הולנדי רוצה הכרה חוקית כצעיר ב-20 שנים – בגלל דחיות בטינדר

גבר הולנדי בן 69, המוכר בארצו כגורו לחשיבה חיובית, סיפק בטינדר אינפורמציה שגויה על גילו וטען כי הוא בן 49. כשהדבר התגלה הוא פנה לבית המשפט בבקשה לשנות את גילו באופן חוקי כי "אם מותר לשנות מין ושם, מדוע שלא יהיה אפשרי לשנות גם גיל?"

טינדר - לא בפקיסטן. צילום אילוסטרציה: אסקיי לים, BigStock

אמיל רטלבנד, גבר בן 69 מהולנד, עושה כותרות ברחבי העולם עקב מהלך ייחודי – הוא תובע שבית המשפט יאשר לו להפחית 20 שנים מגילו, בהתאם לתחושתו הרגשית ולא לשנים הפיזיות שבהן הוא חי על פני כדור הארץ.

הכל התחיל בטינדר, שבכרטיסו ביישום ההיכרויות והדייטינג בחר רטלבנד לציין כי הוא בן 49, 20 שנים צעיר יותר מגילו הביולוגי.

רבים בהולנד מכירים את רטלבנד, שהוא סוג של "גורו" לחשיבה חיובית ולהנעה עצמית, אבל עד כה הוא היה מפורסם רק ברחבי ארץ תחנות הרוח, וכעת הוא מעורר עניין גם ברחבי העולם, לאחר שפנה לבית המשפט בבקשה שמגילו הרשמי יופחתו שנים רבות, ושהוא יתוקן פורמלית ל-49 בלבד.

רטלבנד התייצב בבית המשפט בארנהם בשבוע שעבר בניסיון להחזיר את השעון לאחור, כשהסיבה לטענתו היא ש"אנחנו חיים בתקופה שבה אתה יכול לשנות את השם שלך ולשנות את המין שלך. למה אני לא יכול להחליט על הגיל שלי?".

"בטינדר, כשאחשב בן 49, עם הפנים שיש לי, אהיה במצב מפואר"

רטלבנד הודה כי ההפחתה מגילו, כך הוא מקווה, תאפשר לו למשוך יותר תגובות מנשים. "כשאני בטינדר והוא מציג שאני בן 69 אני לא מקבל תשובה. כשאחשב בן 49, עם הפנים שיש לי, אהיה במצב מפואר", הוא אמר. וזה לא כאילו שרטלבנד הוא רווק נואש, בעברו הספיק להיות נשוי פעמיים ויש לו שבעה ילדים.

אין ספק שרטלבנד הצליח לעורר הרבה תשומת לב ואולי לטלטל קצת את התודעה המקובעת של מי שנתקל בדברים – הגרדיאן, ה-BBC, ה-Daily Mail וה-Telegraph נמנים עם כלי התקשורת שפרסמו את הסיפור, וזה גרר אלפי או עשרות אלפי תגובות.

רטלנבד אמר לטלגרף הבריטי שהוא לא סובל מתסמונת פיטר פן, ושנבדק על ידי רופא בכדי להיות בטוח שהוא יוכל להתמודד עם הצעד הגדול הזה של שינוי הגיל הרשמי. "אחרי הכל", הוא אמר לעיתון, "יש כמה חסרונות להיות צעיר יותר. כהתחלה אני אפסיד את קצבת הזקנה שלי למשך 20 שנה", סיפק ההולנדי נימוק לא בטל בשישים (ותשע).

לרטלבנד, שהמיר את דתו לבודהיזם מוקדם יותר השנה, יש היסטוריה של פרובוקציות ואמירות בוטות. הוא תיאר את אוסאמה בן-לאדן כ"לוחם חופש עם עקרונות ברורים" וב-2003 ניסה אפילו להיכנס לפרלמנט ההולנדי עם מצע פופוליסטי, אבל לאכזבתו קיבל מתחת ל-10,000 קולות.

אמיל רטלבנד – שעמד גם במרכז תכנית הטלוויזיה הולנדית ששודרה במשך 5 שנים – מציג את עצמו באתר האינטרנט שלו כיזם של פיתוח אישי, מייסד מכון המחקר רטלבנד וקרן רטלבנד, מחברם של 12 ספרים, מרצה מנוסה ומוטיבטור (מייתר הנעה אישית – ג"פ).

מעניין לציין גם שלטענתו בטקסט אודותיו הוא בכלל נמצא ב"מערכת יחסים יציבה עם האישה של חלומותיו". עוד הוא מספר כי הוא "לא עובד אבל ממלא את המשימה שלו, מאמין בבריאות, במשפחה ובגנוסטיקה (מלה יוונית שפירושה המילולי הוא "דעת" – ג"פ). בנוגע לגיל הוא כותב שהוא מתמקד ב"להיות לפחות בן 94 שנים, ולאחר מכן לעזוב את העולם בריא ומאושר, כאשר הוא יהפוך להיות מקום טוב יותר עבור כולם".

בית המשפט ידון בעתירה בהמשך החודש, ולעת עתה יאלץ רטלבנד להמשיך ולנשוק ל-70, ובהתאמה, כנראה, לנשק לעת עתה נשים שיותר קרובות לגילו

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים