האלוף שפרן, ראש אגף התיקשוב, יסיים את תפקידו ויפרוש מצה"ל

האלוף עמי שפרן התמודד באחרונה על תפקיד ראש מפא"ת מול תת-אלוף אופיר שוהם, מפקד לוט"ם לשעבר, שזכה במינוי ● על תפקידו של שפרן מתמודדים כמה קצינים בכירים: תא"ל שחר קדשאי - ראש חטיבה הטכנולוגית בזרוע היבשה, ותא"ל נחום בסלו - קשר"ר וראש מטה אגף התיקשוב ● דובר צה"ל: "דיוני השיבוצים בצה"ל לא נערכים באמצעות כלי התקשורת

אלוף עמי שפרן, ראש אגף התיקשוב בצה"ל, צפוי לסיים את תפקידו בקרוב – כך נודע לאנשים ומחשבים. טרם פורסם מועד סופי למהלך, אולם גורמים המקורבים לאגף העריכו כי שפרן יסיים את תפקידו בעוד חודשים ספורים, בקיץ הקרוב. אלה העריכו עוד, כי שפרן יפרוש ככל הנראה מהצבא, בתום 38 שנות שירות.

אחת הסיבות להחלטתו של שפרן לפרוש מהשירות היא כישלונו בהתמודדות על תפקיד ראש מפא"ת. שפרן התמודד על תפקיד ראש המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתיות טכנולוגיות במשרד הביטחון, מול תת-אלוף אופיר שוהם – עד לא מכבר מפקד יחידת לוט"ם ואחד מפקודיו של שפרן. תפקיד ראש מפא"ת נחשב ליוקרתי במיוחד, כיוון שמדובר בגוף בין-זרועי השייך למשרד הביטחון, אולם אחראי על כל תוכניות המחקר והפיתוח הביטחוניים במדינת ישראל.

על פי המסורת הנהוגה, בראש גוף זה עומדים אזרח וקצין לסירוגין. כעת ממלא את התפקיד אזרח: תא"ל (מיל') שמואל קרן, וכיוון שהוא היה צפוי לסיים את תפקידו, החלה התמודדות במטה הכללי על המינוי. שפרן ראה עצמו מועמד ראוי, ואף זכה לגיבוי של הרמטכ"ל, רב-אלוף גבי אשכנזי, ושל תא"ל (מיל') פנחס בוכריס – עד לא מכבר מנכ"ל משרד הביטחון. אולם שר הביטחון, אהוד ברק, בחר לתפקיד את תא"ל שוהם. את מקומו של שוהם בלוט"ם החליפה אלוף משנה אילה חכים, מפקדת ממר"ם לשעבר, שצפויה לקבל דרגת תת-אלוף.

למרות שמועד הפרישה של שפרן אינו ידוע, הרי שכבר יש כמה קצינים בכירים הרואים עצמם מועמדים לרשת את מקומו. שני השמות החמים שמוזכרים כיום באגף התיקשוב הם קצינים בכירים: תא"ל שחר קדשאי – ראש חטיבה הטכנולוגית בזרוע היבשה ותא"ל נחום בסלו – קשר"ר (קצין תיקשוב ראשי) וראש מטה (מספר 2) אגף התיקשוב.

שפרן התגייס לצה"ל בשנת 1972 כחייל בגולני ובהמשך עבר לחיל הקשר והאלקטרוניקה. חלק גדול משירותו הצבאי עשה במערך הטכנולוגי של חיל המודיעין, ולאחר ששב משליחות בארצות הברית, שימש כראש מטה לשכתו של שאול מופז, אז שר הביטחון.

שפרן הוא ראש אגף התיקשוב השלישי, מאז הוקם האגף לפני שבע שנים. ראש האגף הראשון היה אלוף יצחק (חקי) הראל, שכיהן בתפקיד פחות משנה, וכיום משמש כמנכ"ל רכבת ישראל. החליף את הראל אלוף אודי שני, אשר שימש בתפקיד ארבע שנים, עד שפרש ב-2006 ופינה את מקומו לשפרן. לפני כמה שבועות מונה שני לתפקיד מנכ"ל משרד הביטחון, לאחר שהיה ראש סיב"ט במשרד הביטחון.

מדובר צה"ל נמסר, כי "דיוני השיבוצים בצה"ל לא נערכים באמצעות כלי התקשורת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים