איך לטפל בעשרות מיליארדי תמונות וסרטים – ולהישאר בחיים

סיפורם של שלושה יוצאי 8200 שהקימו את קלאודינרי, המפתחת פתרון מבוסס ענן לניהול קבצי מדיה ● החברה, שהמערכות שלה מתארחות על הענן של AWS - רווחית מיומה הראשון

צילום אילוסטרציה: BigStock

"כשיעצנו לחברות סטארט-אפ בתחילת דרכן, גילינו שאחד הדברים המשמעותיים שהיה חסר להם הוא כלי לניהול קבצי מדיה – תמונות ווידאו. מכאן, הדרך להקמת סטארט-אפ בתחום הייתה קצרה", אמר לאנשים ומחשבים איתי לחן, מייסד-משותף ומנכ"ל קלאודינרי בכנס
AWS re:Invent 2018 שהתקיים בשבוע שעבר בלאס וגאס ובו הציגה החברה.

קלאודינרי היא חברת בוטסטראפ (Bootstrap), משמע חברת סטארט-אפ שלא גייסה כסף והיא רווחית מיומה הראשון. קלאודינרי מפתחת פתרון מקיף, מבוסס ענן, לניהול חכם של קבצי מדיה – תמונות וסרטוני וידאו באתרי האינטרנט של חברות גדולות בעולם, המנהלות מיליוני קבצי מדיה באתריהן.

קלאודינרי

קלאודינרי

לדברי לחן, "קלאודינרי הפכה במהירות לפתרון דה פקטו בו משתמשים מפתחי אפליקציות אינטרנט ומובייל ואנשי שיווק בחברות גדולות ברחבי העולם כדי לייעל את הניהול של תמונות ווידאו ולספק חוויית משתמש קצה מיטבית. הפתרון מקצר את זמן עיבוד המדיה וחשיפתה. לאתרים המרכזים יש כמויות גדולות של תמונות וסרטוני וידאו, ואנו מאפשרים לנהל, לעקוב ולנטר אותם במרוכז ולבצע בהם שינויים בצורה קלה ופשוטה יותר".

קלאודינרי הוקמה ב-2012 על ידי שלושה יוצאי 8200 בעלי רקע טכנולוגי – טל לב-עמי, נדב סופרמן ולחן. היא לא גייסה הון למימון פעילותה מלבד סבב גיוס משני של מכירת מניות לתגמול עובדיה.

לחן הסביר כי "לאחר השירות הצבאי ותפקידי פיתוח וניהול בחברות סטארט-אפ, הקמנו חברת ייעוץ וסייענו לחברות סטארט-אפ בתחילת דרכן בהקמת מערכות ואתרי אינטרנט מורכבים. אז נחשפנו לאתגרים מולם מתמודדות החברות בפיתוח שירותי האינטרנט שלהן. גילינו שאחד הדברים שחסר בקביעות הוא שירות של ניהול קבצי מדיה דיגיטלית – תמונות וסרטונים. פיתחנו פתרונות לניהול מדיה פעם אחר פעם עבור הלקוחות שלנו, בנינו שירות מקיף לניהול קבצי מדיה וכך הוקמה קלאודינרי".

"מתחילת הדרך היו לנו לקוחות משלמים"

"בהתחלה עשינו זאת כשירות למפתחים. אנשי הפיתוח, כמונו, מחפשים שירות שינהל עבורם את קבצי התמונות והסרטים, שיאחסן ויקטלג אותם, ושיציג אותם בצורה מהירה ואיכותית", אמר.

"מתחילת הדרך היו לנו לקוחות משלמים. עולם המפתחים אהב את השירות שלנו והם המליצו עלינו בקהילות הפיתוח, מה שהאיץ את ההתפתחות שלנו. סיפקנו למפתחים ממשקי תוכנה שמאפשרים להתאים באופן אוטומטי את התמונות למכשירם השונים ולבצע עיבודי תמונה מורכבים באופן מרוכז ויעיל", הסביר.

"המפתחים השתמשו בממשקים בצורות רבות. הצטברו אצלנו לקוחות המנהלים כמויות עצומות של קבצי מדיה. הלקוחות מגיעים מתחומים שונים ומגוונים: חברות מדיה ועיתונות, חברות מסחר מקוון, חברות פרסום, חברות מדיה חברתית ועוד. בכל אחד מהתחומים נעשה שימוש שונה בתמונות. פיתחנו פתרונות ייחודים לתחומים השונים, האחרון שבהם הוא פתרון ניהול נכסי מדיה (Digital Assets Management) הכולל ממשק גרפי – המאפשר גם לאנשי שיווק ומנהלי תוכן בארגונים, בנוסף למפתחים, להשתמש בשירות", הוסיף.

"יש לנו כבר יותר מ-5,000 לקוחות ארגוניים", אמר לחן, ומנה כמה מהם: וואלה!, הארץ, טאבולה, אאוטבריין, פורבס, גיזמודו, באזפיד, CBS, Under Armour, פיפ"אNFL , Indiegogo  ו-GrubHub.

"אנו מספקים למפתחים מאות שירותים שונים כלי הבינה המלאכותית של אמזון משולבים בתוכנה שלנו ומספקים באופן אוטומטי פרטים כגון: מה נמצא בתמונה. אם התמונה כוללת ידוען – אפשר לזהותו. התוכנה שלנו יודעת לזהות את האזור המעניין ביותר בתמונה ולגזור אותו בהתאם עבור תצוגה מיטבית שלה באתר. התוכנה יכולה לשנות צבעים, לחדד תמונות, להוסיף אלמנטים כגון לוגו או רקע, לחבר שני סרטוני וידיאו שונים ועוד מיני מניפולציות", אמר.

"קלאודינרי בנתה ובונה את מערכת ניהול קבצי המדיה שלה בעזרת שירותים רבים של AWS. עם המשך הגידול בפעילות החברה, גדל היקף השימוש בענן של אמזון. בנוסף, השירות של קלאודינרי זמין ישירות במרקט-פלייס של אמזון ליצירה קלה של חשבון ניהול מדיה עבור לקוחות חדשים", סיכם לחן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נו באמת

    יש שאלה אחת שלא ניתן עליה מענה בכלל בכתבה - איך לטפל בעשרות מיליארדי תמונות וסרטים – ולהישאר בחיים.

אירועים קרובים