"זה לא סוד: מצב שוק התקשורת מאתגר"

"אני מקווה שלא נראה בישראל את דור 5 מגיע באיחור רב מדי. החברה משקיעה רבות במו''פ עם מיקוד על דור 5, ענן ו-IoT - לשם עוברות תשתיות הרשת", אמר אלון ברמן, מנכ''ל אריקסון ישראל

אלון ברמן, מנכ''ל אריקסון ישראל. צילום: ניב קנטור

"התעבורה ברשתות התקשורת ממשיכה לצמוח בצורה מעריכית (אקספוננציאלית, י"ה). בשנים הקרובות הצמיחה תימשך בשיעור שנתי של 40%. מנגד, הכנסות המפעילים לא צומחות ובישראל הן אף יורדות. במצב זה, מפעילי התקשורת חייבים למצוא דרכים להוריד את העלויות ולהגדיל את אספקת התעבורה ללקוחות. זה לא סוד, מצב שוק התקשורת הוא מאתגר", כך אמר אלון ברמן, מנכ"ל אריקסון ישראל.
ברמן דיבר בפתח כנס Ericsson Innovation Day 2018 . הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים נערך אתמול (ד') באולם אירועים LAGO בראשון לציון. את הכנס, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים בישראל, הנחה אדם לויד, מנהל שיווק דרום ומזרח אירופה באריקסון.

לדברי ברמן, "המטרה היא הורדת העלות של אספקת התקשורת פר ביט. דור 5 עושה שימוש בספקטרום שונה, עלותו נמוכה משמעותית מזו של דור 4. בדרך זו ניתן לספק את צורכי הלקוחות בלא עליה לינארית בהוצאות. כיוון נוסף שיניב הכנסות הוא מעבר של ליבת הרשת לענן. אנו רואים שהמעבר לענן, כאשר הוא משולב באוטומציה ולימוד מכונה, עשוי להביא להתייעלויות נוספות".

המפעילים, ציין ברמן, "רוצים התייעלות, הורדת עלויות ושיפור של חוויית לקוח. הלקוח מצפה לתגובה מהירה, מיידית, ידידותית ופשוטה. העולם שייך לצעירים וסבלנותם קצרה. לקוח שלא מקבל תגובה בתוך שניות ספורות נוטש את האתר או את היישום. קשה לעשות שימור לקוחות ולכן נדרש לטפל בחוויית הרשת של הלקוחות. המענה לכל האתגרים הללו הוא הגדלת מהירות הרשת והגדלת הקיבולת שלה".

פוטנציאל לשיפור חוויית השירות והשימוש, להוספת שירותים נוספים ולקיצור זמני התגובה

בדור 5, הוסיף ברמן, "יש פוטנציאל לשיפור חוויית השירות והשימוש, להוספת שירותים נוספים ולקיצור זמני התגובה. כל אלה יניבו למפעילי התקשורת אפשרות להכנסות נוספות. אנו מאמינים כי יישומים חדשים, לצד הגידול בשימוש ב-IoT, בשילוב דור 5 – יביאו לרשת יכולות חדשות ויניבו צמיחה למפעילים".

האתגר בעולם האינטרנט של הדברים, אמר ברמן, "הוא לטפל בכמות גדולה של התקנים בשטח גיאוגרפי מצומצם תוך ניצול מינימלי של משאבי רשת – ולעשות זאת בלא לפגוע בביצועים. מדובר בשוק הצומח במהירות, אשר יסייע לחסוך – או לייצר כסף. המידע המגיע מרכיבי ה-IoT נמצא בלב של תפעול יעיל ומיטוב של נכסים ומשאבים. כך, למשל, שילוב טכנולוגיה זו במפעל שלנו בטאלין, הביא לירידה של 50% בביצוע של בדיקות ידניות. התחום יביא לשינויים במוצרים ובשירותים המסופקים, הוא יעזור להפוך הצעות ללקוח מותאמות יותר. הוא משנה את המודל העסקי והופך אותו ל'הכל כשירות', XaaS".

כך, ציין ברמן, "הענן של וולבו מחובר לכל כלי הרכב שלה ונותן מגוון רחב של שירותים בעלי ערך – לחברה וגם לנהגים, למשל התרעה כי הכביש חלק ויש להיזהר בנסיעה בו". .

"הפוטנציאל העסקי של מגמת ה-IoT והשפעתו הכלכלית צפויים להיות גדולים, הדרך עוד ארוכה – אבל למפעילי התקשורת יכול להיות תפקיד חשוב בקידום המגמה ובסיוע להפוך אותה לרווחית. דור 5 כבר קורה בעולם, וזה קורה מוקדם מהמתוכנן. הטלפונים החדשים יביאו עימם גל של חדשנות ושירותים חדשים", אמר ברמן.

"אני מקווה שלא נראה בישראל את דור 5 מגיע באיחור רב מדי. אנו מחוייבים להמשיך לתמוך בלקוחות ובהצלחה שלהם. במהלך שני העשורים שאנו פעילים בישראל, היינו חלק בלתי נפרד מההתפתחות המדהימה של התקשורת בארץ. נמשיך לשמור על הובלה טכנולוגית, עם השקעה במו"פ, תרבות של חדשנות ועבודה צמודה עם הלקוחות והאקו-סיסטם. החברה משקיעה רבות במו"פ עם מיקוד על דור 5, ענן ו-IoT – לשם עוברות תשתיות הרשת", סיכם ברמן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים