יש לך רעיון איך לזרז את המשלח מחו"ל? בדואר ישראל מחפשים אותך

מרכז חדשנות ומאיץ לסטארט-אפים טכנולוגיים יוקם ביוזמת הדואר ● המטרה: שיפור השירות ופיתוח מוצרים מתקדמים בתחומי סחר מקוון, בנק הדואר וקמעונות

28/11/2018 16:19
מאיה קלדרון, סמנכ"ל חדשנות ופיתוח עסקי בדואר ישראל. צילום: יחיאל ינאי

דואר ישראל יצא היום (ד') בקול קורא לסטארט-אפים להגיש הצעות לפיילוטים במטרה "לייצר תשתית לפתרונות מתקדמים עתידיים בתחומי הליבה של החברה: סחר מקוון, בנק הדואר וקמעונות". בנוסף, החברה תקים מרכז חדשנות ליזמות טכנולוגית ישראלית, אשר יפתח בתל אביב בחודשים הקרובים.

בדואר אמרו כי "הקול הקורא הוא סנונית ראשונה בשורה של שיתופי פעולה עסקיים, שיוזם דואר ישראל עם גורמים בתעשיה, מתוך תפיסה שהדואר יכול לשמש פלטפורמה לפיתוחים טכנולוגיים ועסקיים רבים שמגיעים מתוך האקוסיסטם העסקי בישראל". .

שיתוף הפעולה עם הסטארט-אפים יתמקד ויתמוך בפיתוח שירותים ומוצרים של מיזמים טכנולוגים ישראליים בתחומים רלוונטיים לפעילות העתידית של החברה כמו סחר מקוון, שירותים פיננסיים מתקדמים, לוגיסטיקה ותחבורה חכמה, בינה מלאכותית, IoT, שירות וחווית לקוח, ניהול תורים וביקושים, סייבר ואבטחת מידע, בלוקצ'יין ועוד.

גישה לתשתיות החל מביג דטה ועד סניפים בפריסה ארצית

במסגרת התוכנית יציע הדואר לסטארט-אפים גישה לתשתיות שברשותו החל מביג דטה ועד סניפים בפריסה ארצית, גישה למומחים מתחומים שונים כמו שיווק, הנדסה, משפט וכלכלה, וכן הנגשה לרשת קשרי הגומלין עם תאגידים וארגונים מקבילים בארץ ובחו"ל ועם גופים אקדמיים שונים.

הסטארט-אפים שיבחרו יחלו בפיילוט עם הדואר, שבסופו יוחלט האם להטמיע את הפתרונות שפותחו ולהתקדם להסכם מסחרי והשקעה.

תחום הפיתוח העסקי והחדשנות בדואר ישראל הוא תחום חדש בחברה, שאחראי על איתור מנועי צמיחה עתידיים לחברה, פיתוח מוצרים ושירותים חדשים, וכן ליווי והקמה של מרכז החדשנות.

מרכז החדשנות המיועד יפעל כיחידה חדשה בתוך החברה ופעילותו תמומן מתקציב ההשקעות של החברה עם היקף השקעה שנתי הצפוי לעמוד על כמה מיליוני שקלים. בדואר ציינו כי את המהלך מובילה מאיה קלדרון, סמנכ"ל חדשנות ופיתוח עסקי אשר נכנסה לאחרונה לתפקידה.

חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר, אמר כי "הקול הקורא עולה בקנה אחד עם אסטרטגית החברה לייצר ולפתח בתהליך מואץ, טכנולוגיות חדשניות בתחומי הליבה שלנו שיביאו להמשך שיפור השירות לציבור תוך שיתוף פעולה עם התעשיה וגופים מקומיים להם סינרגיה עם הדואר. אנו נעניק פלטפורמה רחבה וזירה מאובטחת לסטארט אפים ישראליים לרבות יעוץ וגישה למערכי המידע הרחבים של הדואר. חשוב שהסטארט-אפים שייפנו אלינו ילמדו את הדואר וצרכיו, ויהיו מסוגלים להסביר את הפתרון שלהם לבעיה, ולא רק את היתרון שלהם מול חברות אחרות. במקביל אנו ממשיכים לעבוד מול חברות טכנולוגיה בשלות בעלות פתרונות קיימים על תהליכים נוכחיים בתחומי פעילות החברה ועוד".ה

לדברי דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, "הדואר הוא גוף הלוגיסטיקה והריטייל הגדול בארץ בעל הפרישה הרחבה ביותר בישראל, עם יותר מ-1,200 נקודות מגע עם הציבור וכ-50 מיליון ביקורים בשנה. לחברה יש נכסים פיזיים ורוחניים רבים, ובזכות נכסים אלו נוכל לחבר את הסטארט אפים לחברות דואר בעולם שמתמודדות עם סוגיות דומות לשלנו".

קלדרון הוסיפה כי "לדואר הבנה רחבה בתחומי הרגולציה המקומית והבינלאומית שתאפשר לגופים שיחברו אליה הזדמנות לשיתופי פעולה וחשיפה לשותפים העסקיים שלה תוך כדי יצירת ניסיון מעשי באקוסיסטם הישראלי.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אוסנת אוריה

    אם ישנה אפשרות כבר לקבל את הדואר דרככם אז הייתי שמחה במעמד זימון התור לקבל את החבילות לדעתי זה ייעול המערכת ולכשזה יתבצע בצורה הנל אף אחד לא ייותר יותר על השירות היעיל שתייצרו עבורו.

אירועים קרובים