תחרות קולר השנתית לסטארט-אפים בתחילת דרכם יוצאת לדרך

זוהי השנה השנייה של התחרות שמקיימת הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב תבחר את הסטארט-אפ הזוכה ותעניק לו 100,000 דולר כמענק השקעה לפיתוח

ד"ר איריס גינזבורג, ג'רמי קולר ופרופ' משה צבירן. צילום: ישראל הדרי

תחרות קולר השנתית של הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל-אביב לסטארט-אפים בתחילת דרכם יוצאת לדרך. זו השנה השנייה בה מתקיימת "תחרות קולר – סטארט-אפ של 100,000 דולר" (The Coller $100,000 Startup Competition), שזהו הפרס הניתן כמענק ההשקעה לסטארט-אפ הזוכה.

התחרות מיועדת לסטודנטים או בוגרים צעירים של אוניברסיטת תל-אביב, אשר לוקחים חלק במיזמים בתחילת דרכם. מטרתה היא לסייע ולקדם את המיזמים, באמצעות ההשקעה הכספית הנדיבה למיזם המנצח, חשיפה ותמיכה המוצעת וליווי מקצועי.

גם השנה התחרות פתוחה למיזמים מעולמות תוכן שונים ומגוונים, לדוגמה: פתרונות מקוונים, Bio-Medical, אפליקציות, משחקים, עיתונות, פנאי ועוד.

מתוך עשר החברות שיעלו לשלב הגמר בתחרות, חמש החברות המובילות יציגו את המיזם שלהן בפני חבר השופטים הכולל, בין היתר, חברי סגל הפקולטה לניהול, מנהלי קרנות הון סיכון ויזמים. בין השופטים: ג'רמי קולר, המייסד והמנכ"ל של קולר קפיטל (Coller Capital); יזהר שי – שותף מנהל בקיינן פרטנרס (Canaan Partners); צחי וייספלד – מנכ"ל Microsoft For Start-Ups; פיונה דרמון – שותפה בקרן JVP; ד"ר איריס גינזבורג, מנהלת תכניות ה-MBA בחדשנות ויזמות; ואחרים.

"התנסות מעשית בשילוב ידע וכלים עסקיים וניהוליים"

לדברי פרופ' משה צבירן, דיקאן הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל-אביב: "האקדמיה היא בסיס פורה להצמחת ההון האנושי, שמוביל את ערכי היזמות והחדשנות. התחרות היא נדבך נוסף בפעילות הענפה שלנו, לקידום ויישום ערכים אלה בכל תחומי ההוראה והמחקר. התחרות מעודדת ומאפשרת ליזמים בתחילת הדרך התנסות מעשית בשילוב ידע וכלים עסקיים וניהוליים, המקנים ערך מוסף משמעותי לכל משתתפי התחרות".

ד"ר גינזבורג, מנהלת תכנית ה-MBA ביזמות וחדשנות בפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל-אביב מוסיפה כי "הצלחת התחרות עם השקתה בשנה שעברה, הובילה להתעניינות רבה של יזמים ושל משקיעים וקרנות הון סיכון. עבור סטארט-אפים בראשית דרכם, המפגש עם מנטורים מהאקדמיה ומתחום ההיי-טק, הוא, במקרים רבים, אבן דרך משמעותית בהתפתחות המיזם".

ניתן להגיש מועמדות לתחרות קולר עד ה-1 במאי. תנאי הסף להשתתפות בתחרות הם שלפחות אחד מחברי הקבוצה יהיה סטודנט או בוגר צעיר של אוניברסיטת תל-אביב (עד חמש שנים מסיום הלימודים). מכיוון שמדובר בסטארט-אפים בתחילת דרכם, על המיזם להיות בשלב שיוכל להציג אבטיפוס (פרוטו-טייפ) מוכח ופועל, ובמידה שיש השקעה ראשונית, התנאי הוא שההשקעה החיצונית לא תעלה על 250,000 שקל.

הסטארט-אפ הזוכה בתחרות יוכל לבחור בין מענק השקעה לפיתוח המיזם בהיקף של 100,000 דולר, לבין פרס כספי בסך של 5,000 דולר.

כל עשרת המיזמים שיגיעו לשלב הגמר יזכו בחשיפה בפני קהל מתעניינים ומשקיעים בגמר התחרות, אשר ייערך השנה ביום רביעי ה-6 ביוני, ובנוסף, יזכו לקבל ייעוץ פיננסי וייעוץ משפטי פרטני.

בשנה שעברה, בפעם הראשונה שבה נערכה התחרות, זכה הסטארט-אפ Easy2Hike, של היזמים ארז טלגם בוגר תכנית ה-MBA בניהול טכנולוגיה, יזמות וחדשנות בפקולטה לניהול באוניברסיטת תל-אביב ושותפו אורי בר. Easy2Hike מספק פלטפורמה ייחודית היוצרת סטנדרט חדש לטיולים רגליים ומשפרת את החוויה בעבור המבקרים בפארקי טבע ברחבי העולם. במקביל למטיילים, גם מנהלי הפארק מקבלים כלים מתקדמים המאפשרים להם לייצר תובנות לגבי התנהגות המבקרים ובאמצעותן ליצור חוויה מותאמת אישית חדשה, לשפר את ניהול הפארק ולהגדיל את ההכנסות.

אתם מוזמנים להתרשם ואולי אף להירשם לתחרות באתר.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים