טויוטה מאיצה: משקיעה חצי מיליארד דולר באובר

יצרנית הרכב היפנית הודיעה שההשקעה והשותפות המתחזקת שלה עם אובר נועדו להאצת הפיתוח והאימוץ של המכוניות האוטונומיות, שעל פיתוחן שוקדת חברת שיתופי הנסיעות מזה זמן

אובר. צילום אילוסטרציה: Pe3check, BigStock

טויוטה מאמינה בתחבורה השיתופית: החברה היפנית הודיעה כי תרחיב את שיתוף הפעולה שלה עם אובר, כחלק מהמאמצים לפתח ולשווק שירות שיתופי נסיעות אוטונומי בקנה מידה גדול. יצרנית הרכב תשקיע בחברה כחצי מיליארד דולר וכלי רכב מתוצרת טויוטה, שנבנו במיוחד לצורך המיזם ומבוססים על טכנולוגיה שפיתחו שתי החברות, יפורסמו דרך אובר.

על פי ההודעה, הצי הראשוני של מה שמכונה Autono-MaaS – נהיגה אוטונומית כשירות – יהיה מבוסס על מכוניות טויוטה מסוג סיינה (Sienna). הן יכללו מערכת לנהיגה אוטונומית של אובר ואת מנגנון תמיכת ביטחון הנהיגה של טיוטה, הגרדיאן (Toyota Guardian). טויוטה תשתמש גם בפלטפורמת שירותי הניידות שלה (MSPF), תשתית המידע הבסיסית שהיא מציעה לכלי רכב מחוברים, עם פריסות ניסיוניות שאמורות להתחיל כבר ב-2021, ושיפעלו דרך שירותי אובר.

"העסקה היא ראשונה מסוגה עבור אובר ומסמנת את המחויבות שלנו להביא טכנולוגיות ברמה עולמית לרשת שלנו", אמר דרה קוסרשאהי, מנכ"ל החברה. "מטרתנו היא לפרוס את המכוניות בנהיגה עצמית הבטוחות ביותר בעולם ברשת אובר, והסכם זה הוא צעד משמעותי נוסף לקראת הפיכת מטרה זו למציאות".

הקשרים העסקיים בין שתי החברות החלו ב-2016, אז הודיעה טויוטה שהיא משתפת פעולה עם אובר בנוגע לליסינג של כלי הרכב שמציעה החברה. כעת מבצעת טיוטה הרחבה מסיבית של השותפות, מתוך תקווה לחדירה שלה עצמה לתחום הניידות כשירות (Maas – ר"ת Mobility as a Service). "ההסכם הזה וההשקעה מהווים ציון דרך חשוב בהפיכתנו לחברת ניידות", אמר שיגקי טומויאמה, נשיא Toyota Connected Company.

בתקווה להשיג ביטחון איתן בהרבה על הכביש

"מערכת הנהיגה האוטומטית של אובר ומערכת גרדיאן של טויוטה ינטרו באופן עצמאי את סביבת הרכב ואת המצב בזמן אמת, ובכך ישפרו את בטיחות הרכב הכוללת, הן עבור הנהג האוטומטי והן עבור הרכב. אנחנו מצפים לכך ששותפות זו תאיץ הן את פיתוח החברות והן את הפריסה של טכנולוגיית הנהיגה האוטומטית", אמר גיל פראט, מנכ"ל מכון המחקר של טויוטה.

לעת עתה, שיתוף הפעולה המוצע כפוף לאישורים רגולטוריים סטנדרטיים, אבל כאשר יאושר, הוא עתיד לסייע בשיפור מנגנון הנהיגה האוטונומית של אובר, שפיתוחו נפגע לאחר תאונה קטלנית שחווה במרץ האחרון רכב וולוו מדגם SUV של החברה, שנמצא במבחן. התאונה האיומה עצרה את כל מבחני המכוניות ללא נהג של אובר באריזונה והאפילה לא מעט על שאיפותיה של החברה להמשך פיתוח הצי האוטונומי שלה, עקב ספקות שהתעוררו בנוגע לבטיחות הטכנולוגיה החדשנית.

לאחר חקירת האירוע פורסם כי מערכת הבטיחות של מכונית הוולוו XC90 שאמורה הייתה לפעול כברירת מחדל הייתה מושבתת, ואלמלא כן התאונה יכולה הייתה להימנע. מומחים מציינים שהטמעת מערכות הבטיחות של טויוטה במכוניות האוטונומיות הבאות שאותן מתכננת אובר לבחון אמורה להעלות את רף הבטיחות של הנסיעות ולשפר את התוצאות בפיילוטים הבאים, בכדי לאפשר בסופו של דבר לאובר להציע שירותי שיתופי נסיעות אוטונומיים לחלוטין למשתמשיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים