בגלל מכירות נמוכות – אפל מצמצמת את ייצור ה-iPhone XR

נראה שלא עמד בציפיות ומכירותיו נמוכות ממה שאפל קיוותה ● הודיעה לספקיות העיקריות שלה, פוקסקון ופגאטרון, לעצור פתיחת קווי ייצור נוספים לדגם

משקפי מציאות מדומה שיפעלו איתו? ה-iPhone של אפל. צילום: BigStock

למרות שאפל לא הודתה בכך בעת ההשקה, לכולם היה ברור שמכשיר ה-iPhone XR נועד להיות המתחרה ראש בראש במכשירי האנדרואיד ברמת הביניים פלוס. מחירו הזול יותר, זמינותו במגוון צבעים והתמקדות בתכונות מסוימות מדגישים את הניגוד בינו ובין מכשירי הפרימיום של אפל, ה-XS וה-XS Max.

כעת, מכל מקום, נראה שה-XR לא עומד בציפיות, ולפי דיווחים שונים מכירותיו נמוכות ממה שאפל קיוותה. כמו כן, לפי דיווחים אחרונים שפורסמו ברשת, הודיעה אפל לספקיות שונות שלה על צמצום תוכניות הייצור שלה למכשיר.

לפי הדיווחים, הודיעה אפל לספקיות העיקריות שלה, פוקסקון ופגאטרון, לעצור את תוכניותיהן לפתוח קווי ייצור נוספים לדגם ה-XR.

פוקסקון, לפי הידיעות, הכינה 60 קווי ייצור עבור המכשיר, אך בינתיים הפעילה רק 45 מהם, ואפל כבר הודיעה לה כי לא תזדקק לקווים הנותרים. ספקית קטנה של אפל, Wisrtom, קיבלה הודעה מאפל על ביטול מוחלט של ייצור חלקים ל-XR, למרות שבעבר ביקשה אפל מן הספקית להיות בכוננות להזמנות דחופות.

לא הפעם הראשונה

דבר דומה קרה בעבר עם מכשירי iPhone 5C המוזלים שאפל השיקה לפני כחמש שנים. חודש לאחר שיצאו לשוק, צמצמה אפל את קווי הייצור שלהם בעקבות מכירות חלשות.

עדיין מוקדם לומר האם גורלו של ה-XR יהיה דומה לזה של ה-5C, בייחוד בהתחשב בכך שהמכשיר מציע תכונות דומות רבות שיש למכשירי הפרימיום שלה, אך במחיר נמוך יותר.

כהערת אגב יש לציין, כי אפל עצמה ציינה עם הצגת התוצאות הרבעוניות שלה, כי מכירות החגים הקרבים עשויות להיות נמוכות מן הצפוי, ובמהלך השיחה שקיימה עם אנליסטים, היא סירבה לציין – בפעם הראשונה בתולדותיה – את מספר המכשירים שנמכרו במהלך הרבעון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים