אפל לא תאשר עוד יישומים מבוססי מיקום ל-iPhone

הכוונה היא ליישומים שעושים שימוש במערכת ה-GPS של המכשיר על מנת להפיץ פרסומות תלויות מיקום ● אפל לא נימקה את האיסור, ואין להסיק ממנו שהיא מתכוונת להתעלם משוק זה - במיוחד לאחר שבחודש שעבר רכשה חברה שמציעה פלטפורמת פרסום למכשירים סלולריים

אפל (Apple) הודיעה למפתחים מצד שלישי, כי לא תאשר עוד יישומים למכשירי iPhone שנעזרים במערכת ה-GPS של המכשיר כדי להפיץ פרסומות תלויות מיקום.

החברה לא נימקה את האיסור, אך בהודעה שפורסמה בבלוג המפתחים של iPhone נכתב, כי יישומים תלויי מיקום חייבים לספק "מידע מועיל". עוד צוין בהודעה, כי אם היישום "עושה שימוש בנתוני המיקום בעיקר כדי לפרסם מודעות ממוקדות בהתאם למיקום המשתמש, הוא יוחזר למפתח כדי שיתוקן, אחרת לא ניתן יהיה להציע אותו בחנות App Store".

פרסומות תלויות מיקום אמורות להניב הכנסות משמעותיות. חנויות ומסעדות יכולות, למשל, להציע מבצעים ותלושי הנחה ללקוחות פוטנציאליים שעוברים בסמוך לבית העסק. אולם, אין למהר ולהסיק מהאיסור שאפל מתכוונת להתעלם משוק זה – במיוחד משום שבחודש ינואר רכשה את Quattro Wireless, חברה שמציעה פלטפורמת פרסום למכשירים סלולריים, תמורת 275 מיליון דולרים.

כזכור, לפני כחודשיים הודיעה גוגל (Google) על כוונתה לרכוש את AdMob, חברה שעוסקת בפרסום בבאנרים, תמורת 750 מיליון דולרים. בין השאר, מבקשת גוגל לספק באמצעות הרכישה פרסומות רלוונטיות למי שעורכים חיפוש בעזרת הטלפון הסלולרי.

יצוין, כי המשתמשים בטלפונים חכמים מורידים יישומים בקצב מסחרר, ובכך מכשירים את הקרקע לפרסום עתידי בהם. בגרטנר (Gartner) צופים, כי ברחבי העולם יורידו השנה למעלה מ- 4.5 מיליארד עותקים של יישומים סלולריים, וכי ההכנסות בחנויות היישומים יסתכמו ב- 6.8 מיליארד דולרים. עד 2013 עתידים מספרים אלה לגדול פי ארבעה, והנתח של ההכנסות מפרסום בעוגת ההכנסות הכוללת עתיד לגדול.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים