הממשלה אישרה את מינויה של ליאורה בן אפרים למנהלת שע"מ

בן אפרים תנהל את יחידת המחשוב של רשות המסים והחלה עם אייל הררי, ששימש בשנה האחרונה כמנהל הזמני ● דבר המינוי פורסם לפני כחודשיים וחצי באנשים ומחשבים

ליאורה בן אפרים, מנהלת שע"מ. צילום ארכיון: יח"צ

הממשלה אישרה בישיבתה הבוקר (א') את הצעת שר האוצר, משה כחלון, למנות את ליאורה בן אפרים לתפקיד מנהלת שע"מ, יחידת המחשוב של רשות המסים – מינוי שעליו דווח בלעדית באנשים ומחשבים לפני כחודשיים וחצי.

ועדת האיתור לתפקיד, בראשותו של ערן יעקב, מנהל רשות המסים, בחנה שורה ארוכה של מועמדים והמליצה פה אחד לשר האוצר על מינויה של בן אפרים. היא תחליף את אייל הררי, שמשמש כממלא מקום מנהל שע"מ מזה כשנה. הוא עצמו החליף את שעיה בנימין, המנהל הוותיק של היחידה, שפרש במרץ אשתקד. בן אפרים החלה את החפיפה לתפקידה החדש בתחילת החודש.

בתפקידה החדש תצטרף בן אפרים להנהלה הבכירה של רשות המסים ותהיה אמונה על ניהול המערך הדיגיטלי שלה. יחידת ה-IT של הרשות מונה כ-500 עובדים ואחראית על ייזום, פיתוח וניהול מכלול שירותי שע"מ (ר"ת שירותי עיבוד ממוחשבים), על מנת להביא לגביית מסים יעילה ואפקטיבית, מקוונת ורב ערוצית. כמו כן, היחידה רותמת טכנולוגיות מתקדמות לפיתוח שירותים ויישומים אונליין, לטובת שיפור השירות למשתמשים.

בן אפרים היא בת 56, בוגרת תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב, ותואר שני במנהל עסקים מאותה אוניברסיטה. היא בעלת שנות ניסיון רבות בתחומי המחשוב וה-IT במגזר הפיננסי: ב-2.5 השנים האחרונות היא שימשה כמנמ"רית בנק אגוד, ובמסגרת תפקידה ניהלה את מערך מערכות המידע של הבנק והייתה אחראית על פיתוח ותפעול מערכות ושרותי המחשוב שלו. בכלל זה, היא הובילה את החלפת מערכות המחשוב בבנק עד להחלטה על מכירתו. קודם לכן שימשה בן אפרים במשך כשנתיים כמנהלת המגזר הפיננסי ב-TCS ישראל, שהיא חלק מתאגיד TATA ההודי, ובכלל זה ניהלה מטעם החברה את פרויקט החלפת מערכות המחשוב של בנק יהב. לפני כן היא ניהלה פרויקטים ומערכות טכנולוגיות ופיננסיות בבנק הפועלים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דן א.

    כמה חבל, במקום לנסות לשקם את שע״מ, הביאו מישהי שתקבור את הארגון הזה באופן סופי

אירועים קרובים