אובר: הועלו חששות מהנהיגה האוטונומית לפני התאונה הקטלנית – ונזנחו

חמישה ימים בלבד לפני התאונה הקטלנית שגרמה מכונית של אובר שנמצאה במבחן לטכנולוגית הנהיגה העצמית באריזונה, התריע מנהל בחברה על סדרה של החמצות שזיהה בהתנהגות כלי הרכב בפני בכירים, והנושא לא נחקר כראוי

אובר

צרות חדשות לאובר, פרסום חדש מלמד כי עוד בטרם התאונה הקטלנית באריזונה, שלח מנהל באובר אימייל למנהלים בכירים, שבו העלה חששות לגבי הסיכונים של תכנית הרכבים בנהיגה עצמית, שנמצאה בימים ההם בבחינה במדינה.

לפי פרסום ב-The Information, הוא עשה זאת רק חמישה ימים לפני שרכב שנכלל בצי הפיילוט שלה לטכנולוגיה החדשנית פגע והרג את איליין הרצברג, רוכבת אופניים בת 49, בחודש מרץ האחרון, בטמפה.

מיד לאחר התאונה, הודיעה ענקית שיתופי הנסיעות כי היא עוצרת את פיילוט המכוניות האוטונומיות שלה, והבטיחה לשתף פעולה עם החוקרים בבדיקת פרטי התאונה הקשה. בנובמבר האחרון, כמעט שמונה חודשים לאחר המקרה החמור, הגישה אובר בקשה למשרד התחבורה של פנסילבניה להתחיל שוב בדיקות בפיטסבורג, שבה פועל המרכז לפיתוח הרכב האוטונומי שלה.

ההתכתבות הפנימית שנחשפה כעת בציבור מגיעה אחרי ביצוע מספר ראיונות עם כמה עובדים לשעבר ובהווה של אובר, ועל פי The Information מדובר באימייל שנשלח ב-13 במרץ על ידי רובי מילר, מנהל בדיקות ביצועים באובר, לשבעה בכירים ועורכי דין בחברה, ביניהם אריק מייהופר, המוביל את חטיבת הרכב האוטונומית של אובר. במכתבו התלונן מילר על מספר החמצות שבוצעו על ידי כלי הרכב אוטונומיים של החברה, ותלונותיו לא נחקרו כראוי ולמעשה אפילו זכו בהתעלמות מוחלטת.

הציע שני נהגי גיבוי וזכה בהתעלמות

מילר העלה גם חששות לגבי "התנהגותם הלקויה של המפעילים", שהם, לדבריו, חסרי הכשרה מתאימה, וטען שהמכוניות האוטונומיות של אובר "פוגעות בדברים כמעט כל 24 אלף קילומטרים", והוסיף וכתב כי חלקן אף נפגעו באופן כלשהו ונשרטו כמעט מדי יום במהלך חודש פברואר.

לפי דבריו של מילר, בתקרית אחת ספציפית, רכב של אובר עלה על המדרכה והמשיך לנסוע עליה עד שהמפעיל שלו התערב באיחור.

"זאת לא הדרך שבה אנחנו צריכים לפעול," כתב מילר בדוא"ל ודחק בהנהלה הבכירה להתחיל להשתמש בשני נהגי גיבוי בכל הרכב האוטונומיים שנמצאים בבדיקה – אבל, על פי הדיווח, הבכירים שקיבלו את הדיווח התעלמו לחלוטין מהמקרים שעליהם הלין מילר.

נהגת הגיבוי האנושית נמצאה אשמה

יצוין כי התאונה הקטלנית נחקרה והמשטרה גילתה כי המפעילה האנושית שהייתה ברכב בזמן האירוע לא שמה לב למתרחש בדרך, והגדירה את המקרה הטרגי ככזה שהיה "ניתן למניעה לחלוטין" אילו התערבה נהגת הביטחון בשהתרחש.

לדברי המועצה הלאומית לבטיחות התחבורה (National Transportation Safety Board), התוכנה של אובר זיהתה את הנפגעת שש שניות לפני התאונה, אבל לא הפעילה את מנגנון בלימת החירום עד 1.3 שניות לפני ההתנגשות. עם זאת אין עוררין על כך שדעתה של נהגת הגיבוי האנושית הייתה מוסחת, כיוון שהתעסקה בסמארטפון שלה.

אובר, שנדמה היה שבאחרונה נחלצה משלל תקריות לא נעימות והרבה תלונות על תרבות ארגונית קלוקלת, סירבה להגיב ספציפית על הפרסום של The Information והעדיפה לשלוח הודעה כללית שבה נכתב כי "כל הצוות מתמקד בבטיחות ובחזרה אחראית לכביש במצב נהיגה עצמית. יש לנו אמון מלא בעבודה שעושה הצוות בכדי להביא אותנו לשם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים