אלעד מערכות השלימה פרויקט לשדרוג מערך האחסון בעיריית בת ים; ההיקף הכספי: 100 אלף שקלים

במסגרת הפרויקט, החליפה אלעד מערכת של יבמ, שבה השתמשה עד כה העירייה, במערכת של נט-אפ ● הוא כלל העברה של כל המידע, לרבות מערכות וירטואליות, קבצים ובסיסי נתונים, מהמערכת הישנה לחדשה ● מדובר בחלק מפרויקט תשתיות רחב, שאותו מבצעת אלעד בעיריית בת ים בהיקף של יותר ממיליון שקלים

אלעד מערכות השלימה בימים אלה פרויקט בעיריית בת ים להחלפת מערכת האיחסון הקיימת של יבמ (IBM), מסוג IBM DS3400, במערכת איחסון של נט-אפ (NetApp) מסוג NetApp FAS2020. המערכת החדשה תשרת 450 משתמשים בעירייה. היקפו הכספי של הפרויקט הנוכחי, שארך כשבועיים, הוא 100 אלף שקלים, והוא חלק מפרויקט כולל של אלעד מערכות להחלפת תשתיות המיחשוב בעירייה, בהיקף של יותר ממיליון שקלים.

הפרויקט כלל העברה של כל המידע, לרבות מערכות וירטואליות, קבצים ובסיסי נתונים, מהמערכת הישנה לחדשה. בוצע במסגרתו מיפוי של כל המידע הקיים במערך האיחסון הישן וקישורו לשרתים בארגון, וכן נקבעה רמת הקריטיות של מידע זה.

בשלב הראשון של הפרויקט הותקן מערך האחסון החדש של נט-אפ, שחובר לרשת ולמארז שרתי הלהב באמצעות כבלים אופטיים. בהמשך, שודרג מערך החומרה הפיזי של השרתים הוירטואליים מגרסאות חלונות 2003 (Windows 2003) בשילוב Virtual Server 2005 לגרסתם העדכנית – Windows 2008 HyperV. בשלב השני, הועבר בסיס הנתונים של שרת הדואר, מסוג אקסצ'יינג' 2007 (Exchange 2007). כמו כן, מערך השרתים הווירטואליים שהתבסס על  שני שרתי חלונות 2003 פורק והותקן מחדש עם מערכת ההפעלה חלונות 2008 (Windows 2008). לאחר בניית המערך החדש, הועברו אליו כל השרתים הוירטואליים. בצורה דומה הורכב המערך של שרת בסיסי הנתונים והועברו אליו כלל בסיסי הנתונים הקיימים בארגון. אז הוטמעה ARCserve 12.5r, מערכת גיבוי של CA המאפשרת את קיצור זמני הגיבוי.

בשלב הבא, הצפוי להיערך בחודשים הקרובים, יוקם מערך DR מלא עם פתרון CA XOsoft לכלל השירותים הקריטיים בעירייה. אתר ה-DR יתבסס על הקמה של אתר משני עם מספר שרתים פיזיים שיחזיקו מערכות וירטואליות. פרויקט עתידי נוסף הוא שדרוג מערך שרתי ה-Terminal מחלונות 2003 לגרסה R2 של חלונות 2008.

לדברי מוטי לייסט, מנמ"ר עיריית בת ים, "הפרויקט כלל העברה של כלל המידע בארגון ממערך אחסון אחד לשני, תוך התחשבות בפעילות המשתמשים, והצורך בהשפעה מזערית על פעילותם השוטפת". הוא הוסיף, כי מערך האיחסון החדש כולל שני בקרים לצורכי שרידות ומגירת דיסקים מלאה, וכי הוא "יתרום להגדלת נפח האחסון הקיים בארגון ולשיפור רמת הביצועים והיכולות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים