סן פרנסיסקו: תקלה במערכות אובר מנעה תשלום לנהגים

מערכת תשלום מיידי של שירות שיתופי הנסיעות באזור שבקה חיים ולנהגים לא התאפשר לקבל את כספי העמלה שלהם מהנסיעות, שבנוסף לא מדווחות לחברה ● התוצאה: השבתת חלק מהנהגים והרכבים ומחירים נוסקים

אובר. צילום אילוסטרציה: Pe3check, BigStock

נהגים בחברת שירות שיתופי הנסיעות האמריקנית אובר באזור סן פרנסיסקו נותרו מתוסכלים כששכרם עוכב בגלל תקלה במערכת התשלומים של החברה.

אתר החדשות של סן חוזה, The Mercury News, דיווח בסוף השבוע האחרון כי אובר סן פרנסיסקו עדיין שוקדת לתקן בעיה שעליה דווח כבר ביום ו'. דובר החברה אמר כי אובר זיהתה בעיה עם תכונת "תשלום מיידי" (Instant Pay) שלה, ושהנהגים יזכו בכספם במהרה, אך סירב להרחיב.

תכונת "תשלום מיידי" מאפשרת לנהגים לקבל תשלום בעבור כל נסיעה ברגע סיומה. לא ידוע מה גרם לבעיה, אבל כן ברור שיש לא מעט נהגים שנפגעו בגללה ולא זכו בכסף שמגיע להם, מה שהביא נהגים כעוסים לפנות לאמצעי המדיה החברתית השונים. חלקם כתבו כי הם לא אוהבים לעבוד בחינם והיו מי שהסבירו פשוט שהם זקוקים לתשלומים המיידיים לצורך רכישת דלק למכוניותיהם ובהיעדר דלק לא יוכלו להמשיך לעבוד.

התוצאה: האמרת המחירים באופן דרמטי

נהגי אובר מרוויחים עמלה על כל נסיעה שהם מבצעים. בסוף המסע, הכסף הזה נמשך מהתשלום וזמין בעבור הנהג בשתי דרכים. הראשונה והקלאסית היא תשלום שבועי שמועבר לחשבון הבנק של הנהג. השיטה השנייה היא אותו "תשלום מיידי" אשר בו חלק מהנהגים משתמשים בכדי לממן את ההוצאות שלהם. התכונה מאפשרת לנהגים "לפדות" את רווחיהם ובכך לממן את צרכי היומיום שלהם מבלי לגשת לחשבונות הבנק בכלל. התקלה במערכת עצרה את התשלומים המבוצעים לנהגים, וחסמה את הגישה שלהם לכספם.

אבל דבר נוסף וחשוב לא פחות מתלווה לתקלה במערכת התשלום – הנסיעות, עלותן ובעיות בטיחות במהלכן לא מדווחות לחברה בגללה, לא על ידי הנוסע ולא על ידי הנהג. לפי דיווחים בתקשורת האמריקנית, אחת התוצאות היא האמרת המחירים באופן דרמטי. אפשר שהתמחור הגבוה קשור גם לעובדה שחלק מהנהגים בחרו להשבית את עבודתם בהיעדר תשלום מיידי או דלק, ולכן הפכו הנסיעות ליותר יקרות. כך או כך, אם לא תתוקן במהרה עלולה התקלה לפגוע לא רק בנהגים אלא גם בחברה ובמוניטין המתאושש שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים