אפל הסירה אפליקציות של טרנד מיקרו מהחנות שלה למקינטוש

האפליקציות בתחומי האבטחה, ההגנה והטיפול הוסרו מחנות האפליקציות לאחר שנתגלה כי הן שולחות בזמן ההתקנה את היסטוריית הגלישה של המשתמשים

טרנד מיקרו

אפל הסירה באחרונה מחנות האפליקציות למחשבי מקינטוש שלה אפליקציות אבטחה, הגנה וטיפול במחשב ששייכות לחברת האבטחה טרנד מיקרו. היא נקטה במהלך זה לאחר שגילתה כי האפליקציות שמציעה החברה שולחות בזמן ההתקנה את היסטוריית הגלישה של המשתמשים. המידע הזה הועבר לשרתים שמנוהלים בידי החברה בארצות הברית.

טרנד מיקרו, לאחר שבתחילה טענה שאין דברים בגו, הסבירה מאוחר יותר בבלוג הרשמי שלה שמדובר בתכונה של האפליקציות שמטרתה לבחון כי המחשב אכן מאובטח ומוגן ולא נקלע לצרה לפני ההתקנה של האפליקציות שלה.

איסוף מידע חד פעמי שבוחן את 24 השעות האחרונות לפני ההתקנה

בנוסף, לפי החברה, מדובר באיסוף מידע חד פעמי שבוחן את 24 השעות האחרונות לפני ההתקנה. המטרה, הסבירה, היא לבחון האם המשתמש נתקל בזמן הגלישה באפליקציות פרסום חודרניות ובאיומים אחרים ולהגיב בהתאם לכך. בנוסף, לטענתה איסוף המידע הזה גם מוסבר בתנאי השימוש של האפליקציות הנדונות, כולל אפליקציית האבטחה Dr. Antivirus.

כדי לפתור את הבעיה מול אפל החליטה טרנד מיקרו להסיר את התכונה הזו מהאפליקציות שלה. בנוסף היא מחקה, לדבריה, את כל המידע שנאסף עקב כך בשרתי הענן שלה בארצות הברית. מידע שהסתכם כאמור בשבוע אחד בלבד עבור כל משתמש לתקופה של שלושה חודשים.

נכון לכתיבת שורות אלו, למרות המהלכים שביצעה טרנד מיקרו, אפל טרם החזיקה את האפליקציות שלה לחנות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים