יבמ והדסה השיקו מאיץ לסטארט-אפים בתחומי הבריאות

יפעלו לפיתוח פתרונות ושירותים טכנולוגיים מתקדמים בתחום הרפואה הדיגיטלית ● פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל הדסה: "הדסה נכנסת היום לדור 5 בפיתוח של חדשנות רפואית"

28/11/2018 13:05
אורי חייק, סמנכ"ל טכנולוגיות ביבמ ישראל וד"ר תמר רז, מנכ"לית הדסית. צילום: שאולי לנדנר

המרכז הרפואי הדסה בירושלים ויבמ ישראל הודיעו אמש (ג'), באירוע השקת המחזור ה-8 של מאיץ הסטארט-אפים IBM Alpha Zone, על הקמת מאיץ ייחודי לפיתוח פתרונות ושירותים טכנולוגיים מתקדמים בתחום הרפואה הדיגיטלית.

תוכנית המאיץ, שיחל לפעול ברבעון הראשון של 2019, תימשך עד חצי שנה ובמסגרתה ייהנו החברות שייבחרו לתוכנית מגישה נוחה לנכסים ולמשאבים המקצועיים של המרכז הרפואי, לידע ולניסיון המקצועי שנצברו על ידי הסגל הרפואי של בית החולים. כמו כן, ייהנו החברות מאירוח על גבי IBM Cloud, ליווי טכנולוגי צמוד ממומחי יבמ וגישה חופשית לכלים הטכנולוגים המתקדמים ביותר של החברה וביניהם, פלטפורמת בינה מלאכותית, כלי אנליטיקה, פתרונות בלוקצ'יין, סייבר ושמירת פרטיות. המאיץ יוקם במתחם החממה הטכנולוגית Biohouse שבמרכז הרפואי הדסה עין כרם, וזוכה גם לתמיכת הרשות לפיתוח ירושלים.

פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל הדסה, אמר כי "הדסה נכנסת היום לדור 5 בפיתוח של חדשנות רפואית. העבודה עם יבמ תזניק את נושא הפיתוח מעלה לפסגת הרפואה המתקדמת בעולם, ומהווה נידבך נוסף במימוש חזון הדסה החדשה להובלה של רפואת העתיד".

אורי חייק, סמנכ"ל טכנולוגיות ביבמ ישראל, אמר כי "הסינרגיה בין הידע והמידע הרפואי של בית החולים הדסה למומחי הטכנולוגית של יבמ יזניקו את תחום הרפואה קדימה. אין לי ספק כי יחד עם המוחות המבריקים הקיימים בסטארטאפים הישראלים נייצר פתרונות שישפרו את שירותי הבריאות בצורה משמעותית".

ד"ר תמר רז, מנכ"לית הדסית, אמרה כי "באמצעות חברת הדסית ננגיש לחברות אשר יפעלו בתוכנית תשתיות קליניות ומחקריות וכן את הסגל הרפואי בבית החולים לצד בעלי מקצוע התומכים בהיבטי הפיתוח השונים".

רז הוסיפה כי בין השאר פועלת הדסית על פורטפוליו של כ-250 פטנטים כש-40% ממנו מיוצר לחברות שקיבלו רישיון מהדסה להשתמש בטכנולוגיה שפותחה בחברה. "ככל שהם ילכו ויצליחו נהיה שותפים ברווחים. בין השאר יש אצלנו חברה שמפתחת מכשיר להזנה ישירות לקיבה לחולים שלא יכולים לקבל הזנה דרך הפה, כמו גם חולים ללא הכרה, שיוצא מהגוף באופן טבעי ללא צורך בפעולה פולשנית שעלולה לגרום נזק. כמו כן יש מיזם לפיתוח מכשיר רפואי שיודע להקרין על האזור שדרכו מנשימים מטופל על מנת לזהות בקלות אם מדובר בכלי הנשימה או בושט כדי לדעת היכן לפתח אוויר ולהימנע מגרימת נזק לחולה, ועוד".

ד"ר שי מלצר, מנכ"ל BIOHOUSE, הוסיף כי הוא "בטוח כי שיתוף הפעולה הזה יוביל לייצור של עוד טכנולוגיות ומוצרים שישפרו את חייהם של החולים בארץ ובעולם".

אינקה מגינדה, ארגון DigitalHealth.London. צילום: שאולי לנדנר

אינקה מגינדה, ארגון DigitalHealth.London. צילום: שאולי לנדנר

שיתוף פעולה גם עם  ארגון הבריאות DigitalHealth.London

כמו כן הכריזה באירוע יבמ על שיתוף פעולה עם ארגון DigitalHealth.London לקידום סטארטאפים בתחומי בריאות בוערים במערכת הבריאות של בריטניה.

לדברי אינקה מגינדה, מנהלת הארגון, "שיתוף הפעולה מיועד ליצירת כניסה לשוק הבריטי של סטארטאפים מקומיים בעלי עניין בקידום סוגיות בריאות שנמצאות על סדר היום בבריטניה".

מגינדה הוסיפה כי "בחרנו שלוש חברות שאנו חושבים שנוגעים בכמה מהצרכים שיש למערכת הבריאות בבריטניה ביניהם חברה שפיתחה יכולת התאמה אישית להמלצות תזונה נכונה של רמות סוכר שיכולה לשפר חיי חולים עם בעיות סכרת, בעיה רחבה בבריטניה. כמו כן נשתף פעולה עם מיזם בתחום הפרעות הקשב וסטארט-אפ המציע פתרון לתיעוד וניתוח צילומים רפואיים שונים כמו קלונוסקופיה".

בוגרי המחזור השביעי של תכנית האקלסרטור של יבמ. צילום: שאולי לנדנר

בוגרי המחזור השביעי של תכנית האקלסרטור של יבמ. צילום: שאולי לנדנר

הסטארט-אפים שסיימו והסטארטאפים שהתחילו

בנוסף לדברים, במהלך האירוע, שנערך באולם האירועים איסט בתל אביב. הציגו תשעה סטארט-אפים בוגרי המחזור השביעי של תכנית האקלסרטור את מיזמיהם בפני משקיעים פוטנציאליים, בכירי היי-טק ואורחים נוספים. באירוע כמו כן הציגה החברה את אחד עשר הסטארטאפים שהחלו את המחזור החדש של התכנית, המחזור השמיני.

בין המיזמים שהציגו בוגרי התכנית נמנים מספר סטארט-אפים פורצי דרך בתחומי הבריאות והרפואה. הסטארט-אפ HT BioImaging פיתח פלטפורמה לזיהוי בעיות רפואיות באופן לא פולשני, בטוח ומדויק המאפשר הפיכת הקרנות ראשוניות לתהליך פשוט וזול אשר נגיש בקלות לכלל הקהילה. מיזם אחר הוא Nanosynex, פיתוח מבחן דיאגנוזיה אישי הבודק עמידות בקטריות לאנטיביוטיקה בזמן שיא. הבדיקה תאפשר לרופאים לקבוע את הטיפול האנטיביוטי המתאים ביותר ותספק תוצאות באותו יום.

Medorion, מיזם נוסף שהוצג, פיתח פיתוח פלטפורמת בינה מלאכותית שמאפשרת לצוותי רפואה לעודד ביצוע פעילות התורמת לבריאות וטיפול תרופתי תוך מינוף כלים מתחום השיווק הדיגיטלי ומדעי ההתנהגות.

סטארט-אפ אחר שהציג באירוע מתמקד בתחום התעסוקה. Assense by Actiview הנה פלטפורמת ניתוח משולבת המאפשרת לאמוד את הפרופיל ההתנהגותי והמחשבתי של המועמד בראיון עבודה באמצעות סימולציות, ומאפשרת חיזוי של התאמתו לצוות או תפקיד מסוים.

בין הסטארט-אפים שהחלו בימים אלו את התכנית נמנים DayTwo, פיתוח תזונה מותאמת אישית, אבחנות ופתרונות טיפוליים באמצעות בינה מלאכותית ולמידת מכונה; Neurotech פיתוח פתרונות נוירו-טכנולוגים עבור תחום הקשב עם התמחות בניתוח הפרופיל הקישבי המיועד לאבחון הפרעת קשב ואומץ על ידי מאות קלינאים ברחבי העולם; Timing – טכנולוגיה לניהול לוח זמנים דינמי המשלבת best of breed optimization ולמידת מכונה, ומעצימה נותני שירות לשפר יעילות ויצירת שירות לקוחות איכותי; Change – פתרון בינה מלאכותית שמנטר עסקאות בחשבונות בנק, מזהה דפוסי התנהגות וחוזה בעיות פיננסיות והזדמנויות מיידיות כדי לאפשר לבנקים להגיב בצורה יזומה לאירועים אלו באמצעות השירותים הבנקאיים הקיימים שלהם ; ArcusTeam – פלטפורמה אוטומטית לזיהוי חולשות אבטחה במכשירי IoT; מיזם Jeeng – פלטפורמת הודעות מותאמת אישית מבוססת בינה מלאכותית המאפשרת לעסקים להעביר הודעות במגוון ערוצים; INVioU – פלטפורמת פינטק המספקת פתרון לחברות בינוניות לחיתום לחשבוניות; Replix פיתוח אמצעי להפצת דטה בזמן אמת לארגונים ופלטפורמת סנכרון עבור ארכיטקטורות מרובת הענן שלהם.

כמו כן החלו את התכנית SNDBOX – פלטפורמת מחקר לתוכנות זדוניות המבוססת בינה מלאכותית ראשונה מסוגה בעולם; OrpheusMedical – פלטפורמת ניהול וידאו וניתוח נתונים שעוזרת לשירותי הבריאות לפתור הענות קלינית, רצף טיפולי ובעיות ביעילות תהליכי זרימת העבודה ברחבי הארגון על ידי חיבור מודאליות וידאו ותמונה לרישומי הבריאות האלקטרוניים והסטארט-אפ Automat-IT – פיתוח פתרון DevOps שפיתח מוצר Self-Service המספק Environment As a Service לניהול סביבות פיתוח, בדיקות, הדגמות, הכשרות ויייצור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים