ועדת ההגבלים האירופית קנסה את קוואלקום ב-1.2 מיליארד דולר

הקנס ניתן בעקבות קביעה של הוועדה כי קוואלקום שילמה לאפל כסף כדי שזו לא תרכוש מודמים עבור מכשיריה מחברות אחרות להוציא אותה עצמה - וכך בעצם חיזקה את מעמדה כמובילה בשוק המסוים הזה

עוד סכום ענק שאפל חויבה לשלם. אילוסטרציה: BigStock

ועדת ההגבלים והמונופוליזם האירופית קנסה את יצרית השבבים קוואלקום (Qualcomm) בקנס גדול במיוחד של 1.2 מיליארד דולר. הקנס ניתן בעקבות קביעה של הוועדה כי קוואלקום שילמה לאפל (Apple) כסף כדי שזו לא תרכוש מודמים עבור מכשיריה מחברות אחרות להוציא קוואלקום, וכך בעצם חיזקה את מעמדה כמובילה בשוק המסוים הזה.

"קוואלקום שילמה מיליארדי דולרים אמריקנים ללקוחת המפתח אפל, כדי שהיא לא תבצע רכישות ממתחרות, וזה אומר שלמעשה אף חברה מתחרה לא יכלה לקרוא תיגר על קוואלקום בשוק הזה, ולא משנה עד כמה המוצרים שלה היו טובים", קבעה הוועדה, כשבין החברות שנפגעות ניתן למנות גם את אינטל (Intel) שכיום כבר משולבת בפיתוח מודמים עבור מכשירי אפל לאור הסכסוך המתמשך בין יצרנית מכשירי ה-iOS ליצרנית המעבדים לטלפונים המובילה.

קוואלקום, כך מתברר, חתמה כבר ב-2011 על הסכם על אפל על כך שהיא תעביר לה סכומים משמעותיים אם היא תשתמש רק במודמים שלה במכשירי ה-iPhone וה-iPad. החוזה חודש ב-2013 והיה בתוקף עד 2016. כחלק מהעסקה הזהירה קוואלקום את אפל כי התשלומים ייפסקו לאלתר אם החברה תשתמש ברכיבים של חברה מתחרה.

ויותר מכך, הוועדה טענה שהעובדה שקוולאקום סגרה את השער של אפל בפני מתחרות בשוק המודמים, היא גם השיגה שליטה על שוק הטלפונים בכלל.

יש לציין שהוועדה מסרה שהיא לא מצעה עדויות לכך שאפל ביצעה פעילויות נוגדות חוק בהקשר של הפרשה הזו. בנוסף מול קוואלקום עומד איום על קנס נוסף בגין פרשה אחרת שנחקרת בידי ועדת ההגבלים האירופית, וקשורה לכך שבין 2009 ל-2011 החברה מכרה דונגלים לחיבור לאינטרנט במחיר נמוך מעלות הייצור כדי להוציא מתחרות מהשוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים