האם Airbnb התקפלה בעניין ההתנחלויות? תלוי את מי שואלים

בהודעה שפרסמו אתמול (ב') הנציגים בישראל של ענקית השכרת הדירות והחדרים נכתב כי היא משעה את ההחלטה שלא לפרסם עוד נכסים בהתנחלויות ● בממשלה וברשויות בשטחים הגיבו בחיוב, אלא שהחברה העולמית הבהירה כי ההודעה "אינה מדויקת"

לא בהתנחלויות? Airbnb. אילוסטרציה: BigStock

האם הלחץ של הממשלה על Airbnb עזר? בתחילה הודיעו אמש (ב') נציגי החברה בישראל כי היא משעה את ההחלטה שלא לפרסם דירות וחדרים שמגיעים מההתנחלויות, וכי היא נמצאת ב-"בדיקה" ובינתיים לא תיושם. אלא שזמן קצר לאחר מכן פרסמה החברה העולמית הודעה שלפיה הדברים "אינם מדויקים", אולם בכל מקרה, היא "דוחה את ה-BDS".

Airbnb הודיעה לפני כחודש באתר החברה כי החליטה להסיר פרסומים של נכסים בהתנחלויות ולא לאפשר את פרסומם של כאלה חדשים. בהודעה מאז נכתב כי "אנחנו לא מומחים בכל הנוגע למחלוקות ההיסטוריות באזור… אולם זו הגישה הנכונה". היא אף ציינה שגיבשה מספר כללים שעל פיהם יוחלט האם לפרסם מודעות לחדרים ולדירות שנמצאים באזורים שבמחלוקת, בין היתר האם הנכסים הללו גורמים להפרה של זכויות אדם.

גורמים בממשלה, ובמרכזם שר התיירות, יריב לוין, יצאו בחריפות נגד Airbnb, ולוין אף הקים צוות שיבדוק האם ניתן לנקוט בסנקציות נגד החברה. שרת המשפטים, איילת שקד, אמרה שאם ההחלטה תיושם, היא עומדת בניגוד לחוק הישראלי וחושפת את Airbnb לתביעות בארץ. ואמנם, לאחר ההחלטה הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגד החברה. אלא שמאז פרסום ההודעה נוהלו מגעים בין הצדדים, שהבשילו לכדי פגישה שנערכה אתמול בין לוין לבין כריס לנהאן, סמנכ"ל בחברה – פגישה שבתומה נמסרה ההודעה של נציגיה בישראל. השר לוין הגיב להודעה בחיוב, וכך גם ראשי רשויות מקומיות בהתנחלויות.

אולם, מספר שעות לאחר מכן הוציאה החברה העולמית הודעת הבהרה, שלפיה "Airbnb הביעה דחייה מוחלטת של תנועת ה-BDS והבהירה את מחויבותה לפתח את פעילותה בישראל, ולאפשר ליותר תיירים מכל העולם ליהנות מפלאי המדינה ואנשיה".

בהודעה צוין כי החברה ניהלה בישראל פגישות עם "מגוון בעלי עניין", שבעקבותיהן "יש לנו הבנה עמוקה יותר של הנושא המסובך והרגשי הזה". הן בהודעה שהגיעה מנציגי Airbnb בישראל והן בזו שפרסמה החברה העולמית לאחר מכן נכתב כי היא תמשיך במגעים עם ממשלת ישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים