אפל חוזרת להוביל את טבלת המותגים הרווחיים ביותר בעולם

אחרי שבשנה שעברה הפסידה הענקית את התואר לגוגל היא שוב עוקפת את ענקית החיפוש ונמצאת בראש הטבלה ● אמזון ופייסבוק נשארות במקום ה-3 וה-9, בהתאמה

משלמת לסמסונג בשל אי עמידה ביעדי רכישה. אפל. אילוסטרציה: BigStock

אפל, גוגל ואמזון ממשיכות לשכון לבטח בשלושת המקומות הראשונים ברשימת 100 המותגים המובילים של אינטרברנד, שפרסמה ביום ה' את דו"ח Best Global Brands שלה.

על פי הדו"ח של חברת הייעוץ, שווי המותג של אפל עומד כעת על 214.5 מיליארד דולר, והוא מציב אותה במקום הראשון ברשימה, כששווי השוק של גוגל, 155 מיליארד דולר, מביא אותה למקום השני, וערך המותג של אמזון, 101 מיליארד דולר, עזר לה לשמור על המקום השלישי, שבו ניצבה גם בשנת 2017. מיקרוסופט תופסת את המקום ה-4, עם שווי של 92.7 מיליארד דולר, וחברה שאינה טכנולוגית, קוקה קולה, סוגרת את החמישייה הראשונה עם ערך מותג של 66.3 מיליארד דולר.

השנה הגרועה של פייסבוק לא מתבטאת בשינוי המיקום שלה, והיא נשארת במקום ה-9 כמו בשנה שעברה, אבל החברה סבלה בכל זאת מירידה של 6% בערך המותג שלה לעומת 2017, בעקבות שערוריית הנתונים שבה הייתה מעורבת חברת הייעוץ הפוליטי קיימברידג' אנליטיקה, ושנחשפה בחודש מרץ השנה. האירועים והשלכותיהם מסיימים רצף של חמש שנים שבהן פייסבוק הייתה המותג שגדל במהירות הרבה ביותר.

על פי הדירוג, ערך המותג של אפל גדל ב-16% משנה לשנה וחצה זו הפעם הראשונה את ציון הדרך 200 מיליארד דולרים.

אמזון. צילום: BigStock

אמזון. צילום: BigStock

אמזון – המותג הגדל במהירות הרבה ביותר

אפל, שהובילה את הטבלה במשך חמש שנים, איבדה את ההובלה לגוגל אשתקד, ושבה לראש הטבלה השנה. יחד עם ענקית החיפוש ממאונטיין וויו היא מובילה לסירוגין את רשימת המותגים השווים ביותר במשך שש שנים ברציפות אולם דווקא אמזון היא בבירור המותג הגדל במהירות הרבה ביותר, וכן נחשבת כחברה הכי ממוקדת-לקוח, כך לפי אינטרברנד.

"כאשר אנשים מזמינים סחורות הביתה 24/7 מ-אמזון פריים, צופים בתכניות Prime TV, חוגגים ב-Prime Live Events, מזמינים בגדים משירות Prime Wardrobe או רוכשים מוצרי מכולת בני-קיימא מהרכש האחרון (של אמזון – ג"פ), רשת הול פודס, החברה מנתחת את נתוני מעורבות הצרכנים, ולאחר מכן משתמשת בהם בכדי להמשיך לשפר ולהתאים את חוויית אמזון בעבור כל לקוח בודד", כך הוסבר בדו"ח.

מלבד אמזון, בניתוח שמספקת החברה לדו"ח מוזכרת גם נטפליקס כמתפתח מתמידה, שלא רק ששינתה את הנוף הטלוויזיוני, אלא גם הפכה לאחד מיוצרי התוכן המוצלחים ביותר בעולם. שירות ההזרמה הוא הראשון מתחומו להופיע ברשימת מאה המותגים המובילים של אינטרברנד, והוא התברג אליה כבר בשנה שעברה, אז דורג במקום ה-78; השנה עלה המותג נטפליקס למקום ה-66.

נכנסים חדשים מהתחום הטכנולוגי לדו"ח הם ספוטיפיי, שירות המוזיקה המצליח שאף הגיע ארצה השנה, ונמצא במקום ה-92. בסך הכל מאיישות את הטבלה 13 חברות טכנולוגיות השנה.

עשרת המותגים היקרים ביותר בעולם בשנת 2018 הם:

  1. אפל – 214.5 מיליארד דולר
  2. גוגל – 155.5 מיליארד דולר
  3. אמזון – 100.7 מיליארד דולר
  4. מיקרוסופט – 92.7 מיליארד דולר
  5. קוקה קולה – 66.3 מיליארד דולר
  6. סמסונג – 60 מיליארד דולר
  7. טויוטה – 53.4 מיליארד דולר
  8. מרצדס בנץ – 48.6 מיליארד דולר
  9. פייסבוק – 45.2 מיליארד דולר
  10. מקדונלדס – 43.4 מיליארד דולר

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים