גרטנר: האוטומציה ברישות של הדטה סנטר תצמח משמעותית

סיסקו ממשיכה להוביל ● ג'וניפר עברה ברביע הקסם של חברת המחקר מ''מאתגרות'' ל''מובילות''

גרטנר

בדטה סנטר התפעול של הרישות הידני צפוי לרדת מ-80% כפי שהוא כיום אל פחות מ-50% עד שנת 2021, כך על פי מחקר חדש של גרטנר.

מהדו"ח שפרסמה חברת המחקר לתחום הרישות של הדטה סנטר עולה כי המהירות של רוב המבואות תגדל מ-10 גיגה בייט לשנייה (Gbps), כפי שהיא כיום, ל-25 גיגה בייט לשנייה עד תחילת 2020. כמו כן, על פי הדו"ח, עד 2023 90% מהאפליקציות הנוכחיות ימשיכו להיות בשימוש.

בדו"ח נכתב כי "היסטורית, הרישות בדטה סנטר היה רק LAN פשוטה עם יכולת גידול שחיברה את כל מרכיבי הדטה סנטר, בעיקר שרתים. כיום, אף שמבואות את'רנט במהירות גבוהה עדיין חשובים – השוק נע קדימה ויש עוד היבטים לרישות הדטה סנטר, מעבר למהירות ולקיבולת".

"האימוץ ההולך וגדל של מחשוב הענן והטרנספורמציה הדיגיטלית שארגונים עוברים דורשים שיפור של הרישות בארגון. הם נדרשים למיכון טוב יותר, לתזמור ולשילוב מיטבי של כל שכבות התשתית: אחסון, מחשוב, ניהול הענן, ניהול קונטיינרים, ומיכון התשתיות", נכתב.

סיסקו

סיסקו

סיסקו

בראש רביע המובילות בתחום ניצבת סיסקו ולה נתח שוק של יותר מ-30% במבואות ושיעור צמיחה נמוך משיעור הצמיחה של השוק. יש לסיסקו למעלה מ-10,000 לקוחות ארגוניים ברישות של הדטה סנטר, "עם היצע חומרה ותוכנה רחב". בצד החוזקה, לסיסקו יש "חזון ומפת דרכים לספק רמות הולכות וגדלות של מיכון לרישות עם מדיניות אחודה לסביבה מרובת עננים ומתן מענה לצרכים הגדלים של הלקוחות הארגוניים", צויין בדו"ח.

בצד האזהרה, כותבים בגרטנר כי "לפי משובים מהלקוחות וניתוח שלנו, המעבר מתשתיות מורשת לאלו של סיסקו הוא מורכב – משילוב סיבות כלכליות, טכניות ותרבות ארגונית. לכן האימוץ של פלטפורמת ACI של החברה הוא מוגבל בהיקפו. פתרונות הרישות שלה יקרים מרוב הספקיות בתחום".

אריסטה

אריסטה

אריסטה

שנייה ביכולת המימוש ובחזון ניצבת אריסטה ולה קרוב ל-5,000 לקוחות ברישות הדטה סנטר. גרטנר מציינת כי אריסטה היא שחקן טהור המתמקד רק בתחום זה עם בסיס לקוחות מוצק בצפון אמריקה ומערב אירופה ופחות בשאר העולם וכן שותפות עם HPE. "על כל הארגונים לקחת בחשבון את אריסטה כאופציה להטמעה לתחום", צויין.

בצד החוזקה, כותבים החוקרים כי אריסטה מוערכת כיאות על ידי לקוחות בסביבות רחבות היקף "הדורשים תשתיות מתוכנתות שמשתלבות עם פתרונות תזמור תוכנה של צדדים שלישיים. אנו מאמינים שהחזון ומפת הדרכים הטכנולוגית של אריסטה מספקים רמה גבוהה יותר של מיכון ומדיניות אחידה בעולם הרישות בסביבה מרובת עננים. אלה עונים על הדרישות ההולכות וגדלות של הלקוחות".

בצד האזהרה, מציינים בגרטנר כי הכיסוי הגיאוגרפי שלה בעולם הוא עדיין מוגבל. "אריסטה לוקה בחסר בשוק ארגוני הביניים בשל התמקדותה בלקוחות ארגוניים שלהם דטה סנטרים גדולים. החדשנות שלה אינה משבשת ואינה עולה תמיד בקנה אחד עם דרישות הלקוחות, הרוצים שינוי מהותי בצורת התפעול של הרישות הדטה סנטר".

ג'וניפר נטוורקס

ג'וניפר נטוורקס

ג'וניפר

שלישית במימוש החזון ושניה במימוש היכולת מדורגת ג'וניפר. בשנה שעברה היא מוקמה ברביע ה"מאתגרות" ושבה השנה לרביע המובילות. פתרונות הרישות שלה מוטמעים בקרב יותר מ-3,000 ארגונים.

היא מספקת, לדברי גרטנר, היצע מלא לצרכי ארגונים ובעלת כיסוי מלא גיאוגרפית ומגזרית. נתח השוק שלה במבואות עמד ב-2017 על 5% עם שיעור צמיחה נמוך מזה של כלל השוק בתחום. "על כל הארגונים לקחת בחשבון את ג'וניפר כאופציה להטמעה לתחום, במיוחד ארגונים גדולים", נכתב.

בצד החוזקה, מציינים האנליסטים את ההיצע הרחב שלה בפתרונות מבוססי חומרה ותוכנה העונים על כמעט כל צורכי הארגונים "ולעתים היא מובילה עם פתרונות פתוחים, מבוססי סטנדרטים ואוטומטיים". עוד נכתב כי "לג'וניפר היסטוריה חזקה באספקת פתרונות בעלי ביצועים גבוהים לארגונים עם סביבות בעלות גידול רב ולה גישה פתוחה לסביבות מרובות עננים".

בצד האזהרה, מציינים בגרטנר כי "מחזורה הכספי מתבסס במידה רבה על לקוחות שהם ספקיות שירות וארגוני אנטרפרייז גדולים. לקוחות ביניים צריכים לשקול את מידת הכיסוי שלה עבורם ואת היכולות של הערוצים המקומיים. היא מספקת יכולת לשילוב עם NSX של VMware, אבל גם מתחרה בו. ג'וניפר מספקת ארכיטקטורות מרובות מארגים (multiple fabric architectures), מה שמבלבל חלק מהלקוחות ועלול להביא לבחירת פתרון ארכיטקטוני שאינו מיטבי".

ברביע המאתגרות ממוקמות וואווי – ואקסטרים. בין בעלות החזון נמנות Dell-EMC ו-VMware. בין שחקניות הנישה: מלאנוקס, HPE ולנובו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים