פייסבוק מחקה 5.8 מיליון חשבונות מזויפים לפני הבחירות בארצות הברית

גורמים רשמיים מפייסבוק, טוויטר וגוגל העידו בפני ועדת משנה של הסנאט, בעקבות טענות שאפשרו למדינות זרות, בראשן רוסיה, להשפיע על הבחירות לנשיאות ארצות הברית, שנערכו בשנה שעברה

אילוסטרציה: אלכס גייגר, BigStock

נציגים מטעמן של ענקיות הטכנולוגיה גוגל (Google), פייסבוק (Facebook) וטוויטר (Twitter) העידו אמש (ג') בפני ועדת משנה מיוחדת של הסנאט, בפרשת החשד למעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארצות הברית, שנערכו בנובמבר אשתקד.

בדיון העלו פייסבוק וטוויטר את הטענה שלפיה הן זיהו מספר עצום של חשבונות מזויפים שפעלו ברשתות החברתיות שלהן, שנועדו לזרוע מחלוקות ולהטות דעת קהל לפני הבחירות. לטענת עורכי הדין של שתי החברות, במהלך הקמפיין התמקדו החשבונות הללו במועמדת הדמוקרטית לנשיאות, הילארי קלינטון, אולם לאחריהן החלו בניסיונות לערער על הלגיטימיות של ניצחון המועמד הרפובליקני, דונלד טראמפ.

סגן נשיא פייסבוק והיועץ המשפטי של החברה, קולין סטרץ', וממלא מקום היועץ המשפטי של טוויטר, שון אדג'ט, סיפרו על המהלכים שזיהו בתגובה לשאלה של לינדזי גרהאם, חבר המפלגה הרפובליקנית, המשמש כסנאטור הבכיר מדרום קרוליינה.

מקור בפייסבוק אמר ל-CBS News כי בתשובתו התכוון סטראץ' ל-470 חשבונות רוסיים שהחברה הכירה עוד לפני קמפיין הבחירות ושרכשו מודעות במהלכו. לאחר זכייתו של טראמפ בבחירות, כמה מאותם חשבונות החלו למקד את הפוסטים שפרסמו בערעור על זכייתו. החשבונות, שהיו מקושרים לחוות טרולים רוסית שנקראה סוכנות מחקר האינטרנט (Internet Research Agency), ושמפיצה מסרים שעולים בקנה אחד עם המדיניות של הקרמלין, הוסרו מאוחר יותר על ידי פייסבוק.

בעדות שהוגשה לפני הופעתו של סטראץ' הודתה פייסבוק כי בשבועות שקדמו לבחירות, באוקטובר אשתקד, היא סגרה 5.8 מיליון חשבונות מזויפים בארצות הברית. עוד נמסר כי החברה גילתה שכ-126 מיליון אנשים יכולים היו להיחשף לפוסטים של סוכנות מחקר האינטרנט במשך שלוש שנים תמימות. סטראץ' אמר שפייסבוק לוקחת את מה שקרה במהלך בחירות 2016 ברצינות רבה. לדבריו, החקירה העצמית של החברה נמשכת, וכבר נעשו שינויים רבים כדי להסדיר את המצב.

"סוכנות מחקר האינטרנט" השתמשה גם בטוויטר ובגוגל

גוגל שלחה אל הדיון את מנהל אכיפת החוק ואבטחת מידע שלה, ריצ'ארד סלגאדו, שמסר כי שני חשבונות המקושרים לקבוצה הרוסית שילמו במהלך מערכת הבחירות 4,700 דולר על מודעות בפלטפורמות שלה. כמו כן, החברה מצאה 18 ערוצי יוטיוב (YouTube) המגובים על ידי סוכנים רוסיים. ערוצים אלה כללו 1,108 סרטוני וידיאו עם 43 שעות של חומר, אם כי הם צברו רק 309 אלף צפיות בארצות הברית בין יוני 2015 לנובמבר 2016.

טוויטר מצידה מסרה לוועדת המשנה כי היא חשפה וסגרה 2,752 חשבונות המקושרים לרוסיה ולסוכנות מחקר האינטרנט. מספר זה גדול פי 14 ממספר החשבונות שעליהם דיווחה רשת הציוצים לוועדות הקונגרס לפני שלושה שבועות. אדג'ט אמר בעדותו כי טוויטר מחויבת "לחשוף את מה שקרה ב-2016 ולנקוט בצעדים בכדי למנוע התרחשות כזו שוב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים