לא רק אקזיטים: סטארט-אפים שמשלבים טכנולוגיה וחברה

התאמת אפליקציות לבעלי מוגבלויות, זירת מסחר לחקלאים, פלטפורמה לפתרון אתגרי גיל המעבר ועמדות היגיינה במדינות מתפתחות ועוד ● אומת הסטארט-אפים ממשיכה לפרוץ גבולות, הפעם באקסלרטור של עמותת בוגרי 8200

נטע לי מאירי-יערי, מנכ"לית התוכנית החברתית של עמותת בוגרי 8200. צילום: עומר כהן

המונח סטארט-אפים מקושר, בדרך כלל, לאקזיטים, רווחים וכמובן טכנולוגיות חדשות וחדשנות. אלא שלחלק מהם יש, מעבר לרצון לצמוח, לגדול ולהרוויח, מטרה נוספת – חברתית, שיכולה לעזור למילוי צרכים שונים של החברה והקהילה.

על בסיס זה נבנתה תכנית ההאצה (אקסלרטור) של עמותת בוגרי 8200, שהמחזור הרביעי שלה הגיע באחרונה לסיומו. התכנית כוללת מיזמים חברתיים-טכנולוגיים של יזמים שונים, לאו דווקא בוגרי היחידה. הסטארט-אפים שסיימו את התכנית, שאליה הם נבחרו מתוך יותר מ-220 מועמדים, הציגו את הפרויקטים שיצרו בערב מיוחד שהתקיים בשבוע שעבר.

סטארט-אפים חברתיים יוצרים טכנולוגיות שמסייעים לאלה שזקוקים לכך בהיבטים שונים, רפואיים ואחרים. היטיבה לבטא זאת נטע-לי מאירי-יערי, מנכ"לית התוכנית החברתית של עמותת בוגרי 8200, שאמרה כי "עולם היזמות החברתית-טכנולוגית נמצא בעליה מתמדת מאז התחיל להתפתח בישראל. ההצלחה של הסטארט-אפים החברתיים אינה רק שלהם אלא ההצלחה של כולנו, כחברה".

אלה הסטארט-אפים שהשתתפו במחזור הנוכחי של התכנית

Slyde. סמנכ"ל טכנולוגיות: גיל משעל
החברה יצרה מערכת אוטומציה עבור עולם התחבורה של בתי הספר, מבוססת Big Data, שפועלת לשיפור בטיחות התלמידים וייעול מערך ההסעות. היא עושה זאת באמצעות מתן התראות בזמן אמת על סטטוס הילדים בדרכם אל ומבתי הספר, ובניית קהילה בין מערך ההסעות, המוסד החינוכי וההורים.

גיל משעל, מנכ"ל Slyde. צילום: יח"צ

גיל משעל, סמנכ"ל הטכנולוגיות של Slyde. צילום: יח"צ

Farmster. מנכ"ל: אדם אברמסון
זירת המסחר הדיגיטלי ליצירת עסקות, שאותה פיתחה החברה, מיועדת לחקלאים במדינות מתפתחות. הפתרון מאפשר לחקלאים לפרסם את היבול שלהם באינטרנט לפני הקציר, באמצעות שליחת הודעת SMS פשוטה, כדי לאפשר לקניינים למצוא אותו באופן דיגיטלי, דרך אפליקציית Farmster. החברה פעילה בטנזניה עם מעל 600 רישומי יבול.

אדם אברמסון, מנכ"ל Farmster. צילום: יח"צ

אדם אברמסון, מנכ"ל Farmster. צילום: יח"צ

Soapy. מנכ"ל: מקס סימונובסקי
החברה פיתחה עמדות היגיינה אוטונומיות במדינות מתפתחות, נטולות תשתיות מים ואנרגיה. העמדות מעניקות גישה בכל שעות היממה הן למים נקיים, המיוצרים מהלחות שבאוויר, והן לסבון בפורמולציה ייחודית שפותחה על ידי צוות המיזם.

מקס סימונובסקי, מנכ"ל Soapy. צילום: יח"צ

מקס סימונובסקי, מנכ"ל Soapy. צילום: יח"צ

Bubble. מנכ"לית: נעמי רודיך
זוהי חברה של נשים למען נשים, שפועלת לפתרון אתגרי גיל המעבר שעמם מתמודדות כמיליארד נשים, ביניהם תופעת גלי החום, שנותרה ללא מענה אפקטיבי עד היום. באמצעות פלטפורמת מציאות מדומה, המשלבת פסיכולוג וירטואלי, Bubble מקלה על תסמיני גיל המעבר בפנים הפסיכולוגי והפיזיולוגי, וכבר הצליחה לשנות את איכות חייהן של הנשים המשתמשות במוצר.

נעמי רודיך, מנכ,לית Bubble. צילום: איה הקטין, סטודיו רגעים לתמיד

נעמי רודיך, מנכ,לית Bubble. צילום: איה הקטין, סטודיו רגעים לתמיד

6Degrees. מנכ"לית: מירי ברגר
החברה פיתחה צמיד שמאפשר שליטה מלאה במכשירים חכמים ומדמה פעולת עכבר עבור אוכלוסיות שאיבדו שימוש מלא בכף ידן. הצמיד מוגן הפטנטים מתחבר דרך בלוטות' (Bluetooth) לכל מערכת הפעלה, מתרגם את תנועת המשתמש לשליטה מלאה ומתאים את עצמו ליכולותיו. יישום הטכנולוגיה של 6Degrees מצוי בעולמות המציאות הרבודה, שימוש צבאי/ביטחוני וטכנולוגיה מסייעת.

מירי ברגר, מנכ"לית 6Degrees. צילום: רבקה נעמי

מירי ברגר, מנכ"לית 6Degrees. צילום: רבקה נעמי

TuneFork. מנכ"ל: תומר שור
הטכנולוגיה של החברה מבוססת פטנט להתאמת סאונד אישית במכשירים חכמים. הטכנולוגיה מזהה את טביעת השמע האישית של המשתמש באמצעות בדיקה קצרה. אלגוריתם מתוחכם מנתח את תוצאת הבדיקה ומתאים את האודיו בסמארטפון לכל משתמש. ההתאמה, אומרים ב-TuneFork, לא רק משפרת את איכות השמע, אלא גם שומרת על השמיעה מפגיעה אפשרית בשל האזנה לסאונד בלתי מותאם.

תומר שור, מנכ"ל TuneFork. צילום עצמי

תומר שור, מנכ"ל TuneFork. צילום עצמי

SignifiKa. מנכ"ל: שרון אדן
החברה מפתחת טכנולוגיות SDK וענן להתאמת אפליקציות במכשירים ניידים לאנשים בעלי מוגבלויות. הפתרון מוסיף יכולות נגישות רבות לאפליקציה, ביניהן התאמת פונטים, שינוי תצוגה והתאמות לקורא מסך. באמצעות טכנולוגיה זו ניתן להנגיש אפליקציות נייטיב מבוססות מערכות הפעלה מסוג iOS ואפליקציות Hybrid מבוססות HTML5.

שרון אדן, מנכ"ל SignifiKa. צילום: יובל סרפוב

שרון אדן, מנכ"ל SignifiKa. צילום: יובל סרפוב

Pink of view. מנכ"לית: עדי זמיר
האפליקציה של החברה, המבוססת על ענן ומשתמשת בבינה מלאכותית, מאפשרת לנשים לחשב את הסיכון לחלות בסרטן שד שאינו על רקע משפחתי או גנטי. היא מציגה הערכה ויזואלית ראשונית של הסיכוי לחלות, על בסיס מודל סבירות מתמטי. כמו כן, מוצעת הפעולה המומלצת שיש לנקוט, בהסתמך על הסיכון המחושב.

עדי זמיר, מנכ"לית Pink of view. צילום עצמי

עדי זמיר, מנכ"לית Pink of view. צילום עצמי

Back Yard. מנכ"ל: איתן טופז

אנחנו גרים כמה מטרים מהשכנים שלנו, אך רמת שיתוף הפעולה בינינו לבינם היא בדרך כלל מינימלית, במקרה הטוב. Back yard היא אפליקציה חברתית המבקשת לפתור בעיה זו, לעודד שיתופי פעולה, לקדם חלוקת משאבים ולחזק את רמת האינטראקציה בין השכנים.

טופז איתן, מנכ"לית Back Yard. צילום: יח"צ

טופז איתן, מנכ"לית Back Yard. צילום: יח"צ

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ראובן וינר

    מעונין לשתף ידע במיזם לטובת מימוש יכולות וכישורים של כל אדם

אירועים קרובים