תוכן פרסומי
ראשי » חדשות » האם הטכנולוגיה תציל את חדרי המיון מקריסתם? במד"א משוכנעים שכן
עידו רוזנבלט, מנמ"ר מד"א. צילום: ניב קנטור

האם הטכנולוגיה תציל את חדרי המיון מקריסתם? במד"א משוכנעים שכן

"אנחנו מגיעים במהירות ומעבירים את המטופל מהר אל בתי החולים, אבל כשהצוותים מגיעים לחדרי המיון מתבררת רמת העומס והצפיפות המסוכנת", אמר עידו רוזנבלט, מנמ"ר מד"א ● טכנולוגיה המאפשרת אבחון של מצב המטופל ונתוניו הרפואיים בזמן אמת ובמקום תוכל לדבריו לפתור זאת ולהקל על בתי החולים - והחולים עצמם

מאת 18 בדצמבר 2018, 13:20 א+ / א- הדפסה הדפסה
פייסבוק טוויטר ווטסאפ פינטרסט לינקדאין דוא״ל

"היום האזרח מתקשר למוקד מד"א, נבדק הצורך ובהתאם לכך ניתן סיוע אם בטלפון, באמצעות צוות שבא לסייע במקום או פינוי לבית חולים. ישנה יכולת שבה הצוות יגיע למטופל, יבצע במקום בדיקות מקיפות כמו בדיקות דם, סקירות אק"ג, אף-אוזן-גרון, גם באמצעות אפליקציות כמו Tyto למשל, וכל המידע יועבר לרופא שמתחבר למערכת השליטה והבקרה בזמן אמת. שם נקבל החלטה האם לטפל בחולה בבית, להשאירו עם טיפול תרופתי, לתאם ביקור רופא תוך כמה שעות, או לחילופין להורות על פינוי מיידי לבית החולים. זה יכול משמעותית לסייע ולהקל על העומס בחדרי המיון, עד כדי הצלחת חיים. אני מקווה שנוכל להשיק זאת בקרוב במהלך 2019, תלוי ברגולציה ובמשרד הבריאות", אמר עידו רוזנבלט, מנמ"ר מד"א.

בנוסף לכך, לדבריו, הטכנולוגיה יכולה גם לאפשר "לשלח מתנדבים עם מרשמי תרופות לבתי קשישים, לייצר פידבק לרופא המטפל מצוות מד"א ולהמשיך את הטיפול בקהילה על ידי רופא. כל אלו יכולים גם כן לסייע משמעותית על בתי החולים".

רוזנבלט אמר את הדברים בכנס dHealth2018. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אמש (ב') באולם האירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, בכירי מערכת הבריאות בישראל ואנשי מקצוע מתחום הבריאות הדיגיטלית ובהנחיית יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

"אנחנו מגיעים במהירות ומעבירים את המטופל מהר ככל הניתן אל בתי החולים, אבל כשהצוותים מגיעים לחדרי המיון מתבררת רמת העומס והצפיפות המסוכנת ואנחנו נתקלים בכך מדי יום. העומסים מטורפים. תורים שלא נגמרים, המתנה למיטות. צוות מד"א שמגיע ממתין זמן ממושך, לפעמים שעה וחצי, עד להעברת המטופל לטיפולו של בית החולים, כולל כל הרישומים. משמעות הדבר מעבר להשלכות עיכוב הטיפול בזמן חירום, היא גם שיש צוות שלא נמצא בשטח שעה וחצי. חולה שוכב על מיטת אמבולנס ומחכה בבית החולים לטיפול אחרי שעשינו כל מה שיכלנו להביאו הכי מהר שאפשר".

"מערכת שליטה ובקרה השולטת בכ-40,000 גורמים שונים כמו אמבולנסים ואופנועים"

"למד"א יש מערכת שליטה ובקרה השולטת בכ-40,000 גורמים שונים כמו אמבולנסים, אופנועים ואפליקציות שיודעות לאתר את המטפל הרלוונטי הסמוך למקום האירוע. כיום זמן ההגעה הממוצע של מד"א למקרה מרגע הדיווח הוא 4.52 דקות בלבד- זה חסר תקדים בעולם המערבי. המערכת עובדת לפי נתוני זמן אמיתי, Real Time, והיא יודעת לפעול באינטרוולים קצרים", אמר.

לדבריו, "אחד האתגרים של כלל מוקדי החירום בעולם, לא רק שלנו, הוא להעביר לכוחות הסיוע את מיקום הדיווח המדויק ביותר. קיים קושי גדול בכך, ולכן פיתחנו אינטגרציה לווטסאפ כמו וגם יכולת לשלח מסרון עם דף נחיתה על מנת למצוא את הנקודה המדויקת, ואז המערכת יכולה לשלח באופן אוטומטי את המשאבים לאותה נקודה. בנוסף, יש אפשרות לשלח בקשה למד"א באמצעות האפליקציה או עם מסרון לשיתוף ווידאו. שיתוף ויזואלי כזה מסייע לקבל החלטות על סמך עובדות וראייה ממשית, ובהתאם לתת הדרכה גם במקרים מצילי חיים".

האם הטכנולוגיה תציל את חדרי המיון מקריסתם? במד"א משוכנעים שכן Reviewed by on . "היום האזרח מתקשר למוקד מד"א, נבדק הצורך ובהתאם לכך ניתן סיוע אם בטלפון, באמצעות צוות שבא לסייע במקום או פינוי לבית חולים. ישנה יכולת שבה הצוות יגיע למטופל, יבצ "היום האזרח מתקשר למוקד מד"א, נבדק הצורך ובהתאם לכך ניתן סיוע אם בטלפון, באמצעות צוות שבא לסייע במקום או פינוי לבית חולים. ישנה יכולת שבה הצוות יגיע למטופל, יבצ Rating: 0

תגובות (1)

  • Avatar

    כרוני

    מד"א לא יצילו את חדרי המיון מקריסה, לא משנה איזה טכנולוגיה יכניסו, אנשים ימשיכו לפקוד את חדרי המיון בהמונים שלא לצורך כי לעיתים די קרובות ההגעה למיון היא מעבר לצורך הרפואי, ישנם הרבה מאוד אנשים שפונים למיון סתם בשביל לדבר עם מישהו, לקבל קצת יחס, לשתות כוס תה בסביבה עם עוד אנשים וכו'…

הגיבו