ניצור מנוף רב עוצמה באמצעות חיבור פעילותנו עם אביב. למטריקס יש משאבים אנושיים ופיננסים שיסייעו למנף את פעילות דנה, הסינרגטית לאביב. החיבור בינינו יספק ערך מוסף ללקוחותינו הקיימים וללקוחותינו בעתיד. אנו נמצאים בשנים האחרונות בצמיחה עקבית ומאמינים כי נמשיך לצמוח באופן דומה גם בשנים הבאות. אנו עומדים בפני שנים של השקעות אדירות בתשתיות במדינה – והפוטנציאל העסקי לדנה הוא מבטיח ביותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים