קוואלקום מקימה קרן השקעות בסטארט-אפים בתחום הבינה המלאכותית

קוואלקום וונצרס תיתן דגש על חברות שמפתחות טכנולוגיות חדשות לרכבים אוטונומיים, רובוטים ופלטפורמות לימוד מכונה ● לפי החברה, הבינה המלאכותית הופכת לחשובה יותר ויותר לשיבוץ בתחנות קצה

בינה מלאכותית. אילוסטרציה: BigStock

קוואלקום, יצרנית השבבים המובילה את שוק המובייל, הכריזה בימים אלו על הקמת קרן השקעות חדשה בשם קוואלקום וונצרס (Qualcomm Ventures AI) שתתמקד בעיקר בהשקעות בחברות הזנק המציעות פתרונות חדשים בתחום הבינה המלאכותית.

לפי החברה, הבינה המלאכותית הופכת לחשובה יותר ויותר לשיבוץ בתחנות קצה – והשילוב של שבבים ייעודיים המבוססים על מחשוב עצבי עבור חישובי בינה מלאכותית ולימוד מכונה בטלפונים החכמים המובילים היא אחת הדוגמאות המובילות לכך.

קוואלקום עצמה, כיצרנית שבבים, עוסקת במחקר לשיפור יכולות הבינה המלאכותית במקביל לצריכת אנרגיה נמוכה יותר, ולפי החברה גם בקרן ההשקעות הכיוון יהיה דומה עם דגש על חברות שמפתחות טכנולוגיות חדשות לרכבים אוטונומיים, רובוטים ופלטפורמות לימוד מכונה. כמו כן תהייה הסתכלות אל עבר היכולות שייכנסו לשוק זה לאחר שרשתות הסלולאר יתחילו לעבוד באופן מסחרי ב-5G.

"האינטליגנציה נעה מן הענן אל הקצה"

ההשקעה הראשונה של קוואלקום וונצרס היא ב-AnyVision, חברת הזנק הפועלת בתחום זיהוי של עצמים, גוף ופנים. הטכנולוגיה שלה אמורה להשתלב במכשירי הקצה כדי להקטין את הצורך נפח הנתונים הנשלחים לענן, ומעבר לשידור מהיר יותר גם להקטין את האפשרות לבעיות חדירה לפרטיות. לפי הקרן, מדובר בהשקעה שתעזור ל-AnyVision להתרחב לתעשיות נוספות ולפתח יישומי בינה מלאכותית חדשים.

סטיב מולנקוף, מנכ"ל קוואלקום, אמר כי "אנו ממציאים טכנולוגיות פורצות דרך אשר משנות את האופן שבו העולם מתחבר, מתקשר ומחשב. כבר יותר מעשור קוולאקום משקיעה בפיתוח לימוד מכונה. כחלוצים בתחום הבינה המלאכותית במכשירי הקצה, אנו מאמינים כי האינטליגנציה נעה מן הענן אל הקצה",

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים