דיווחים: מיקרוסופט רכשה את GitHub

בעקבות הנהגתו של המנכ"ל שלה, סאטיה נאדלה, ונטייתו לעבר טכנולוגיית הקוד הפתוח, עושה החברה ככל הנראה מהלך שיאפשר לה להגיע ללא פחות מ-27 מפתחי תוכנה ולשרת אותם ● הבשורה על העסקה אמורה להגיע כבר היום (ב')

Github. צילום: BigStock

לאחרונה החלו דיווחים על כך שמיקרוסופט (Microsoft) נמצאת במשא ומתן רציני לרכישה אפשרית של GitHub – תוכנת קוד פתוח לניהול גרסאות ושירות אחסון מבוסס רשת, בעבור מיזמי פיתוח תוכנה. על פי דיווח שהתפרסם אתמול (א') בבלומברג (Bloomberg), ההסכמה הסופית על הרכישה הושגה, וייתכן שתוכרז רשימת כבר היום.

דיווחים קודמים גרסו כי מיקרוסופט מעוניינת לרכוש את GitHub כבר במשך שנים, וייתכן שהעזיבה הקרובה של מנכ"ל GitHub, כריס וונסטראט, היא הזרז לחידוש המגעים לרכישה באחרונה.

סאטיה נדאלה – דוחף לקוד פתוח

בעקבות ההתקדמות בשיחות, אחד מהאנשים המעורבים בפרסום המידע בנוגע לעסקה גם ציין באזני בלומברג כי שירות אירוח האתרים בחר למכור את החברה למיקרוסופט במקום לצאת לציבור, כיון שקברניטיו התרשמו במיוחד ממנכ"ל ענקית הטכנולוגיה, סאטיה נאדלה, המקדם עיסוק בקוד פתוח מטעם החברה מאז כניסתו לתפקיד. בניגוד לעמדתה המקורית על פיתוח תוכנות קוד פתוח, בשנים האחרונות, הפכה מיקרוסופט לפתוחה בהרבה לקהילת הקוד הפתוח, והצטרפה ליוזמת קוד פתוח (OSI) כחברה מלאה בספטמבר. בנוסף מפעילה הענקית מרדמונד מקורות קוד פתוח שונים לחלונות (Windows) שלה.

GitHub הוא מאגר קוד עצום שהפך לפופולרי במיוחד בקרב מפתחים וחברות, המארחים בשירות את הפרויקטים שלהם. בין ענקיות הטכנולוגיה שמשתמשות בשירות ניתן למנות את אפל (Apple), גוגל (Google) ואמזון, בין השאר.

מיקרוסופט עם זאת היא מחברות ההיי-טק המובילות שעושות שימוש ב-GitHub, ויש לה יותר מאלף עובדים שעוסקים בהכנסת קודים למאגרים על GitHub. החברה אף מאחסנת את ה-Windows File Manager ב-GitHub. שירות זה הוערך לאחרונה ב-2 מיליארד דולר, נכון לשנת 2015.

טרם נודע מה הסכום המדויק שמיקרוסופט שילמה על רכישת GitHub.

הרכישה תספק לחברה גישה ללא פחות מכ-27 מיליון מפתחי תוכנה – אם כי לא כולם נרגשים מהרעיון שמיקרוסופט העוצמתית תשתלט על GitHub.

מיקרוסופט סירבה להגיב לחדשות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מנשה

    יום רע עבור קהילת ה- open source. מה כבר מיקרוסופט יכולה לעשות לכזו תוכנה טובה? רק לגרוע. אולי יעברו ל- gitlab או bitbucket

אירועים קרובים