"כיום, יותר מתמיד, ה-C מתמזג עם ה-IT"

"ברמת הטכנולוגיה, אנחנו רואים מערכות תקשורת ומחשוב הפועלות במשולב, וברמת העובדים - בעוד שלוש שנים תהיה פחות הפרדה ביחידות המחשוב השונות; יהיו מומחים בתחומם - אבל הם יעבדו ביחד", אמר בועז יהודה, מנכ"ל טלדור תקשורת

בועז יהודה, מנכ"ל טלדור תקשורת. צילום: פלי הנמר

"כיום, יותר מאי פעם, עולם ה-ICT חווה מיזוג, וה-C מתאחד עם ה-IT. זה קורה ויקרה בשתי רמות: ברמה הטכנולוגית, שם אנחנו כבר רואים מערכות תקשורת ומחשוב שפועלות במשולב, וברמת העובדים – בעוד שלוש שנים מהיום תהיה פחות הפרדה ביחידות המחשוב השונות. יהיו מומחים בתחומם – אבל הם יעבדו ביחד", כך אמר בועז יהודה, מנכ"ל טלדור תקשורת מקבוצת טלדור, בראיון לאנשים ומחשבים.

יהודה מונה לתפקיד בינואר השנה והחליף את טירן לוי, ששימש בתפקיד מאז מאי 2011. יהודה, 54, היה מנכ"ל גטר טק במשך יותר מחמש שנים. הוא בעל ניסיון בינלאומי של כשלושה עשורים בשירות, מכירות, שיווק וניהול בארץ ובחו"ל. במשך 10 שנים עבד יהודה בסאן (Sun), כמנהל צוות השיווק ומכירות המוצרים באזור אגן הים התיכון ומחוצה לו – ב-21 מדינות. כן הוא שימש במשך כשש שנים כמנכ"ל סאן בישראל. יהודה פרש מסאן בספטמבר 2008, אז החליף אותו דן טולדנו. לפני כן, הוא היה ממקימי סניף EMC בישראל, שם ניהל את תחום המכירות למערכות פתוחות.

יהודה החל את דרכו בענף באמת מחשוב, כאיש טכני ומנהל מכירות. מאז ועד תפקידו בגטר טק, הוא התמקד בתחום היזמות והפיתוח העסקי, תוך מעורבות פעילה בפתיחת ערוצי שיווק ומכירות ובניהול של כמה חברות סטארט-אפ. בשנים האחרונות היה יהודה הבעלים והמנכ"ל של ליה, המתמחה בפיתוח עסקי בינלאומי ובסיוע ניהולי לסטארט-אפים. הוא בוגר תואר בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה מהטכניון.

בדצמבר 2015 רכשה טלדור את XGlobe הישראלית, המתמחה בפתרונות מחשוב ענן ואירוח שרתים, לפי שווי של 25 מיליון שקלים. "עולם המחשוב כיום הוא עולם של ענן ותשתיות פיזיות המתקיימים זה לצד זה", אמר יהודה. "זה לא עולם של ענן אחד – אלא של עננים. בימינו, המנמ"ר נדרש להבנה יותר רחבה, מערכתית ועסקית, כי עולמות ה-IT משתנים במהירות. בלא הבנה עסקית ומהירות בביצוע – הוא יישאר מאחור. לכן, המלצתי למנמ"רים היא עתיקה אבל חשובה: עליכם להבין את העסק שלכם ולמצוא דרכים להביא לו מהירות ואג'יליות. לשם כך נדרשת תשתית שעונה במהירות לאתגרי העסק".

לדבריו, "לפני כמה שבועות זכינו במכרז החשב הכללי ואנחנו נמנים על מי שיספק לממשלה שירותי ענן. לצד פעילות הענן שלנו, אנחנו יודעים לתת ללקוחות הארגוניים פתרון שיעבוד על השירותים של ספקיות הענן הגדולות – AWS ו-Azure של מיקרוסופט (Microsoft)".

"ישראל איטית בענן לעומת העולם"

יהודה ציין ש-"על אף שהענן בישראל מתפתח בצורה יפה, הרי שבהשוואה לעולם אנחנו איטיים יותר. ככלל, ארגוני אנטרפרייז מקומיים איטיים יותר בהשוואה לעולם בהכנסת טכנולוגיות חדשות. לעומת זאת, בעולמות החדשנות – אנחנו יותר זריזים ומהירים".

הוא התייחס לטלדור תקשורת ואמר כי "בסופו של דבר, אנחנו, כמו גם שאר ספקיות ה-IT, מהווים נדבך חשוב, שמביא חדשנות, ועלינו לסייע למנמ"רים להיחשף לטכנולוגיות החדשות, שמאפשרות זריזות גדולה יותר לעסק. עלינו להכניס את החדשנות לארגונים תוך התחשבות בסיכונים שנמצאים בעולמות האנטרפרייז. אנחנו מעורבים בפרויקטים שכאלה ויודעים לעשות זאת תוך כדי ניהול סיכונים מושכל".

טלדור תקשורת מונה 400 עובדים ומספקת פתרונות מקצה לקצה – לרבות תשתיות IT ותקשורת, טלפוניה, שיתופיות, סיסטם, ענן ואבטחת מידע וסייבר. "אנחנו גוף אינטגרציית התשתיות של טלדור", אמר יהודה. בין לקוחות החברה ניתן למנות את פוליסיטי, הטכניון, הראל ביטוח והבנק הבינלאומי.

בנובמבר האחרון פורסם בלעדית באנשים ומחשבים שטלדור תקשורת תטמיע את מוצרי אבטחת המידע והגנת הסייבר של טרנד מיקרו (Trend Micro) במשרדי הממשלה. החברה זכתה במכרז החשב הכללי עבור הגנה מקיפה על עמדות קצה ושרתים, בפרויקט בהיקף של כחמישה מיליון שקלים. לאנשים ומחשבים נודע כי שני משרדי הממשלה הראשונים בהם יוטמעו אמצעי אבטחת המידע הם הבריאות והתחבורה.

החברה בראשותו, אמר יהודה, "בנויה על צוות שמוכר תשתיות ואינטגרציה של ארבעה קווי עסקים: טלפוניה ושיתופיות, תקשורת נתונים, סיסטם וענן ואבטחת מידע. לפני כמה חודשים הוקם בטלדור תקשורת גוף ייחודי לתחום אבטחת מידע והגנת הסייבר, שעוסק בייעוץ וגם בהטמעה של מוצרי F5, צ'ק פוינט (Check Point), פאלו אלטו (Palo Alto), פורטינט (Fortinet) וטרנד מיקרו".

לסיכום הוא ציין ש-"השנה נשים דגש חזק על אבטחת מידע ושירותי ענן לסוגיהם. נגדיל את היקף הפעילות שלנו במגוון מגזרים, בעיקר בקרב חברות טכנולוגיה והיי-טק. יתרוננו יבוא לידי ביטוי בעבודה משולבת עם חברות אחיות בקבוצה. כך נעניק ללקוחות מהירות וזריזות".

השתתף בהכנת הכתבה: פלי הנמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים