מיהו מיליונר הביטקוין שתרם שווי של 86 מיליון דולר לצדקה?

בתוך טירוף הביטקוין נחשפת תופעה: לא רק רדיפת בצע ורווחים אישיים - מיליונר אנונימי התחייב להשקיע 5,057 ביטקוין בצדקה ● מהן הכוונות שמאחורי הקרן הסודית והאם היא עשויה להציל את תדמית הביטקוין?

מקבל אישור אמריקני... מסוים. ביטקוין. צילום: BigStock

פילנתרופ אנונימי תרם 86 מיליון דולרים בביטקוין (Bitcoin) לאחר שהחזיק במטבע הדיגיטלי הרווחי ולנוכח מחירו המאמיר של המטבע, שהגיע לרמות מטאוריות לאחרונה. הביטקוינר, שבחר להישאר בצללים, חילק כבר 3.5 מיליון דולר לגורמי צדקה ברחבי העולם, ומעוניין, ככל הנראה, לתת לטעמים דומים גם את הסכום הנותר.

בשבוע שעבר (ד') גילו חובבי הביטקוין שרשור מעניין ב-r/bitcoin באתר Reddit. משתמש בשם PineappleFund@ פרסם באתר הודעה שבה נאמר: "אני תורם 5,057 BTC למטרות צדקה! מציג לפניכם את קרן אננס (Pineapple Fund)".

"עדיין לא מאמין למציאות לפעמים"

המפרסם הוסיף וגולל את קורותיו כשכתב: "אני זוכר כשהתחלתי בביטקוין לפני כמה שנים. כאשר הביטקוין שבר את מחסום הספרה הבודדת בפעם הראשונה, חשבתי שזה היה רגע של ניצחון בעבור הביטקוין. צפיתי והערצתי את המחיר שקפץ מ-15 דולר, ל-20 דולר, 30 דולר… וואו! היום, אני רואה 17,539 דולרים בעבור BTC. אני עדיין לא מאמין למציאות לפעמים. הביטקוין שינה את חיי, ויש לי הרבה יותר כסף ממה שאני יכול להוציא. המטרות שלי, היעדים והמוטיבציה שלי בחיים אינם קשורים כלל לעובדה שיש לי XX מיליונים או להיותי מגה-עשיר. אז אני עושה משהו אחר: תורם את רוב הביטקוין שלי למטרות צדקה. אני קורא לזה קרן אננס. כן, תרומת ביטקוין בשווי 86 מיליון דולרים לצדקה".

האדם האחראי על ההודעה, שמכנה את עצמו Pine, שהוא היוצר של קבוצת הצדקה, אמר בראיון לגארדיאן (The Guardian) כי "ברגע שיש לך מספיק כסף, כסף לא משנה". הוא גם ענה לאתר Inverse בהודעה פרטית ב-Reddit ואמר כי העדיפות של הקרן היא להתמקד בתחומים שקשורים ב"מחקר רפואי, שימור חיות הבר, הצרכים האנושיים, הגנה מפני התעללות מינית וסנגוריה דיגיטלית".

לחיות עם אהבה וכבוד זה לזה

מאז שהושקה בפומבי ב-13 בדצמבר, הקרן כבר התחייבה לשלם סכום של 3.5 מיליון דולר לארבעה ארגונים. לפרויקט המים (The Water Project) – לאספקת מים נקיים לאפריקה; לקרן החירות האלקטרונית (Electronic Freedom Foundation) – ארגון שמגן על זכויותיהם ופרטיותם של משתמשי האינטרנט; ול-Watsi – עמותה טכנולוגית לפיתוחי בריאות אוניברסלית. הקרן תעניק מיליון דולר לכל אחד מהגופים. כמו כן היא תסייע בחצי מיליון דולר לקרן BitGive, אשר בונה פרויקטים המשתמשים בבלוקצ'יין בעבור פילנתרופיה גלובלית.

כל מי שמעוניין לקבל מימון מ"קרן אננס" יכול לפנות אליה דרך אתר האינטרנט שלה. לדברי המייסד, הקרן, המורכבת כרגע רק מ-Pine ומחבר נוסף, שופטת מועמדים על בסיס "היסטוריה של צדקה שכבר התקבלה, יכולת ושקיפות".

בכל מקרה, לדברי Pine, בכוונתו להיפטר מרוב הביטקוינים שנמצאים בבעלותו, או בבעלותה. "אני שמח שאני יכול לעזור לשנות את העולם לטובה", אמר המיליונר הנדבן בשיחת טלפון עם Newsweek, שהתקיימה בתנאי להמשך שמירה על אלמוניות. "יש לי המון אמון באנושות, אבל אני רוצה שיותר אנשים יוכלו לחיות עם אהבה וכבוד זה לזה", הוסיף.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים