החרם הגדול: ארצות הברית תעניש את ZTE בשבע שנות בדידות

החברה מכרה ציוד תקשורת וטלקום לצפון קוריאה ולאיראן - מדינות שהחוק האמריקני קובע שאסור לקיים עמן קשרי מסחר ● על כן, למשך שבע שנים לא תוכל לרכוש ולקבל ציוד מחברות אמריקניות

נענשים ונהנים. אילוסטרציה: Gearstd/BigStock

יצרנית הטלפונים ותשתיות התקשורת הסינית ZTE אף פעם לא זכתה לאהדה גדולה מצד הממשל האמריקני, ומתברר שהמגמה הזו ממשיכה.

לפי פרסומים בארצות הברית, החברה הסכימה לשלם קנס בגובה של כ-1.2 מיליארד דולר לאחר שנקבע כי מכרה ציוד תקשורת וטלקום לצפון קוריאה ולאיראן, מדינות שהחוק האמריקני קובע שאסור לקיים עמן קשרי מסחר – לאור העובדה של-ZTE יש גם חברה בת בארצות הברית.

אבל כחלק מהדיונים וההסכמות שהובילו להודאה של ZTE ולקביעת גובה הקנס, הייתה צריכה החברה הסינית גם לסלק משורותיה אנשים מההנהלה שהיו אחראים למכירות הללו. עם זאת, לפי משרד המסחר האמריקני, לא רק שהם לא סולקו, חלקם אף קיבלנו בונוסים על העסקאות.

התגובה לא איחרה להגיע: ZTE לא תוכל לרכוש ולקבל ציוד מחברות אמריקניות. זה אומר, למשל, שהיא לא תוכל לשלב במכשירי הטלפון שלה את המערכות מובילות ממשפחת ה-Snapdragon של קוואלקום (Qualcomm) וכן לא תוכל לרכוש רכיבי זיכרון מיצרניות שהנהלתן בארצות הברית.

"ZTE הונתה את משרד המסחר. במקום לנזוף ולהעניש עובדים של ZTE ואת ההנהלה הבכירה, ZTE נתנה להם פרסים. לא ניתן להתעלם מהתנהגות חמורה כזו", אמר שר המסחר ווילבאר ל. רוס.

העונש הוא לתקופה של כשבע שנים, וכנראה שהוא יפגע קשות לפחות בעסקי הטלפונים של ZTE.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים