פרויקט חדש של פייסבוק אמור לחבר אליה עוד מיליארד משתמשים

היוזמה עוסקת בקישוריות ובניסיון לאפשר לאנשים המתגוררים באזורים נחשלים או נידחים להצליח להתחבר לאינטרנט, וכמובן ליפול לזרועותיה החמימות והלחות של הרשת החברתית הדומיננטית

משתמשים חדשים בדרך. פייסבוק. צילום אילוסטרציה: Twin Design, BigStock

פייסבוק משיקה בימים אלה יוזמה חדשה שכוונתה לצרף את "מיליארד המשתמשים הבאים" לשירותיה. למעשה יש מיליארדים אשר להם אין גישה לאינטרנט, ושאליהם לוטשת הענקית את עיניה.

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק, הציג השבוע את המיזם המכונה Facebook Connectivity. מדובר בפרויקט גג שמטרתו הרחבה היא לאפשר לכל אדם ברחבי העולם גישה אל האינטרנט.

למרות שהרעיון של אפס גישה לרשת נראה לא הגיוני או אפשרי בכלל למי שכבר מחובר, יש עדיין רבים בעולם שזהו המצב בעבורם. למעשה המספר של המנותקים מהעולם המתקדם טכנולוגית גבוה מאוד – לפי הנתונים האחרונים, ל-3.8 מיליארד בני אדם אין חיבור זמין לאינטרנט.

וכמובן, אלה שאין להם אינטרנט לא יכולים לקחת חלק בפעילות הענפה של הרשתות החברתיות, שביניהן פייסבוק היא כמובן הדומיננטית ביותר, עם כ-2 מיליארד משתמשים פעילים חודשיים. בנוסף, לרשתות החברתיות האחרות שנמצאות בבעלות פייסבוק יש גם כן נפח מכובד של משתמשים – 1.5 מיליארד הוא המספר של משתמשי יישום ההודעות המיידיות והצ'אטים ווטסאפ ואילו אינסטגרם מתגאה בכמיליארד משתמשים.

אבל צוקרברג לא מעוניין להסתפק בכך ומעוניין לחבר גם את יתר המיליארדים שכרגע חיים אופליין ומהווים שוק פוטנציאלי מעניין ומכניס מאוד, אם וכאשר ייזכו בגישה לאינטרנט.

רוצה לחבר את העולם

פייסבוק החלה לעסוק ברצונה "לחבר את העולם" (connect the world) – שמהווה גם משחק מילים בין חיבור לרשת לחיבור רגשי ואיחוד לבבות – לפני כחמש שנים. "אנחנו מאמינים שכולם ראויים להיות מחוברים", כתב אז צוקרברג, שמאז, סיפק כבר חיבור לרשת ללמעלה מ-100 מיליון בני אדם.

כעת מודיעה החברה שבכוונתה להאיץ את התהליך, ולכן היא משיקה את פרויקט הקישוריות שלה, Facebook Connectivity. תחת שם זה החברה תשלב את כל היוזמות השונות שלה, בכדי לחבר את כלל תושבי העולם לאינטרנט.

"יחד עם מאות שותפים על פני עשרות מדינות, פייסבוק פועלת בכדי לסייע להתגבר על אתגרי קישוריות גלובליים של נגישות, אפשרויות כספיות ומודעות, בתקווה שיום אחד, לכולם תהיה גישה באיכות גבוהה לאינטרנט", נכתב באתר הפרויקט.

Facebook Connectivity יובל על ידי דן רבינוביץ', נשיא ARRIS Enterprise Networks לשעבר, שהוביל, לאחר המיזוג בינה לבין Ruckus Networks, את תחום העסקים החדש של השתיים תוך התמקדות בפיתוח תשתיות עבור רשתות IP אלחוטיות וקוויות.

רבינוביץ', הרכש החדש שהצטרף באחרונה לפייסבוק, כתב בפרופיל הלינקדאין שלו: "בואו נחבר את מיליארד האנשים הבאים לאינטרנט!".

אין טכנולוגיה קסומה

לפי הביזנס אינסיידר, חלק מהתוכניות הקיימות של פייסבוק שיכנסו תחת למטריית הפרויקט הם למשל: Internet.org (שכונה בתחילה Free Basics) – תכנית לספק גישה חופשית למספר שירותי אינטרנט נבחרים למשתמשי הסלולר בשווקים מתעוררים; Terragraph – פרויקט לפיתוח אינטרנט אלחוטי במהירות גבוהה בעבור סביבות עירוניות; פרויקט Telecom Infra – מאמצים לפיתוח תשתית תקשורת טובה יותר בתוך עבודה עם חברות תקשורת אחרות; High-Altitude Connectivity – מאמציה של פייסבוק בתחום איוש כלי טייס ולוויינים הנמצאים בגובה רב באמצעים להספקת קישוריות אינטרנט. פרויקט זה יימשך למרות שלאחרונה הודיעה החברה על ויתור על מיזם הקישוריות דרך רחפנים, פרויקט אקילה,  , שלא הצליח להמריא.

יאל מגווייר, סגן נשיא להנדסה בפייסבוק אמר ל-CNET כי אין דרך פלא להצליח במשימה של חיבור העולם כולו לרשת. "לא תהיה טכנולוגיה קסומה או תכנית עסקית או שינוי בודד במדיניות רגולטורית שישנו את זה, אנחנו באמת מאמינים שמדובר במאמץ רחב ומגוון שנדרש בכדי לעשות זאת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים