גוגל תפסיק לצנזר את תוצאות החיפוש בסין

בעקבות כמה תקריות חמורות ובהן מתקפות ממוקדות בניסיון להניח יד על הנתונים הפנימיים של 20 חברות ציבוריות לפחות, וניסיונות לגנוב נתונים ביחס לפעילים למען זכויות אדם, הגיעו בגוגל להחלטה לבחון מחדש את שיתוף הפעולה עם שלטונות סין ● דייוויד דרמונד, סגן נשיא בכיר לפיתוח ארגוני בגוגל והיועץ המשפטי הראשי של החברה: "ייתכן שניאלץ לסגור את Google.cn וגם את משרדינו בסין"


גוגל
(Google) הודיעה אתמול (ג'), כי היא הפסיקה לצנזר את תוצאות החיפוש באתר Google.cn, החלטה שעלולה להוביל לסיום פעילותה של החברה בסין. ההחלטה התקבלה לאחר שהתגלתה מתקפה מתוחכמת במיוחד על תשתיות החברה. המתקפה אירעה בחודש שעבר ובמסגרתה נגנב קניין רוחני של גוגל. לא פורסמו פרטים נוספים על התקרית.

בהודעה שפרסם בבלוג כתב דייוויד דרמונד, סגן נשיא בכיר לפיתוח ארגוני בגוגל והיועץ המשפטי הראשי של החברה, כי בחקירה פנימית שערכה גוגל התברר כי לפחות עשרים חברות גדולות נוספות נפגעו במתקפות דומות.

"מהראיות עולה שהמטרה העיקרית של התוקפים היה לגשת לחשבונות Gmail של פעילים סינים למען זכויות אדם" כתב דרמונד. "מהחקירה עד כה נראה שהתוקפים לא השיגו את מטרתם. הם הצליחו ככל הנראה לגשת רק לשני חשבונות Gmail, וגם בחשבונות אלה הייתה הגישה מוגבלת לפרטים טכניים ביחס לחשבון – למשל מתי הוא נפתח – ולשורות הנושא ולא לתוכן ההודעה עצמה".

במסגרת החקירה גילתה גוגל, הוסיף דרמונד, כי "לחשבונות Gmail של עשרות פעילים למען זכויות אדם בסין, מארה"ב, מסין ומאירופה, ניגשו באופן קבוע גורמים מצד שלישי". הוא הדגיש שהבעיה אינה נובעת מכשלי אבטחה מצידה של גוגל, וציין, כי ייתכן שהמשתמשים מסרו את פרטי הגישה בעצמם לאחר שנפלו קורבן לתרמיות פישינג, או שסוסים טרויאניים הושתלו במחשבם.

בעקבות מתקפות אלה החליטו מנהלי גוגל להפסיק את הצנזורה באתר Google.cn. הצנזורה הופעלה לפי דרישה של ממשלת סין. "המתקפות ופעילות המעקב שגילינו – ביחד עם הניסיונות שנערכו בשנה האחרונה להגביל את חופש הביטוי – הובילו להחלטה לבחון מחדש את המשך הפעילות העסקית שלנו בסין", כתב דרמונד. "החלטנו שאיננו מוכנים עוד לצנזר את תוצאות החיפוש באתר Google.cn, ובשבועות הקרובים נדון עם ממשלת סין באפשרות להפעיל מנוע חיפוש לא-מצונזר במסגרת החוק. ברור לנו שייתכן כי ניאלץ לסגור את אתר Google.cn, וייתכן שיהיה עלינו לסגור גם את משרדינו בסין".

התרומה של הפעילות בסין לכלל ההכנסות של גוגל מועטה מאוד. פעילים למען זכויות אדם מיהרו לברך על ההחלטה של גוגל, ורבים מהם סברו כבר בשנת 2006 ששיתוף הפעולה עם הצנזורה בסין מנוגד לעקרונות החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים