רשמית: מיקרוסופט רוכשת את GitHub – תמורת 7.5 מיליארד דולר

חברת הענק רוכשת את פלטפורמת פיתוח התוכנה בעסקת מניות שצפויה להיסגר בסוף השנה ● GitHub תישאר עצמאית ותנוהל על ידי נט פרידמן, לשעבר מנכ"ל Xamarin, שנרכשה בעצמה על ידי מיקרוסופט

Github. צילום: BigStock

לאחר שהבוקר (ב') פורסמו בכלי התקשורת דיווחים כי מיקרוסופט (Microsoft) רוכשת את GitHub, אחר הצהרים הגיעה ההודעה הרשמית. חברת הענק פרסמה עם פתיחת המסחר בנסדא"ק כי היא קונה את פלטפורמת פיתוח התוכנה הפופולרית תמורת סכום של כ-7.5 מיליארד דולר, שישולם כולו במניות החברה.

בהודעה נטען ש-"ביחד, שתי החברות יאפשרו למפתחים להשיג יותר בכל אחד משלבי הפיתוח, להגביר את השימוש של ארגונים ב-GitHub ולהביא את הכלים של מיקרוסופט לקהלים חדשים".

בשתי החברות חוזים כי העסקה צפויה להיסגר עד לסוף השנה, בהינתן האישורים הרגולטוריים המתאימים. עוד נמסר כי GitHub תישאר עצמרית וכי כתוצאה מהרכישה ימונה לה מנכ"ל חדש – נט פרידמן, לשעבר מנכ"ל Xamarin, שאותה רכשה מיקרוסופט לפני כשנתיים. כריס וונסטראת', מייסד במשותף של GitHub, יצטרף לענקית מרדמונד כיועץ טכנולוגי.

הבוקר טען אחד המקורבים למשא ומתן שהיה בין החברות באזני כתב בלומברג (Bloomberg) כי GitHub נמכרה למיקרוסופט במקום לצאת לציבור כיוון שקברניטי החברה התרשמו במיוחד ממנכ"ל ענקית הטכנולוגיה, סאטיה נאדלה, המקדם עיסוק בקוד פתוח מאז כניסתו לתפקיד. בניגוד לעמדתה המקורית על פיתוח תוכנות קוד פתוח, בשנים האחרונות, הפכה מיקרוסופט לפתוחה בהרבה לקהילת הקוד הפתוח, והצטרפה ליוזמת קוד פתוח (OSI) כחברה מלאה בספטמבר. בנוסף מפעילה הענקית מרדמונד מקורות קוד פתוח שונים לחלונות (Windows) שלה.

מאגר קוד עצום

GitHub הוא מאגר קוד עצום שהפך לפופולרי במיוחד בקרב מפתחים וחברות, המארחים בשירות את הפרויקטים שלהם. בין ענקיות הטכנולוגיה שמשתמשות בשירות ניתן למנות את אפל (Apple), גוגל (Google) ואמזון, בין השאר.

מיקרוסופט עם זאת היא מחברות ההיי-טק המובילות שעושות שימוש ב-GitHub, ויש לה יותר מאלף עובדים שעוסקים בהכנסת קודים למאגרים על GitHub. החברה אף מאחסנת את ה-Windows File Manager ב-GitHub. שירות זה הוערך לאחרונה ב-2 מיליארד דולר, נכון לשנת 2015.

טרם נודע מה הסכום המדויק שמיקרוסופט שילמה על רכישת GitHub.

הרכישה תספק לחברה גישה ללא פחות מכ-27 מיליון מפתחי תוכנה – אם כי לא כולם נרגשים מהרעיון שמיקרוסופט העוצמתית תשתלט על GitHub.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים