שוק הטלפונים החכמים: מהפך

הדו"ח הרבעוני של IDC: סמסונג אמנם ממשיכה להוביל את השוק, אבל לראשונה אי פעם היא רואה מאחוריה את וואוי ● ומה עם אפל ושיאומי?

הפגיעות החדשה אפשרה לתוקפים לפענח מידע שנשלח לטלפונים נגועים. צילום אילוסטרציה: BigStock

שוק הטלפונים החכמים, לפחות לפי הדו"ח הרבעוני של IDC, חווה סוג של מהפך ברבעון השני של 2018. סמסונג (Samsung) אמנם ממשיכה להוביל את השוק, אבל לראשונה אי פעם היא רואה מאחוריה את וואוי (Huawei). זו השאירה מאחור את אפל (Apple) במרחק משמעותי למדי בהיבט של נתח שוק, וליצרנית הסינית הגדולה ביותר של טלפונים חכמים זו מהווה חותמת לרבעון שנחשב לאחד הטובים ביותר שלה בהיבט של מכשירי הטלפון.

וואוי הגיעה ברבעון הזה לנתח שוק של 15.8% וזאת לעומת 11% ברבעון המקביל בשנה שעברה, עם גידול מכירות מרשים של 40.9% לכמות של 54.2 מליון יחידות. אפל, שכנראה שוב תדווח על הכנסות שיא, ראתה במקביל גידול של 0.7% בלבד ל-41.3 מיליון טלפונים ועם גידול קל של נתח השוק מ-11.8% ל-12.1%.

הירידה החזקה של מכירות הטלפונים של סמסונג

שתי החברות נהנו מאוד מהירידה החזקה של מכירות הטלפונים של סמסונג שסבלה מרבעון רע. נתח השוק שלה ירד מ-22.9% ל-20.9% והמכירות, במונחים של שנה לשנה, הסתכמו בירידה של 10.4% ל-71.5 מיליון יחידות. פתאום המרחק ממקום שני יותר קצר מאי פעם.

הגידול המשמעותי של וואווי, וגם של שאומי (Xiaomi) שצמחה ב-48.8% ברבעון הנוכחי למכירות של 31.9 מיליון יחידות לעומת 21.4 מיליון ברבעון השני של 2017 ועם גידול משמעותי בנתח השוק מ-6.2 ל-9.3%, מגיע על רקע המשך ירידה של כלל מכירות הטלפונים החכמים מזה רבעון שלישי ברציפות מה שמתחיל כנראה להראות סימנים של מיתון. בסך הכל נמכרו 342 מיליון טלפונים חכמים ברבעון השני של 2018 וזו ירידה של 1.8% לעומת הרבעון הראשון של 2017 בו נמכרו 348.2 מיליון מכשירים.

גם אופו (Oppo), שפחות מוכרת ומוכרת בישראל, צמחה ב-5.1% בהשוואה בין הרבעונים ונתח השוק שלה עומד על 8.6% עם מכירות של 29.4 מיליון יחידות.

ההתחזקות של רוב היצרניות הגדולות באה על חשבון הקטנות. שאר השוק, מעבר לחמש הגדולות המוזכרות לעיל, אחראי כיום ל-33.2% לעומת 40.1% ברבעון המקביל של 2017.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים