כש-App Store צונחת – Google Play פורחת

הירידה בכמות האפליקציות בחנות של אפל מוסברת במדיניות המחמירה של הענקית, כמו גם בשינויים טכנולוגיים שגרמו למחיקת אפליקציות ישנות שלא עודכנו לארכיטקטורת 64 ביט

App Store.

בפעם הראשונה מאז שהוקמה, חנות האפליקציות של אפל (Apple) – ה-App Store, מראה נחיתות לעומת חנות האפליקציות Google Play של גוגל (Google).

לפי נתונים של הבלוג Appfigures, המספק נתונים למפתחי אפליקציות, שנת 2016 הייתה שנה טובה מאוד למפתחים, שסיפקו את הכמות הגדולה ביותר של אפליקציות לשנה אחת.

ואולם ב-2017 חלה ירידה בכל המדדים שנבדקו בהקשר לחנות של אפל, לעומת החנות של גוגל: בעוד ה-App Store של אפל קטנה מ-2.2 מיליון ל-2.1 מיליון אפליקציות, החנות של גוגל צמחה בקצב דומה לשנים קודמות והגיעה ליותר מ-3.5 מיליון אפליקציות.

הירידה בכמות האפליקציות בחנות של אפל מוסברת במדיניות המחמירה של אפל, כמו גם בשינויים טכנולוגיים שגרמו למחיקת אפליקציות ישנות שלא עודכנו לארכיטקטורת 64 ביט.

גם בכמות האפליקציות הכוללת שהוכנסו לחנות שלה במהלך 2017, אפל נמצאת בנחיתות, כשבפעם הראשונה מאז שהוקמה החנות, חלה ירידה בכמות האפליקציות החדשות השנתית, עם 755 אלף אפליקציות חדשות, שמהוות צניחה של 29% לעומת השנה הקודמת, בעוד בחנות של גוגל פורסמו יותר מ-1.5 מיליון אפליקציות חדשות, המהוות צמיחה של 17% לעומת השנה הקודמת.

עוד ניכרת ירידה בפעילות האפליקציות של אפל במספר האפליקציות שמועברות בין פלטפורמות שונות: מספר האפליקציות שהועברו מאנדרואיד לפלטפורמת iOS עומד על 7,500 אפליקציות בלבד, לעומת כ-17 אלף אפליקציות שהועברו מ-iOS לאנדרואיד. באופן כללי, מתוך סך של חמישה מיליון אפליקציות לשתי הפלטפורמות, רק 450 אלף מהן זמינות בשתי הפלטפורמות גם יחד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים