תחרות ל-Salesforce: אורקל רכשה חברה המפתחת ניבוי תבוני כשירות

הנרכשת, DataFox, מסייעת לארגונים לקבל תובנות מהלקוחות שלהם באמצעות ניתוח חכם של נתונים ממערכות ה-CRM ● היקף הרכישה לא נמסר לפרסום ● שוויה הוערך לפני יותר משנה ב-33 מיליון דולרים

אורקל

אורקל רכשה את DataFox, חברה המפתחת ניבוי תבוני כשירות (predictive intelligence as a service). ההודעה על הרכישה נמסרה ביומו השני של כנס Oracle Open World 2018, הנערך השבוע במרכז הכנסים מוסקונה בסן פרנסיסקו. בכנס משתתפים 60,000 איש, שותפים עסקיים ובעיקר לקוחות – מתוכם כמאה ישראלים.

DataFox הוקמה בשנת 2013 ויושבת בסן פרנסיסקו, קליפורניה. היא מסייעת לארגונים לקבל תובנות מהלקוחות שלהם באמצעות ניתוח חכם של נתונים ממערכות ה-CRM שלהם. היקף הרכישה לא נמסר לפרסום, אולם בעיתונות הטכנולוגית בארצות הברית נכתב כי היא גייסה 19 מיליון דולר, כשהמשקיע העיקרי שלה הוא גולדמן זאקס. שוויה הוערך לפני יותר משנה ב-33 מיליון דולרים.

לשפר את סוג הנתונים שהיא תספק ללקוחותיה העסקיים

על פי אורקל, הרכישה נועדה לשפר את סוג הנתונים שהיא תספק ללקוחותיה העסקיים, כמו גם לשפר את יכולות הבינה המלאכותית שלה. דטהפוקס בנתה לעצמה מסד נתונים עצום של חברות, העומד כיום על 2.8 מיליון עסקים ציבוריים ופרטיים, ומוסיפה מדי שנה 1.2 מיליון עסקים למסד נתונים זה. החברה פיתחה מנוע מבוסס בינה מלאכותית, על מנת לנתח נתונים אלה ועל בסיס הניתוח, לספק לארגונים תחזיות עסקיות. המודיעין העסקי הנובע מהשירות, מספק לארגונים מגוון שירותים הקשורים ל- CRM: קביעת סדרי עדיפויות של מה ואיך למכור, מציאת 'לידים' למכירות, ועוד. על לקוחותיה נמנים, בין השאר, גולדמן זאקס, Bain & Company, ו-Twilio.

לדברי סטיב מירנדה, סגן נשיא בכיר לפיתוח אפליקציות באורקל, "הרכישה תביא לשיפור יישומי הענן שלנו, עם מערך מקיף ומבוסס בינה מלאכותית של נתונים ארגוניים, המאפשר להם להגיע להחלטות טובות יותר ולשפר את ביצועיהם העסקיים". הוא אמר כי השירותים של הנרכשת ישולבו בין שאר השירותים האפליקטיביים שאורקל מציעה לארגונים, דוגמת ERP, ניהול משאבי אנוש וניהול שרשרת האספקה.

אנליסטים ציינו כי העסקה מעניינת, כי היא ממחישה את ה'ציד' של ספקיות פלטפורמה גדולות, דוגמת אורקל – אחר כלים מבוססי בינה מלאכותית. זאת, על מנת לספק רמת שירות מתוחכמת יותר עבור לקוחותיהן הארגוניים.

סיבה נוספת לעניין שברכישה, ציינו האנליסטים, היא בשל העובדה שבסיסי הנתונים של ארגונים רבים יכולים 'להזדקן' ולהיות לא מעודכנים, ולכן הרעיון של עדכון תמידי, ממגוון מקורות מידע, כדי ליצור את הרשומה המדויקת ביותר של עסקים – הוא רעיון מאד מושך עבור ארגונים. עוד ציינו האנליסטים כי הרכישה מעידה על המשך התחרות החמה של אורקל ב-Salesforce, ורצונה של אורקל לשמור על הלקוחות שלה ולהציע להם עוד ועוד שירותים חדשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים