איגוד האינטרנט מייקר את מחירי רישום הדומיינים ב-10 שקלים

האיגוד החליט לייקר את המחירים לרשמי שמות המתחם "כי ראינו שאנחנו מתקרבים לקו האדום", אמר המנכ"ל, עו"ד יורם הכהן ● ההתייקרות תיכנס לתוקפה בינואר

עו"ד יורם הכהן, יו"ר עמותת פרטיות ישראל ומנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי.

תעריפי הרישום לשמות מתחם עם הסיומת il. מתייקרים, בפעם הראשונה מאז 2007 – על כך הודיע איגוד האינטרנט הישראלי במכתב שהופץ בשעות האחרונות לרשמים המורשים, הרושמים את שמות המתחם עבור עסקים ובעלי אתרים.

התעריף החדש, שייכנס לתוקפו בינואר הקרוב, יהיה 44 שקלים ליחידת רישום לשנה, לעומת 34 שקלים עד כה. באיגוד האינטרנט מסבירים כי ההחלטה על העלאת התעריפים באה על רקע שינויים בהוצאות התפעוליות של ניהול המרחב, כמו גם עלייה בהוצאות השכר של העובדים הטכנולוגיים המתחזקים את תשתיות האינטרנט של האיגוד. יש לציין שזו הפעם הראשונה שבה האיגוד חושף את מחירי רישום הדומיינים, שעד כה היו ידועים רק לרשמים.

בישראל רשומים 248 אלף דומיינים עם הסיומת .il, כאשר 97% מהם נמצאים בבעלות של אזרחי המדינה.

לדברי עו"ד יורם הכהן, מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי, ההחלטה להעלות את התעריפים נובעת גם מהעובדה שמאז 2007, האיגוד לא מבצע את הרישום בעצמו, אלא דרך 10 רשמים מורשים. "כתוצאה מכך, ההכנסות שלנו מפעילות זו ירדו מ-11 מיליון שקלים בשנה לשמונה מיליון שקלים בשנה", אמר. "הגענו למסקנה שאנחנו מתקרבים לקו האדום, כאשר האיגוד הוא לא עסק מסחרי ואסור לנו להיות בגירעון. לכן החלטנו על הצעד הזה".

בתשובה לשאלה אילו עלויות תפעול גדלו אמר הכהן כי "אנחנו אמנם לא רושמים את הדומיינים אבל מתחזקים את התשתיות ומאבטחים אותן. לשם כך אנחנו מגייסים את האנשים הכי טובים שיש בשוק בעולמות אלה וכדי לעשות זאת, אנחנו חייבים ליישר קו עם רמות השכר הגבוהות מאוד שיש בענף ההיי-טק. לכן, כאמור, אחת הסיבות להתייקרות היא עלייה בהוצאות השכר של העובדים המקצועיים שלנו".

בנוסף, הוא ציין ש-"בכל מה שנוגע לאבטחת התשתיות, סייבר וכדומה, האיגוד פועל תחת הגופים הרגולטוריים – עובדה שמטילה עליו הוצאות רבות שאין מי שיכסה אותן".

עו"ד הכהן מנה מספר פרויקטים שבהם היה האיגוד מעורב בזמן האחרון. "בין היתר, השלמנו ב-2018 את הקמתה של מערכת מרשם חיונית ומקבילה, המיועדת לתפקד בזמן אמת במקרה של אסון וצורך בהתאוששות מהירה בשעת חירום", הסביר. "כמו כן, שדרגנו האיגוד את התשתית הטכנולוגית של מחלף האינטרנט הישראלי (IIX) – שדרוג שהגדיל את רוחב הפס של שירותי המחלף מ-10 ג'יגה-ביט לשנייה ל-100 ג'יגה-ביט לשנייה. השיפור בא לידי ביטוי בשינוי דרמטי בתעבורת האינטרנט דרך המחלף, שזינקה משיא יומי של 25 ל-70 ג'יגה-ביט לשנייה.

לדבריו, האיגוד יסיים השנה את פעילותו עם מחזור של 10 מיליון שקלים, שרובם מוקדשים לפעילות עבור קהילת האינטרנט והמשק בישראל.

"ההתייקרות לא תשפיע באופן דרמטי על המגזר העסקי"

הוא העריך שההתייקרות לא אמורה להשפיע באופן דרמטי על הלקוחות העיקריים של הרשמים – המגזר העסקי. "רישום הדומיין הוא העלות הכי קטנה בהוצאות של עסק לתחזוקת האינטרנט שלו", אמר. "מבחינתי, הרשמים צריכים להעלות את המחיר בלא יותר מ-10 שקלים לרישום, אין צדק שיעלו ולו בשקל אחד יותר".

עו"ד הכהן סיכם באמרו כי ב-2019 יעשה האיגוד מאמץ להגדיל את מספר הרושמים את הדומיינים, כולל לחברות שיש להן דומיין עם הסיומת com. "יש לחברות גלובליות הצדקה להחזיק דומיין עם הסיומת הבינלאומית הזו, אבל חשוב שיהיה להן גם דומיין ישראלי. הוכח מעל לכל ספק כי שמות המתחם שמסתיימים ב-.il הם בין הבטוחים ביותר בעולם, מסיבות שונות שאופייניות למדינת ישראל", אמר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים