גוגל שחררה גרסה חדשה של כרום

הגרסה החדשה, המכונה 3.6, כוללת אפשרות להתקנת הרחבות על ידי המשתמשים, וממשקי API ● ברשת נפוצו הערכות, לפיהן כרום 3.6 צפויה להציג תחרות קשה מאי פעם לדפדפנים הוותיקים

יממה בלבד לאחר שמוזילה (Mozilla) שחררה את גרסה 3.6 של פיירפוקס (Firefox), שחררה גוגל (Google) גרסה חדשה של כרום (Crome) עבור סדרת מערכות ההפעלה חלונות (Windows). אחד החידושים העיקריים בגרסה החדשה מכונה Chrome Extensions – אפשרות להתקנת הרחבות על ידי המשתמשים. התכונה פותחה במענה לבקשות רבות של מפתחים ומשתמשים, אשר ביקשו לאפשר התקנה של הרחבות, בדומה לאלו שהיו אחד הגורמים העיקריים להצלחה של פיירפוקס. גם בכרום, בדומה לפיירפוקס, על ההרחבות הפופולריות ביותר נמנים הכלים לחסימה של פרסומות.

"ההרחבות לכרום מבוססות על אותה טכנולוגיה של ריבוי תהליכים, אשר הפכה את הדפדפן למהיר ובטוח יותר. כך מובטח שהן לא יאטו את הדפדפן או יגרמו לקריסתו", כתב בבלוג איאן פט, מנהל מוצר של גוגל. בעבר כבר הציגה ענקית החיפוש אפשרות להתקנת הרחבות בגרסת בטה של כרום ללינוקס (Linux), ובכוונתה להציע בקרוב אפשרות דומה גם בגרסה המיועדת למחשבי מקינטוש.

עוד תומכת הגרסה החדשה בממשקי API חדשים אשר מבוססים על HTML ו- ג'אווה-סקריפט (JavaScript). בין הממשקים החדשים: Web SQL Database API, לאחסון מקומי של נתונים מובנים; WebSockets, להעברה דו כיוונית של נתונים בערוצי תקשורת קבועים; וממשק API נוסף למערכות חלונות בלבד, אשר מאפשר להציג נתונים בשורת המצב של הדפדפן.

אמנם, הצמיחה המרשימה בנתח השוק של פיירפוקס נמשכת, אך לנוכח המאמצים המתמשכים שמשקיעה גוגל בליטושו של כרום, מתחילים חלק ממשתמשי פיירפוקס לשקול מעבר לדפדפן של ענקית החיפוש. מדיון באתר Reddit עולה, כי ההתמקדות של גוגל ביסודות הבסיסיים ביותר של הגלישה באינטרנט – מהירות, יציבות ואבטחה – עולה בקנה אחד עם ההעדפות של רבים מהמשתמשים.יצוין, כי במבחני Dromaeo של מוזילה, במחשב עם מערכת ההפעלה חלונות XP, הביס כרום את פיירפוקס בשלוש מתוך ארבע פעמים. בסוף השנה מתכוונים בגוגל להשיק את מערכת ההפעלה Chrome OS, אשר תתבסס על הדפדפן של החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים