"השימוש של מורים במחשב נייד – קריטי לאיכות ההוראה"

מורים שקיבלו iPad במסגרת תכנית מחשב לכל מורה של קרן אתנה ציינו שהשימוש בו בכיתות תרם לניצול יעיל יותר של זמן ההוראה וליישום שיטות הוראה חדשות - אמר אורי בן ארי, מייסד ונשיא הקרן ● היעד השנה: 4,000 מחשבים למורים ב-34 רשויות

אורי בן ארי, נשיא ומייסד קרן אתנה. צילום: יח"צ

תחילת שנת הלימודים מהווה זינוק לשנה נוספת של פעילות של קרן אתנה, המנהלת את פרויקט מחשב לכל מורה מאז 2007 – ביוזמתו ובראשותו של אורי בן ארי, נשיא ומייסד הקרן. במהלך 11 השנים האחרונות חילקה הקרן מחשבים ל-19 אלף עובדי הוראה ב-130 רשויות, והשנה היא צפויה להמשיך ולהרחיב את הפרויקט.

במהלך שנת הלימודים תשע"ט תחלק קרן אתנה יותר מ-4,000 אייפדים למורים ב-34 רשויות מקומיות ברחבי הארץ. בתי הספר שמוריהם יקבלו את המחשבים אחראים על חינוכם של יותר מ-400 אלף תלמידים. בנוסף, יחולקו בשנת הלימודים הקרובה אייפדים למורים למדע ולטכנולוגיה במספר ישובים, כגון בית שמש, ירושלים וכפר הנוער ימין אורד. זאת, בנוסף למחשבים ניידים שיחולקו לגננות בשורה של ישובים.

גם השנה: החינוך המיוחד במוקד

במקביל, קרן אתנה צפויה גם השנה לשים דגש על פרויקט שהחלה לפני שלוש שנים, שמטרתו לצייד את 10,000 המורים והגננות בחינוך המיוחד באייפדים.

בן ארי רואה באספקת הטאבלטים לאנשי ההוראה בחינוך המיוחד אתגר בפני עצמו ומדגיש כי "החזון שלנו הוא להעניק אייפדים לכל מורי החינוך המיוחד בישראל. מחקרים ברחבי העולם, כולל בישראל, מוכיחים שה-iPad, על כל התכניות והלומדות שבו, משפר במידה ניכרת את הלמידה של תלמידי החינוך המיוחד ואת הקשר שלהם עם הסביבה, לרבות עם בית הספר והמשפחה".

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ולצדו רעייתו, נחמה ריבלין נשיא ומייסד קרן אתנה, אורי בן ארי, וכן מנהלי ושותפי קרן אתנה - בטקס חלוקת תעודות הצטיינות ל-16 מורות, גננות ומורים לחינוך מיוחד, שנערך במשכן הנשיא. צילום ארכיון: מארק ניימן, לע"מ

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ולצדו רעייתו, נחמה ריבלין נשיא ומייסד קרן אתנה, אורי בן ארי, וכן מנהלי ושותפי קרן אתנה – בטקס חלוקת תעודות הצטיינות ל-16 מורות, גננות ומורים לחינוך מיוחד, שנערך במשכן הנשיא. צילום ארכיון: מארק ניימן, לע"מ

"שיפור ההוראה והלמידה בחינוך המיוחד ושילובם של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים בחברה מהווים תרומה משמעותית למורים, לתלמידים, למשפחותיהם ולמדינה", הוסיף בן ארי. "הענקת האייפדים למורים במגזר זה מאפשרת לסייע לתלמידיהם לממש את הפוטנציאל שלהם. הטכנולוגיה המתקדמת מצמצמת פערים לימודיים, הופכת חומרי לימוד שונים לנגישים יותר ומחזקת את הכישורים החברתיים של תלמידים עם צרכים מיוחדים".

כך משפר ה-iPad את הלמידה

"התלמידים של ימינו נולדו בעידן של מהפכה טכנולוגית והשימוש של מורים בטאבלטים קריטי לאיכות ההוראה ולחומר הנלמד", אמר. בן ארי ציין כי סקרים שנערכו בקרב מורים שקיבלו טאבלט במסגרת תכניתה של קרן אתנה העלו שהשימוש בו בכיתות תרם רבות לניצול יעיל יותר של זמן ההוראה, כמו גם ליישום שיטות הוראה חדשות.

כמו כן, העניין של התלמידים בנושאי השיעור גדל מאוד כתוצאת מהשימוש בטאבלט והוא עזר לשפר את הישגי התלמידים. בצד של המורים, המיומנות בשימוש במחשב חיזקה את מעמדם – הן בכיתה והן בקרב עמיתים, חברים ובני משפחה.

הענקת האייפדים למורי החינוך המיוחד נעשית בשיתוף הקרן לקידום מקצועי של הסתדרות המורים, בנק מסד, משרד החינוך והתורמים: הקרן על שם תד אריסון וקרן משפחת סילבן אדמס.

הפעילות של קרן אתנה בישראל זוכה להדים רבים גם בחו"ל. באחרונה העניקה המועצה הכלכלית-חברתית של האו"ם (ECOSOC) מעמד של יועץ מיוחד לקרן. ECOSOC היא הגוף העיקרי של האו"ם, המרכז את הפעילות הכלכלית והחברתית של הארגון. הוא משמש כפורום מרכזי לדיון בסוגיות כלכליות וחברתיות בינלאומיות, ולגיבוש מדיניות והמלצות בתחום זה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים