גוגל חוקרת האם עובדים שלה סייעו למתקפה נגדה בסין

על פי החשד, עובדים של החברה בסין סייעו להאקרים להגיע לרכיבי מיחשוב במערך הרשת וה-IT של גוגל, שלא ניתן להגיע אליהם באמצעות התקפות רגילות ● בעקבות החשד, חסמה גוגל בשבוע שעבר את הגישה לכמה מעובדיה במדינה, והיו אף עובדים שהועברו למקומות אחרים ● גוגל: אין תגובה

ענקית החיפוש גוגל (Google) חוקרת בימים אלה האם עובדים סיניים שלה סייעו להצלחת המתקפה על שרתיה במדינה, שאירעה בחודש שעבר. זאת, מאחר שהמתקפה הייתה ייחודית בכך שהיא הצליחה להגיע לרכיבי מיחשוב במערך הרשת וה-IT של גוגל, שלא ניתן להגיע אליהם באמצעות התקפות רגילות.

מגוגל נמסר בתגובה, כי "איננו מגיבים על שמועות. מדובר בחקירה מתמשכת, ואין בכוונתנו למסור עליה פרטים".

בתקשורת הסינית פורסם, כי הגישה למערך התקשורת והמיחשוב נחסמה לכמה מעובדיה הסיניים של גוגל בשבוע שעבר. זאת, במקביל לשינויים ארגוניים בכוח אדם שנעשו, ובהם העברה של עובדים למשרדי גוגל אחרים באסיה-פסיפיק. גם על המהלכים הללו גוגל סירבה להגיב.

ממה שפורסם עד כה מסתבר, כי המתקפה בוצעה בעזרת נוזקה המהווה מוטציה של הסוס הטרויאני המכונה Hydraq, שבאמצעותו ניתן היה לחדור למערך המיחשוב של ענקית החיפוש, ומשם התוקפים יכולים היו לגשת לחלקים אחרים במערך המיחשוב, באמצעות גישה מורשית. התחכום הייחודי במתקפה שנעשתה היה ביכולת לדעת מה לתקוף במדויק, ולא עצם השימוש בנוזקה.

במתקפת ההאקרים שנערכה באמצע דצמבר האחרון נפרצו חשבונות הג'י-מייל (Gmail) של פעילי זכויות אדם בסין, בארצות הברית ובאירופה. גם חברות, חלקן מתחום ההיי-טק, שימשו יעד למתקפה. בשל כך, הודיעה ענקית החיפוש, כי בכוונתה להפסיק לצנזר את התוצאות במנוע החיפוש Google.cn.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים