פייסבוק וטוויטר הסירו מאות חשבונות מזויפים שנקשרו לאירן ורוסיה

562 עמודים, קבוצות וחשבונות הוסרו בשל פעילות לא אותנטית בפייסבוק ואינסטגרם • "בעוד אנחנו מתקדמים בעקירת התופעה מהשורש, מדובר בפעולה מתמשכת" אמרו ברשת החברתית

22/08/2018 10:40
פייסבוק. צילום אילוסטרציה: BigStock

פייסבוק הודיעה היום (ד') כי הסירה 652 חשבונות מזויפים שנעשה באמצעותם שימוש ליצירת השפעה מגמתית על דעת הקהל במסגרת קמפיינים פוליטיים. הקמפיינים, שנחשפו לראשונה על ידי חברת אבטחת הסייבר FireEye, נקשרו לגורמים ברוסיה ואירן.

"הסרנו מגוון עמודים, קבוצות וחשבונות בשל פעילות לא אותנטית בפייסבוק ואינסטגרם. חלק ממקור הפעילות הזו הוא באירן וחלק ברוסיה. הם היו נפרדים זה מזה ולא זיהינו תיאום כלשהו ביניהם. עם זאת, הם השתמשו בטקטיקות פעולה דומות במסגרתן נוצרה רשת של חשבונות שנועדה להליך שולל אחרים בנוגע לזהותם ופעילותם", נכתב בבלוג הרשמי של הרשת החברתית.

"אנחנו אוסרים פעילות שכזו כיוון שאנו רוצים שהמשתמשים יוכלו לתת בטחון בקשרים שהם יוצרים באמצעות פייסבוק. בעוד אנחנו מתקדמים בעקירת התופעה הזו מהשורש, כפי שציינו בעבר, זו פעולה מתמשכת כיוון שהאנשים האחראים לכך נחושים ומגובים במימון", הוסיפו.

גם בטוויטר דיווחו בימים אלו כי נמחקו ביוזמתה 264 חשבונות שנקשרו לפעילות אינטרסנטית באירן.

ביולי השנה התריעה FireEye בפניי פייסבוק על אותם חשבונות מזויפים שחלקם פעלו תחת השם Liberty Front Press. לטענת מומחי אבטחת הסייבר, הפעילות כללה אז 70 חשבונות, 3 קבוצות פייסבוק ו-76 חשבונות אינסטגרם עם למעלה מ-155,000 עוקבים בפייסבוק ו-48,000 עוקבים באינסטגרם. אותה פעילות נקשרה לעיתונות מטעם הממשל האירני, ועלותה נאמדה ב-6,000 דולר מאז 2015 ועד היום.

מחקה 5.8 מיליון חשבונות מזויפים לפני הבחירות האחרונות בארצות הברית

בנובמבר 2017, במסגרת דיון בפני ועדת משנה מיוחדת של הסנאט, שדנה בפרשת החשד למעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות, דווחה פייסבוק כי היא מחקה 5.8 מיליון חשבונות מזויפים לפני הבחירות שנערכו כשנה קודם לכן, ואילו טוויטר דווחה כי מחקה 2,752 חשבונות.  גורמים בשתי החברות טענו אז כי הם זיהו מספר עצום של חשבונות מזויפים שפעלו ברשתות החברתיות שלהן שנועדו לזרוע מחלוקות ולהטות דעת קהל לפני הבחירות. לטענת עורכי הדין של שתי החברות, במהלך הקמפיין התמקדו החשבונות הללו במועמדת הדמוקרטית לנשיאות, הילארי קלינטון, אולם לאחריהן החלו בניסיונות לערער על הלגיטימיות של ניצחון המועמד הרפובליקני הנבחר, נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים