שחר מרקוביץ' מונה לסמנכ"ל מחשוב ודיגיטל באל על

מרקוביץ', ה-CDO של בנק הפועלים, יחליף את עופר צברי שפורש מהחברה לאחר 12 שנים ● אילו עוד משרות בכירות פנויות במשק?

שחר מרקוביץ', סמנכ"ל מחשוב ודיגיטל באל על

אל על הודיעה אמש (ד') כי שחר מרקוביץ', ה-CDO של בנק הפועלים, מונה לתפקיד סמנכ"ל המחשוב והדיגיטל של חברת התעופה.

מרקוביץ' יחליף את עופר צברי, שהודיע בחודש נובמבר על החלטתו לפרוש מהחברה לאחר 12 שנים.

מרקוביץ' הקים את יחידת הדיגיטל של בנק הפועלים והוביל את מערך העבודה עם סטארט-אפים, שבמסגרתו הוקמה בבנק מעין חממה לחברות חדשניות. כמו כן היה אחראי להשקת אפליקציית התשלומים Poalim bit, של בנק הפועלים.

מרקוביץ' הגיע לבנק הפועלים לפני שנה וחצי מחברת המחקר מקיניזי (McKinsey) אנגליה, שם תיפקד כשותף מומחה בתחום הדיגיטל. הוא בעל תואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת MIT ותואר ראשון במדעי המחשב ומתמטיקה בהצטיינות באוניברסיטה העברית.

"אני גאה להביא את הניסיון הרב שצברתי בבנק הפועלים לאל-על, שעיקרו הוא המיקוד בלקוח," אמר מרקוביץ' בתגובה. "השילוב של המגע האישי והאנושי עם טכנולוגיה מתקדמת רלוונטיים מתמיד גם לעולמות התעופה".

תפקיד מנמ"ר אל על נחשב לאחד התפקידים הנחשקים ביותר בתחום ה-IT, מאחר והוא כולל מתן מענה טכנולוגי מבצעי קריטי ביותר לצד ניהול שוטף של מערך מחשוב חברת התעופה הגדולה בישראל.

מינויו של מרקוביץ' מבטא את הכיוון שאליו הולכת הנהלת החברה: הגברת נושא החדשנות ככלי שיאפשר לה לשרת טוב יותר לקוחותיה, להגביר את היעילות התפעולית וגם לחזק את הקשר שלה עם סטארט-אפים. בהקשר זה יצוין כי בשנת 2016 השיקה אל על Hub חדשנות, שמיועד לחברות הזנק בתחומי התעופה והתיירות.

מטרת התוכנית, כפי שאל על מסרה בזמנו היא לחשוף את הגופים המובילים בתעשיות אלה לטכנולוגיות החדישות ביותר בתחומי פעילותן, תוך השקעת משאבים וידע בחברות הצעירות. כניסתו של מרקוביץ' לאל על תאיץ מן הסתם את הפעילות הזו כמו גם יוזמות חדשות שיביא מנסיונו הרב.

המשרות הפנויות בשוק

משרת המנמ"ר באל על שעוררה עניין רב, היתה אחת ממספר משרות בכירות שהתפנו באחרונה וממתינות לאיוש. השבוע דווח כי בני גורביץ', מנמ"ר כלל פורש מתפקידו לאחר שנתיים בתפקיד. קודם לכן היה מנמ"ר בנק איגוד. טרם ברור אם הבנק יפתח במכרז למציאת ממלא מקום.

בשבוע שעבר הסתיים המועד שבו ניתן היה להגיש מועמדות לוועדת האיתור של רשות המיסים לתפקיד מנכ"ל שע"מ, זרוע המחשוב של  הרשות – אחד התפקידים הבכירים ביותר בתחום התקשוב הממשלתי. טרם נמסר מה רמת ההיענות ומי נבחר לתפקיד. בקרוב עומדת להתפנות מישרת מנמ"ר באחד ממשרדי הממשלה הגדולים, פרטים בהמשך.

עם סיום תפקידו פירט צברי במכתבו את הפרויקטים שנעשו בחברה במהלך שנות כהונתו, בין היתר כתב כי הוטמעו 200 מערכות חדשות, ביניהם מערכות לשיבוץ צוותים, ופרויקטים נוספים הקשורים לניהול וביצוע הטיסות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים